Į orą pakilo didžiausias JAV karinis dirižablis (Video)  (10)

JAV rytinės pakrantės gyventojai galėjo stebėti pirmąjį milžiniško karinio dirižablio LEMV (Endurance Multi-Intelligence Vehicle) skrydį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šis žvalgybinės paskirties orlaivis į pirmąjį skrydį pakilo iš JAV karinių oro pajėgų Leikhursto bazės ir ore iš viso išbuvo 90 minučių, pranešė bendrovė „Northrop Grumman“, LEMV Pentagono užsakymu kūrusi kartu su įmone „Hybrid Air Vehicles“.

Pranešama, kad šiuo skrydžiu buvo pradėta kelis mėnesius truksianti LEMV dirižablio bandymų programa. Jai pasibaigus orlaivis bus perduotas naudoti JAV karinėms pajėgoms: pirmiausia jį ketinama dislokuoti Afganistane. Pirmojo skrydžio metu buvo sėkmingai išbandytas saugus dirižablio pakilimas ir nusileidimas, navigacijos ir valdymo sistemos.

LEMV planuojama atskraidinti į Afganistaną 2013 metais. Skrisdamas kelių kilometrų aukštyje šis žvalgybinis orlaivis stebės padėtį keliuose, žvalgys didelio ploto teritorijas, seks ginkluotų talibų grupių judėjimą. Ateityje LEMV dirižabliai galės skraidinti ir karinius krovinius. Iki 7 tonų masės kroviniai bus gabenami iki 3800 kilometrų atstumu 50 km/h greičiu.

LEMV dirižablio ilgis – 91 metras, jis gali nenusileisdamas išbūti ore 3 savaites. Orlaivyje naudojami įvairūs optiniai ir elektroniniai davikliai, radioelektroninės slopinimo priemonės, radarai, retranliacijos ir kita įranga, skirta žvalgybos operacijoms. Pasak „Northrop Grumman“ atstovų, šis dirižablis tokioms užduotims naudoja 10 kartų mažiau kuro, nei JAV žvalgybiniai lėktuvai.

Šis orlaivis yra hibridinis – jis pasižymi ir aerostatinėmis, ir aerodinaminėmis savybėmis. Aerodinaminę trauką užtikrina 6 turbodyzeliniai varikliai, naudojami pakilimui į reikiamą aukštį, o patruliavimo metu energiją tiekia centrinis turbogeneratorius. LEMV gali būti ir pilotuojamas, ir valdomas nuotoliniu būdu iš žemės. Žvalgybos misijai pasibaigus orlaivis gali leistis ir sausumoje, ir vandenyje – tam naudojama oro pagalvės technologija.

Šiame vaizdo siužete – pirmasis LEMV skrydis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(2)
(1)
(0)

Komentarai (10)