Einšteinas buvo teisus: astronomai aptiko iš juodosios skylės sklindančią šviesą – tai precendento neturintis kosminis atradimas  ()

Mokslininkų komanda aptiko ryškią rentgeno spindulių blyksnių seriją, sklindančią iš vienos mažiausiai tikėtinų vietų – už supermasyvios juodosios skylės.

„Bet kokia šviesa, kuri patenka į tą juodąją skylę, neišeina, todėl neturėtume matyti nieko, kas yra už juodosios skylės“, – sakė Stanfordo universiteto astrofizikas Danas Wilkinsas, pagrindinis tyrimo, paskelbto „Nature Communications“ autorius.

„Priežastis, kodėl mes tą šviesą galime pastebėti, yra ta, kad juodoji skylė deformuoja erdvę, lenkia šviesą ir suka magnetinius laukus aplink save“, – sakė Wilkinsas.

Einšteino bendrojo reliatyvumo teorija visada tai numatė, tačiau šviesos lenkimas aplink juodąją skylę niekada nebuvo patvirtintas. Tai precendento neturintis kosminis atradimas.

Tai patvirtina Einšteinas

Tai jaudinantis momentas astronomijos istorijoje.

„Prieš penkiasdešimt metų, kai astrofizikai pradėjo spėlioti, kaip magnetinis laukas gali elgtis netoli juodosios skylės, jie nė nenutuokė, kad vieną dieną galime turėti metodų, kaip tai tiesiogiai pastebėti ir pamatyti kaip iš tikrųjų veikia bendroji Einšteino reliatyvumo teorija“, – sakė Stanfordo fizikos profesorius ir tyrimo bendraautorius Rogeris Blandfordas.

Komanda stebėjo besisukančias labai karštų dujų aureoles, supančias tam tikras juodąsias skyles. Kai šios dujos patenka į juodosios skylės magnetinį lauką, jos sukuria rentgeno spindulius, kuriuos galime stebėti iš Žemės.

Mes vis dar nesuprantame šių aplink juodąsias skyles besisukančių itin retų ir labai karštų dujų vainikų, tačiau Europos kosmoso agentūros WFI detektorius ateityje gali mums suteikti daug didesnės skiriamosios gebos vaizdų.