Keleivinis lėktuvas pirmą kartą istorijoje be piloto nuskrido 800 kilometrų (Video)  (2)

Didžiosios Britanijos korporacija „BAE Systems“ atliko savo automatinės lėktuvų pilotavimo sistemos bandymus, kurių metu jos keleivinis lėktuvas „Jetstream 31“ nevaldomas piloto nuskrido daugiau nei 800 kilometrų atstumą. Tai pirmasis toks bandymas civilinės aviacijos istorijoje, skelbia engineer.co.uk.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pranešama, kad „BAE Systems“ bandymas buvo atliktas vykdant prieš 10 mėnesių pradėtą ASTRAEA programą, kuria siekiama sukurti patikimas automatinio pilotavimo sistemas. Ateityje lėktuvuose su tokiomis valdymo sistemomis pilotai atliks tik pagalbines ir priežiūros funkcijas, o ekipažo skaičius bus gerokai sumažintas.

16 vietų „Jetstream 31“ lėktuvas, specialiai skirtas naujosios sistemos bandymams, pakilo į orą Wartono mieste šiaurinėje Anglijos dalyje, ir nusileido Invernese Škotijoje. Išskyrus pakilimą ir nusileidimą, viso likusio maždaug 800 km nuotolio skrydžio metu lėktuvą pilotavo autonominė valdymo sistema, kurią stebėjo „Jetstream 31“ pilotas.

Bandomajame lėktuve pirmą kartą veikė blogo oro aptikimo ir išvengimo sistema, iš tolo aptinkanti audros debesis ir atitinkamai pakeičianti kursą pavojui sumažinti, sakoma pranešime. Be to, šio skrydžio metu buvo išmėginta ir susidūrimo su kitais orlaiviais išvengimo sistema: ASTRAEA programos vykdytojai skrydžio trasoje naudojo kelis dirbtinius skaitmeninius objektus, tikrindami naujosios „Jetstream 31“ valdymo sistemos veikimą.

Pranešama, kad bandymo metu buvo pasiekti visi iškelti tikslai. Pasak „BAE Systems“ atstovų, bandomajame „Jetstream 31“ naudojama ne įprastinė autopiloto sistema, o visiškai nauja automatinio pilotavimo technologija, nuolat sekanti lėktuvo buvimo vietą ir padėtį erdvėje, nustatanti potencialiai pavojingas kliūtis ir saugiai jų išvengianti.

Specialistų teigimu, ASTRAEA ir kitos panašios paskirties automatinio pilotavimo sistemos turėtų žymiai padidinti skrydžių saugumą minimizuodami vadinamąjį žmogiškąjį faktorių, kuomet pavojus keleiviams kyla dėl įgulos veiksmų, pilotų klaidų ar skrydžių saugumo taisyklių nesilaikymo.

JAV karinės oro pajėgos panašias dirbtinio intelekto sistemas naudoja tobulindamos savo bepiločių orlaivių galimybes, tačiau „BAE Systems“ pirmą kartą savo sistemą išbandė nedideliame keleiviniame lėktuve. Panašios sistemos ateityje neišvengiamai bus bandomos ir su dideliais bepiločiais lėktuvais, o tai reiškia, kad lieka tik vienas kitas žingsnis iki jų pritaikymo ir dideliems keleiviniams laineriams. ASTRAEA programos vykdytojų teigimu, robotų pilotuojami lėktuvai turėtų sumažinti pavojų keleiviams, atpiginti skrydžius ir gebėti skraidyti sudėtingomis orų sąlygomis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(2)
(0)
(0)

Komentarai (2)