Lietuvą ir Kiniją sujungęs traukinys „Saulė” suranda savo nišą pervežimų versle  (13)

Ketvirtadienį iš Klaipėdos geležinkelio stoties išvykęs konteinerius gabenantis šaudyklinis traukinys „Saulė“ galutinį tašką Almatos miestą Kazchstane pasienyje pasieks per 8 paras. Iki šiol geležinkeliu gabenami kroviniai šį atstumą įveikdavo per 17-24 dienas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

45 ant geležinkelio platformų sukrautuose jūriniuose konteineriuose į Aziją išgabenta plataus vartojimo prekių siunta. Pasak traukinio operatoriaus, ekpedijavimo kompanijos „VPA logistics“ direktoriaus Dariaus Beinorto, iš Almatos konteineriai galutinį paskirties tašką pasieks automobiliais. 

Kazchstanas, turėdamas sieną su Kinija yra strategiškai labai svarbioje pozicijoje - iš čia atsiveria keliai į Azijos rinkas. Prisimenant, kiek daug pasaulyje vartojama Azijoje ir ypač Kinijoje pagamintų prekių, Vakarų pasaulio logistika su šiuo regionu yra labai svarbi. 

Pirmasis 41 konteinerio traukinio "Saulė" sąstatas iš Kinijos miesto Čongčingo pajudėjo dar praėjusiųjų metų spalio 28 dieną. Kirtęs Kazachstano, Rusijos, Baltarusijos, Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos teritorijas bei įveikęs beveik 11 tūkst. kilometrų jis per 18 dienų pasiekė antrąjį pagal dydį Belgijos miestą Antverpeną (jūriniu keliu tam būtų prireikę ne mažiau kaip 40 dienų). Tąkart tranzitu per Lietuvą gabenta kompiuterinė technika. 

Pasak D. Beinorto, jei pirmajame „Saulės“ ešelone buvo gabenami vieno siuntėjo kroviniai, tai atgal į Aziją savo krovinius išvežė 7 siuntėjai. „Akivaizdu, kad naujas, daug greitesnis būdas pasiekti Kazachstaną, o iš jo – Kinijos ir Mongolijos rinkas, domina daugelį Europos verslininkų“, - sakė D. Beinortas.

Kuomet šaudyklinis traukinys „Saulė“ pirmą kartą atvyko iš Kinijos su kompiuterių siunta ir sutrumpino kelionę į Europą kelis kartus, šio maršruto perspektyvas temdė tik vienas klausimas - ar sugebės atgal į Kiniją jis sugrįžti taip pat pakrautas krovinių, o ne tuščias. Mat tik krovinių gabenimas į abi puses gali sudaryti sąlygas maršruto atsipirkimui. Dabar gi panašu, jog ir ši problema yra sprendžiama.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos teigimu, šis projektas unikalus tuo, kad kroviniai sausuma vežami ne tik iš Rytų į Vakarus, bet ir iš Vakarų į Rytus.

Šio projekto sumanytojas, „VPA logistics“ valdybos pirmininkas Žilvinas Žilinskas tikisi, kad nuo šiol maršrutu Alata-Klaipėda šaudyklinis traukinys „Saulė“ važiuos po du kartus per mėnesį. „Tačiau tai dar ne pabaiga. Mūsų planuose yra ir oro-geležinkelio-sausumos transporto grandinės sujungimas“, - kalbėjo verslininkas.

Į Almatą išvežti konteineriai į Klaipėdą buvo atgabenti laivais.

Naujuoju maršrutu susidomėjo ir JAV verslininkai, kurie suinteresuoti kuo operatyviau pasiekti Kinijos ir Afganistano rinkas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Jolanta Būdvytytė
(2)
(1)
(0)

Komentarai (13)