Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–06–13)  ()

Trumpas mokslo pasaulio savaitės sąvadas. Nutiko, žinia, daug daugiau, tačiau pateikiame tai, kas svarbiausia ir/ar įdomiausia.
Raktiniai žodžiai: kvantiniai kompiuteriai, suakmenėjęs anglies dioksidas, dvisluoksnė DNR informacija, 4 periodinės cheminių elementų lentelės naujokai, lazerinės senųjų Kambodžos miestų paslaptys, anglinių planetų gyvybė, informacijos paradoksai, ankstyva ir tiksli Alzhaimerio ligos diagnostika, išsėtinės sklerozės vaistų dilema, žalia šviesa prioritetinių genų inžinerijai

• 2016-06-13 Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–06–13)  ()

Google dar žingsniu arčiau universalaus kvantinio kompiuterio

30 metų mokslininkai stengiasi sukurti universalų kvantinį kompiuterį, galintį išspręsti bet kokias skaičiavimo užduotis. Sėkmė lydėjo ne visus.

Nature News & Comment

Akmenėjančios anglies dioksido emisijos (Video)

Islandijoje mokslininkai ir inžinieriai su klimato kaita kovoja, įterpdami anglies dvideginį giliai į vulkanines uolienas.

Anglies dvideginio emisijų vertimas akmeniuEarth Institute Vimeo.

Vimeo

Mokslininkai patvirtino, kad DNR yra antras informacijos sluoksnis

Viskas, dėl ko jūs esate jūs, yra užkoduota DNR, bet iškelta hipotezė, kad svarbu ne tik pats genetinis kodas, bet ir mechaninis kodo susilankstymas jūsų ląstelėse. Olandijos mokslininkai patvirtino, kad šis antrasis informacijos lygis išties egzistuoja.

Gizmag

Metas atnaujinti periodinę lentelę. Keturiems naujai susintetintiems elementams suteikti pavadinimai ir dabar laukiama galutinio tarptautinės mokslininkų grupės, atsakingos už lentelės priežiūrą, patvirtinimo.

NPR.org

Lazeriais atskleistos Kambodžos senovės miestų paslaptys

Archeologai Kambodžoje atrado daug, anksčiau niekur neminimų viduramžių miestų netoli nuo senovės šventyklų miesto Angkor Wat. Atradimai gali smarkia pakeisti įsivaizdavimus apie Pietryčių Azijos istoriją.

Guardian

Pirmoji Visatos gyvybė galėjo užsimegzti anglinėse planetose

Mūsų Žemė susideda iš geležies branduolio, jį dengiančio silikatų sluoksnio ir plono vandens ir gyvybė šydo. Bet pirmieji susiformavę potencialiai gyvybei tinkami pasauliai galėjo būti visai kitokie. Naujas tyrimas rodo, kad planetų formavimosi Visatos jaunystėje metu, galėjo susidaryti anglies planetos iš grafito, karbidų ir deimantų. Astronomai tokius deimantų pasaulius galėtų aptikti, ieškodami reto tipo žvaigždžių.

sciencedaily

Sukurtas ankstyvo Alzheimerio ligos nustatymo testas

Dr. Roberto Nagele iš Rowan universiteto osteopatinės medicinos mokyklos ir Durin Technologies, Inc., vadovaujama komanda paskelbė sukūrusi kraujo testą, kuriuo įvertinamas kūno imuninės sistemos atsakas ir Alzheimerio liga aptinkama ankstyvoje – vadinamoje nesunkaus kognityvino neįgalumo (mild cognitive impairment – MCI) stadijoje neprilygstamai tiksliai.

Medicalxpress

Ekstremalus išsėtinės sklerozės gydymas iš naujo paleidžia imuninę sistemą – bet gali būti mirtinas

Tai siaubinga dilema: gydymas gali tave išgydyti arba nužudyti. Toks pasirinkimas kyla kai kuriems žmonėms, sergantiems sunkia išsėtinės sklerozės forma. Radikalus gydymo metodas, kai imuninė sistema ištrinama ir paskui atkuriama kamieninėmis ląstelėmis, sustabdė ligą 70% jį išbandžiusių žmonių.

New Scientist

JAV akademijos duoda atsargų sutikimą prioritetinių genų naudojimui

Nors dar gali praeiti 5 metai ar daugiau, kol tyrėjai bus pasirengę išbandyti kontroversiškąją kenkėjų naikinimo ar pakeitimo technologiją lauko sąlygomis, Nacionalinių mokslo, inžinerijos ir medicinos akademijų komitetai paskatino tyrėjus, finansuojančias organizacijas, ir reguliavimo tarnybas nešvaistyti laiko ir ieškoti būdų spręsti šios genų prioritetizavimo (angl. gene drive) technologijos socialinius ir reguliavimo klausimus.

Science | AAAS