А320 paslaptis: kaip galima užsirakinti piloto kabinoje?  (19)

Marselio prokuroras Brisas Robenas pareiškė, kad Alpėse sudužusio kompanijos Germanwings lėktuvo katastrofą galėjo sukelti antrojo piloto veiksmai, kuris, tikėtina, atsisakė atverti pilotų kabinos duris ekipažo vadui. Kaip tokia situacija galėjo įvykti?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Po 2001 rugsėjo 11-osios atakų Niujorke ir Vašingtone, JAV federalinė aviacijos valdyba priėmė naujus nurodymus, pagal kuriuos visos aviakompanijos privalėjo sutvirtinti į pilotų kabiną vedančias duris taip, kad jos atlaikytų rankinės granatos sprogimą. Reiso metu įprastai šios durys būna užrakintos.

Saugumo sistemos išėjusiam pilotui turi užtikrinti galimybę grįžti į piloto kabiną. Bet pasilikęs kabinoje žmogus gali užrakinti duris tyčia.

Iš kompanijos vaizdo siužeto aišku, kad Aerobus А-320 pilotų kabinos duryse yra trys režimai, įjungiami iš pilotų vietos – „atidaryta“, „normalu“, „uždaryta“.

Jeigu likęs kabinoje pilotas nereaguoja į kvietimą, durų išorėje yra klaviatūra, kuria galima surinkti įėjimo kodą, kurį žino kiti ekipažo nariai.

Kai durų režimas „normalus“, jos būna užrakintos, bet gali būti atvertos klaviatūra po 30 sekundžių užlaikymo.

Režimą „atidaryta“ naudoja pilotas, kad atidarytų duris kolegai, grįžtančiam iš tualeto.

Režimas „uždaryta“ reiškia, kad spynos mechanizmas ignoruoja klaviatūros signalą, ir lieka užvertas 5 minutes. Nesunku suprasti, kad šis režimas sukurtas tam, kad sukliudytų įsibrovėliams patekti į pilotų kabiną, pasinaudojus kodu, išgautu iš kitų ekipažo narių.

Kai kurių lėktuvų pilotų kabinose įrengtas telemonitorius, leidžiantis pilotams pamatyti, kas dedasi už durų.

Jei pilotas negali įeiti į kabiną, tai reiškia, kad jo kolega atmė šią galimybę, užrakindamas duris.

Dar yra klausimas, kiek žmonių bet kuriuo metu gali būti piloto kabinoje. JAV egzistuoja taisyklės, kad vienam iš pilotų išėjus iš kabinos, ten turi įeiti vienas iš stiuardų.

Tačiau kompanija Germanwings laikosi Vokietijos civilinės aviacijos valdybos taisyklių. Jos leidžia kabinoje būti vienam iš dviejų pilotų, bet tik minimalų tam būtiną laiką.

Daugelis kitų kompanijų taiko „dviejų žmonių taisyklę“, kaip ir JAV. Tačiau kompanijos Lufthansa grupės, kaip ir kitų stambių aviakompanijų atveju, taip nėra.

Reiso 4U 9525 ekipažo vadas dirbo kompanijoje 10 metų ir skraidė daugiau, nei 6000 valandų. Antrasis pilotas į kompaniją atėjo 2013 metais ir buvo skraidęs 630 valandų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(67)
(0)
(67)

Komentarai (19)