Šiuolaikinės moterys ne iš pačios gražiausios pusės: jau pavijo ir vyrus, tad kas toliau?  ()

Lietuvoje seniau vienai nuo alkoholio priklausomybę turinčiai moteriai tekdavo aštuoni vyrai, o dabar šis rodiklis beveik susilygino, „LRT Radijui“ sako Vilniaus priklausomybės ligų centro direktorius Emilis Subata. Jo teigimu, moterims į tai derėtų atkreipti dėmesį, nes moterų alkoholio vartojimas tiesiogiai susijęs su tikimybe susirgti krūties vėžiu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Moterys beveik pasivijo vyrus vartojamo alkoholio kiekiais, rodo naujas tyrimas apie alkoholio vartojimo įpročius. Tirti 4 mln. žmonių, gimę nuo 1891 iki 2001 m. visame pasaulyje. Daugiausia Šiaurės Amerikoje ir Europoje. Rezultatai rodo, kad anksčiau vyrai būdavo tie, kurie nukentėdavo nuo gėrimo ir turėdavo sveikatos problemų, o dabar skirtumas beveik išnykęs, skelbia BBC.

Tyrimas rodo, kad visame pasaulyje maždaug prieš šimtmetį vyrai būdavo dvigubai labiau linkę vartoti alkoholį, triskart – turėti problemų dėl alkoholio ir beveik keturis kartus dažniau sirgti ligomis, susijusiomis su alkoholio vartojimu. Dabar iš esmės tai susilygino. Ar jūs irgi pastebite, kad moterų alkoholio vartojimo mastai auga?

– Šis tyrimas apžvelgė 68 studijas, kurios padarytos per daugiau kaip 100 metų. Tyrimas nenustebino, nes moterys tampa labiau savarankiškos, išsimokslinusios (gal net labiau nei vyrai). Jos tampa mažiau priklausomos nuo vyrų, yra socialiai aktyvios, daro karjerą, turi įvairių hobių, sportuoja.

Panašias tendencijas matome ir Lietuvoje – moterys dalyvauja gyvenime, darbinėje veikloje su tokiomis pačiomis teisėmis, kaip vyrai. Neišvengiamai vienodėja jų įpročiai, todėl alkoholio vartojimas tampa daugmaž vienodas. Mūsų centro padėtis rodo, kad per praėjusius dešimtmečius moterų daugėja. Jei prieš 20 ar 25 metus buvo santykis vienas ir aštuoni, tai dabar santykis yra vienas ir vienas.

Tyrime minimos kelios jūsų nepaminėtos tokios tendencijos priežastys: alkoholio pasiekiamumas ir reklama, nukreipta į jaunas moteris. Ar Lietuvoje yra tokių reklamų?

– Man taip pat kilo šis klausimas. Aš negalėjau sau identifikuoti, kad kažkuri reklama būtent nutaikyta į moteris. Galbūt vyrauja ta tendencija, kad daugiau vartojama silpnesnių alkoholinių gėrimų – vyno, įvairių maišytų gėrimų, alaus. Galbūt tai siejama su padidėjusiu alkoholio vartojimu tarp moterų. Tokius gėrimus lengviau pradėti vartoti.

Jei vyrų ir moterų suvartojami alkoholio kiekiai susilygina, ar tai reiškia, kad kada nors moterys vyrus ir pralenks?

– Nebūtinai. Turbūt tai yra procesas, susijęs su savarankiškumu ir moterų bei vyrų įpročių panašėjimu. Nematau priežasčių, kodėl jos turėtų vyrus pralenkti.

Tiesa, yra viena priežastis – moterų alkoholio vartojimas labiau susijęs su emocijų kaita, polinkiu į depresiją. Moksliškai įrodyta, kad į depresiją linkusios moterys, vartojančios antidepresinius vaistus, vartoja daugiau alkoholinių gėrimų, lyginant su vyrais. Tačiau tai galbūt nevaidina tokio svarbaus vaidmens.

Kas nepadaroma, ką dar reikia daryti, kad Lietuvoje tiek moterys, tiek vyrai alkoholio vartotų mažiau?

– Šis tyrimas parodė, kad tikriausiai reikia planuoti specifines prevencines priemones. Prevencija galėtų būti taikoma ir moterims.

Joms ypač aktualus mokslo įrodytas ryšys tarp alkoholio vartojimo ir krūties vėžio rizikos. Duomenys rodo – jeigu moteris kasdien vartoja du standartinius alkoholio vienetus, rizika susirgti vėžiu padidėja 8 proc., lyginant su tomis moterimis, kurios vartoja tik vieną standartinį alkoholio vienetą. Taip pat, žinoma, labai svarbi alkoholio vartojimo prevencija nėštumo metu, nes galbūt tai ne visiems žinoma. Tą žinutę reikia plačiau skleisti.

[...] Taip, žmonėms gali atrodyti, kad jie viską žino apie alkoholio vartojimą, bet aš esu garantuotas, kad tos prevencinės žinutės tikrai nepasiekia visų tiek vyrų, tiek moterų, kuriems to reikia.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
Autoriai: Živilė Kropaitė
(11)
(1)
(10)

Komentarai ()