Kompiuteriu nesinaudoja 3 iš 10 Lietuvos gyventojų  (0)

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, šiuo metu 72,6 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi kompiuteriais, 70,6 proc. – internetu. Tai reiškia, jog šiek tiek daugiau nei ketvirtis šalies gyventojų kasdieniame gyvenime apsieina be kompiuterinės technikos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Per metus, t. y. lyginant su 2011 m. III ketvirčiu, kompiuterių ir interneto naudotojų dalis augo po septynis procentinius punktus (atitinkamai nuo 65 proc. ir nuo 63 proc.).

„Nors kompiuterių ir interneto vartotojų dalies augimas, lyginant su prieš porą metų buvusia situacija, sulėtėjo, tačiau bendra tendencija išlieka – vartotojų daugėja, per pusmetį informacines technologijas naudojančių gyventojų dalis išaugo 2 procentiniais punktais, per metus – 7 procentiniais punktais.

Pastaraisiais metais šių rodiklių augimą lemia vis didėjantis vyresnio amžiaus gyventojų susidomėjimas informacinėmis technologijomis bei jų teikiamomis galimybėmis. 60-74 metų amžiaus gyventojų grupėje interneto naudotojų per metus padaugėjo 9 procentiniais punktais, kompiuterių naudotojų – 11 procentinių punktų. 50-59 metų amžiaus grupėje interneto ir kompiuterių naudotojų dalis išaugo atitinkamai 11 ir 10 procentinių punktų“, – sako IVPK direktoriaus pavaduotoja Ieva Žilionienė.

Lietuvos jaunimas ypatingai aktyviai naudojasi informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis: 2012 m. III ketvirtį internetu naudojosi 97,7 proc. 15-19 metų amžiaus bei 94,2 proc. 20–29 metų amžiaus gyventojų. 30–39 metų amžiaus grupėje internetu naudojosi 83,1 proc., 40–49 metų amžiaus grupėje – 77 proc., 50–59 metų amžiaus grupėje – 57,5 proc., 60–74 metų amžiaus grupėje – 27,5 proc. gyventojų.

Kompiuterių naudotojai 15–19 metų amžiaus grupėje sudaro 99,5 proc., 20–29 metų amžiaus grupėje - 95,9; proc., 30–39 metų amžiaus grupėje – 85,3 proc., 40-49 metų amžiaus grupėje –78,7 proc., 50–59 metų amžiaus grupėje – 58,7 proc. ir 60–74 metų amžiaus grupėje – 30,7 proc. gyventojų.

Šio tyrimo duomenimis, Lietuvoje populiarėja pirkimas internetu. 2012 m. III ketvirtį internetu prekes ir paslaugas pirko 42,1 proc. interneto naudotojų; palyginimui, prieš metus, t. y. 2011 m. III ketvirtį, internetu buvo pirkę 36,4 proc. interneto vartotojų. Jaunimas dažniau perka prekes ar paslaugas internetu: 20–29 metų amžiaus grupėje 57,1 proc. internetą naudojusių žmonių pirko internetu, palyginimui, 50–59 metų ir 60-74 metų amžiaus grupėse atitinkamai – 26,6 proc. ir 14,3 proc.

Lietuvos vyresnio amžiaus gyventojų populiariausios veiklos naršant internete: naujienų skaitymas, naudojimasis pokalbių programomis susirašinėjimui realiu laiku ar vaizdo skambučiams, naudojimasis elektroniniu paštu, naudojimasis paieškos sistemomis intelektualios informacijos (pvz., istorija, geografija) paieškai, naudojimasis elektroninės bankininkystės paslaugomis, adresų, maršrutų interneto žemėlapiuose bei informacijos apie viešojo transporto grafikus paieška, lietuviškų laikraščių, žurnalų internetinių versijų skaitymas.

Jaunimo tarpe šios veiklos taip pat populiarios, tačiau jų populiariausiųjų veiklų sąrašą papildo šios veiklos: bendravimas socialinių tinklų svetainėse, mokymasis ir žinių plėtimas, muzikos klausymas bei televizijos laidų, filmų ir muzikos siuntimasis internetu.

Tyrimą atliko TNS LT, UAB. Tyrimas buvo atliekamas 2012 m. gegužės 28 d. – 2012 m. rugpjūčio 26 d., apklausus 1574 Lietuvos gyventojus (15–74 metų amžiaus).

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
(1)
(0)
(0)

Komentarai (0)