Sukurta programa, realiu laiku iššifruojanti žmogaus emocijas  (4)

Inovatyvi programa telefonu gali ne tik pranašauti skambinančiojo emocinę būseną, bet ir diagnozuoti kai kurias medicinines būkles, praneša news.discovery.com.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kompiuterinė programa per trumpesnį negu dviejų minučių pokalbį gali pasakyti, kad kažkas jums sudaužė širdį.

Izraelio kompanija „eXaudios“ sukūrė kompiuterinę programą, pavadinimu „Magnify“, kuri iškoduodama žmogaus balsą ir jo tembrą, gali pasakyti, kokios emocinės būsenos šis yra. Kai kurios JAV kompanijos jau naudoja šią sistemą savo skambučių centruose. Šiuo metu „Xaudios“ tobulina ir testuoja savo programinę įrangą, kad ji galėtų diagnozuoti tam tikras medicinines ligas – autizmą, šizofreniją, širdies susirgimus ir netgi prostatos vėžį.

“Kai prekybos agentai, telefonu bendrauja su klientais, jie susikoncentruoja į pokalbio turinį, bet ne į pašnekovo emocijas. Nebent pašnekovas rėktų į ragelį, – sako „eXaudios“ prezidentas Yoramas Levanonas. – Jei pašnekovas rėkia, jums tikrai nereikia kompiuterinės įrangos, kad suvoktumėte jo emocijas. Tačiau jei kompanijos žinos kitas savo esamų ir potencialių klientų emocijas, jos sutaupys daugybę kompanijos pinigų ir netgi jų uždirbs.”

Daugybė kompanijų pardavinėja programinę įrangą, kuri atlieka pokalbių analizes pokalbiui pasibaigus. „Magnify“ seka ir analizuoja pokalbį realiu laiku. Programa iš karto parodo pašnekovo emociją kompiuterio ekrane. Newsdiscovery.com žurnalistas pats išmėgino šią programą, jo balso analizė buvo panaši į psichologo užrašus: “Susijaudinęs, tačiau tai slepia ir stengiasi neparodyti. Malonus ir mandagus”. Skambučių centro darbuotojui, kurio kompiuteryje įdiegta „Magnify“ programa, priklausomai nuo kompanijos poreikių, akimirksniu pasako įvairias taktikas, kaip bendraut su tam tikros emocinės būsenos pašnekovu.

Jei pašnekovas domisi kompanijos siūlomais produktais, programa akimirksniu prekybos agentui pataria, kokiu būdu juos parduoti. Programa taip pat atpažįsta nesidominčius klientus ir iš karto agentui pataria pabaigti pokalbį. Programa taip pat perspėja, kada pašnekovas pradės rėkti į ragelį.

“eXaudios“ kompanijai prireikė dešimtmečio, kad sukurtų „Magnify“ programą, – sako Y. Levanonas. – Programa matuoja balso bangų ilgį, intonaciją ir intensyvumą. „Magnify“ nėra tiksli visu 100 procentų. Nustatydama pašnekovo emocijas ji suklysta nuo 17 iki 24 procentų. Mes aiškinomės, kodėl taip įvyksta ir sužinojome, kad tai dėl pašnekovo sveikatos būklės. Kai kurios ligos ar negalavimai, keičia žmogaus balsą, todėl programa nesugeba tiksliai nustatyti emocijos. Žmonės, sergantys autizmu arba turintys Parkinsono sindromą, kalba nerišliai, dusliai ir neaiškiai”.

Izraelyje įsikūrusio Weizmao mokslo instituto gydytojas Yoramas Bonnehas panaudojo „Magnify“ sistemą tirdamas autizmu sergančius vaikus. Jis atliko tyrimą, kuriame dalyvavo 40 vaikų, kuriems yra diagnozuotas autizmas ir 40, kurie juo neserga. „Magnify“ programa atpažino 85 procentus sergančiųjų autizmu.

“Tai buvo vaikai, sergantys labai švelniomis autizmo formomis. Jie laisvai kalba ir klausydamas niekada nepasakytum, kaf vaikas serga autizmu. Jie šneka taip pat kaip ir nesergantys vaikai. Tačiau programai skirtumas buvo akivaizdus”.

„eXaudios“ taip pat pradėjo tyrimus su žmonėmis, turinčiais Parkinsono sindromą, sergančiais šizofrenija, disleksija ir širdies ligomis. „eXaudios“ nėra vienintelė kompanija, kuri tirdama balsą sužino apie žmonių sveikatos būklę. Bostone įsikūrusi kompanija „Cogito Health“, jau kuris laikas naudoja programinę įrangą, kuri iš pacientų balso sugeba diagnozuoti depresiją, patirta dėl narkotikų vartojimo arba potrauminio streso.

“Žmogaus balso analizavimas, užuominų apie jo emocinę arba sveikatos būklę gavimui, nėra naujiena. Žmonės tai daro visą laika. Skirtumas tas, kad dabar tai daro kompiuteris, kuris viską nustato žymiai tiksliau. Kompiuteris nuo žmogaus skiriasi tuo, kad jam svarbu, ne tai ką žmogus pasakė, o kaip pasakė”, – sako „Cognito Health“ naudojamos sistemos kūrėjas Alexas Pentlandas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)