Uždarytas vienintelis ledo kelias per Baltijos jūrą, „drąsuoliai“ skandina automobilius (Video)  (0)

Pirmadienį Estijos kelių administracija nusprendė uždaryti Baltijos jūros ledu ėjusį automobilių kelią Hapsalu-Noarotsis. Žymusis ledo kelias uždarytas dėl saugumo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip sakė ledo kelio prižiūrėtojas Raivo Oiglas, važiuoti 3,9 km ilgio trasa per Hapsalu įlanką tapo nesaugu atšilus orams. Be to, pasisukus vėjui iš pietų, į įlanką pradėjo plūsti vanduo iš atviros jūros ir veržtis per ledo plyšius.

Specialisto teigimu, nors ir buvo spustelėjęs daugiau nei 20 laipsnių šaltis, ledo sluoksnis tik 3 cm viršijo minimalią saugią normą (24 cm). Taip nutiko todėl, kad gausiai snigo, todėl ledą nuo šalčio „saugojo paklodė“. Jei lietus nuplautų sniegą ir vėl gerai pašaltų, ledo kelias toliau galėtų funkcionuoti. O kol kas uždaryti visi atitvarai, žymintys įvažiavimą ant ledo.

Paklūsta ne visi

Estijos kelių administracija nuolat perspėja, kad važiuoti ant jūros ledo galima tik saugiose vietose, pažymėtose kelio ženklais. Kitaip tariant, tik oficialiais ledo keliais (jų iš viso yra 7). Tačiau kai kurie vairuotojai nepaiso draudimų ir nusprendžia patys patikrinti ledo storį ir tvirtumą. 

Taip nutiko ir 24 metų „VW Touareg“ vairuotojui, išvažiavusiam ant įlankos ledo ties Rohukiula (vakarų Estijos pakrantė). Laimei, nukentėjo tik automobilis, o vairuotojas liko sveikas.

Estija turi 7 dažniausiai naudojamus ledo kelius. 6 iš jų beveik kiekvieną žiemą atidaromi Vakarų Estijoje. Pirmasis pradėtas naudoti šių metų sausį, jis jungia populiarų kurortą Hapsalu ir Noarotsio rajone esantį Esterbio uostą.

Estijos ledo keliai

Ledo kelias Nr. 1. Hapsalu–Noarotsis, ilgis 3,5–4 km, per sezoną pravažiuoja 11 013 automobilių. Ilgiausiai veikė nuo sausio 29 d. iki kovo 24 d.

Ledo kelias Nr.2. Rohukiula–Svibis, ilgis 9,5 km, 5 101 automobilių.

Ledo kelias Nr.3 Rohukiula–Helterma, ilgis 25 km, 14 091 automobilių. Tai – ilgiausias Estijos ledo kelias.

Ledo kelias Nr.4. Munalaidas–Kihnu, ilgis 12 km, 3 304 automobilių.

Ledo kelias Nr.5. Kuivastu–Virtsu, ilgis 10–12 km,  17 112 automobilių. Jame – didžiausias eismo intensyvumas.

Ledo kelias Nr.6. Hyjuma–Sarema, ilgis 18–22 km, 5 042 automobilių.

Iš viso Estijos ledo keliais per sezoną pravažiuoja 55 663 automobilių.

Šių kelių priežiūra kainuoja 278 410 Eur.

Pirmasis ledo kelias Hapsalu įlankoje

Vietiniai gyventojai labai džiaugiasi beveik 4 km ilgio ledo keliu per Hapsalu įlanką, nes, važiuojant sausuma iš Hapsalu į Noarotsį, tektų įveikti papildomai 40 km lanką.

Vietinis gyventojas Jevgenijus, šia trasa iš Hapsalu važinėjantis beveik kasdien, ledo keliu labai patenkintas: „Buvo šiek tiek sniego, bet jis važiuoti netrukdė.“

Ekstremalūs išbandymai

Vairuotojas prisipažino vieną posūkį įveikęs šiek tiek per greitai – neatsispyrė daugelio aistrai šiek tiek paslidinėti ant ledo. Todėl automobilį sumėtė, teko sustoti ir nusiraminti.

„Poostimees“ žurnalistai pastebi, kad per Baltijos jūros įlanką ledu estai važiuoja nebūtinai iš reikalo (taupydami laiką). Vieša paslaptis, kad kai kurie estai jūros keliu važiuoja tiesiog pasivažinėti, išbandyti savo vairavimo įgūdžius. Išdykauti ant ledo nėra saugu, važiavimo greitį ir atstumą tarp automobilių reglamentuoja į ledą sugręžioti laikini kelio ženklai.

