Išsiaiškinta, kas slypi po nubrauktomis prekių kainomis  (6)

Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Pigu“ ilgą laiką klaidino vartotojus ir melavo apie smarkiai sumažintas kainas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Institucijos išvadose pažymima, kad elektronine prekyba internetu užsiimanti UAB „Pigu“ nuo 2013 kovo mėn. iki 2014 rugpjūčio mėn. skleidė klaidinančią įvairių prekių reklamą, kurioje nurodė nepagrįstą naudą vartotojams. Konkurencijos tarybos vertinimu, tokios reklamos klaidino vartotojus, galėjo sudaryti įspūdį apie reikšmingai sumažintą kainą ir taip pažeidė LR Reklamos įstatymo 5 str. 1d.

Tyrimo metu buvo analizuojama atsitiktinai parinktų bendrovės interneto parduotuvėje siūlomų prekių – kvapniojo vandens, miegamojo komplekto, sukimosi lėkštės, detoksikacinių pleistrų, arkinio šiltnamio, kabelio, kirvio, maršrutizatoriaus, sandėliavimo lentynos bei sodo žibinto reklama. Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad Bendrovė pateikė neteisingą informaciją apie pasiūlymų realią naudą pirkėjams, nes:

  • – Palyginimui naudojo pakankamai seniai, pavyzdžiui, prieš 1,5 metų ar net 3 metus taikytas reikšmingai didesnes prekių kainas;
  • – Prekių reklamoje naudotos palyginamosios kainos galiojo santykinai trumpai, kai kuriais atvejais vos kelias valandas, taip sukuriant vartotojui naudos iliuziją.
  • – Bendrovė nesugebėjo pagrįsti įrodymais sandėliavimo lentynos OBI reklamoje naudotos palyginamosios kainos.

Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad bendrovės elgesys dirbtinai padidino parduodamų prekių patrauklumą bei klaidino vartotojus apie gaunamą naudą, Bendrovei skyrė 7630 eurų baudą. Svarbu, kad nors Konkurencijos tarybos ekspertai nagrinėjo tik dešimt atsitiktinai parinktų prekių reklamą, tai nereiškia, kad likusių prekių reklama atitinka Reklamos įstatymo reikalavimus. Konkurencijos taryba tikisi, kad Bendrovė atsižvelgs į tyrimo išvadas ir įvertins kitų savo parduodamų prekių reklamą, o prireikus – atitinkamai ją pakeis.

Konkurencijos taryba nagrinėjo 4 reklamas per pastaruosius 4 metus, kuriose palyginimui buvo pateikta didesnė prekių kaina. Konkurencijos taryba pažymi, kad renkantis tokį reklamos būdą pardavėjai privalo kainas lyginti tokiu būdu, jog vartotojai galėtų suprasti tikrąją jiems pateikiamo pasiūlymo naudą.

Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus asociacijoms, 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės).

Kartu su Gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę, kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Konkurencijos tarybos ekspertai 2014 m. išnagrinėjo 284 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams net 132 įspėjimus, siūlančius pakeisti reklamą arba nutraukti galimai klaidinančios reklamos sklaidą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(84)
(3)
(81)

Komentarai (6)