Raivo Oiglas, kelių priežiūros specialistas, ledo trasomis besirūpinantis jau beveik 35 metus, primena, kad nustatyti saugaus greičio rėžiai: 10–25 arba 40–70 km/val.: „Kai per ledą važiuoja automobilis, susiformuoja bangos, persiduodančios iš vieno ledo sluoksnio į kitą. Jei važiuojate 25–40 km/val. greičiu, ta banga lieka po automobiliu ir jis savo svoriu laužia ledą. Važiuojant greičiau banga pralenkiama, o lėčiau – nuo jos atsiliekama.“

Taupo laiką

Ar, kirsdami kampą per įlanką, vairuotojai sutaupo daug laiko, ar, galbūt, tai daugiau pramoga? Vietinis gyventojas Jevgenijus sako, kad viskas priklauso nuo to, kurioje Hapsalu vietoje esate. Jei reikia pervažiuoti iki ledo kelio per visą miestą, tuomet laiko susitaupo nedaug. Tačiau, jei esate netoli įlankos, tikrai sutaupysite bent 10–15 minučių.

Kitas vairuotojas, Martinas, džiaugiasi, kad tokiu būdu sutaupo iki 30 minučių. Nes gyvena visai šalia jūros. Jis sako, kad šiais metais ledo kelias toks kokybiškas, juo taip smagu važiuoti, kad bandys šią trasą įveikti dar bent 20 kartų.

Skaičiuoja automobilius – kad kas nepradingtų

Kelių direkcijos žiemos sezonui nusamdytas ledo kelio sargas Jaanusas pasakoja, kad jo darbas – registruoti pravažiuojančius automobilius ir juos suskaičiuoti. Tokiu būdu siekiama išvengti incidentų, kad automobiliai nenuklystų nuo kelio į jūrą.

Toks incidentas būtų tikrai pavojingas, nes už įlankos ribų ledo storis tesiekia 10–15 cm. Patekęs į tokią zoną, o jei dar važiuotų nesaugiu 25–40 km/val. greičiu, automobilis įlūžtų.

„Pirmąją kelio darbo dieną sausio pradžioje šiuo ledo keliu pravažiavo 130 automobilių“, – prisimena Jaanusas. 

Ledo storis matuojamas nuolat

Kaip kelininkai prižiūri ledo kelią? Ar tik sniegą nuvalo ir ženklus susmaigsto?

Daugiau nei 30 metų ledo kelius prižiūrintis Raivo Oiglas sako, kad atmintinai žino pavojingas vietas, kuriose reikia nuolat matuoti ledo storį. Taip užtikrinamas vairuotojų saugumas.

Čia pat gręžia lede skylę, paskui kiša matuoklį. Šiuo metu ledo storis – daugiau nei 27 cm. Minimalus saugus būtų 24 cm. Taigi kol kas važiuoti saugu.

Kasryt išmatavęs ledo storį, jis pravažiuoja trasą sovietiniu visureigiu UAZ, stumdamas prieš save sniego valymo „liežuvį“. Kelias paruoštas naudojimui kiekvieną dieną 7 val. ryto. Tokiu metu jau 13–14 automobilių laukia prie pakeliamo kelio atitvaro – žmonės iš Noarotsio važiuoja į Hapsalu dirbti. Taip, užuot kasdien nuvažiavę iki 90 km, jie įveikia tik 9 km.

Susidomėjo ir „Top Gear“

Kiti Estijos ledo keliai kol kas uždaryti. Laukiama, kol dar labiau spustelės šaltukas ir ledu iš žemyninės Estijos bus galima pasiekti Muhu ir Kihnu salas.

Populiaros TV laidos „Top Gear“ kūrėjai 2013 m. taip susidomėjo užšalusios Baltijos keliu, kad prie Vormsio salos netgi surengė pakraunamo hibridinio „Opel Ampera“ bandymus atšiauriomis sąlygomis. Laidos rengėjai norėjo pamatuoti, kiek sumažėja elektra varomo automobilio baterijų talpa esant žemai temperatūrai.

Vaizdo siužetas

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Madis Vaikmaa
(10)
(2)
(8)

Komentarai (0)