Penkios istorijos, kai pilotai tyčia sudaužė lėktuvus  (4)

Antradienį, kovo 24 dieną, Prancūzijos Alpėse sudužo Vokietijos pigių skrydžių bendrovės Germanwings lėktuvas Airbus A320. Jame buvo 144 keleiviai ir 6 įgulos nariai. Laikoma, kad visi jie žuvo. Po dviejų dienų nuo įvykio Prancūzijos prokuratūra paskelbė, kad antrasis lėktuvo pilotas, 28 metų amžiaus Andreas Lubitz, tikriausiai tyčia nukreipė lėktuvą į žemę. Tyrimui dar teks išsiaiškinti šio poelgio motyvus. Viena aišku tiksliai – tai ne pirmas atvejis, kai pagrindine aviakatastrofos versija tampa piloto savižudybė.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

1982 metų vasario 9 dieną, nepasiekęs Tokijo, sudužo Japan Airlines lėktuvas McDonnell Douglas DC-8-61. Avarijos priežastimi, pagal tyrimo versiją tapo tai, kad vienas iš pilotų, Seiji Katagiri ore įjungė stabdymui naudojamus variklių reversinius įtaisus. iš 174 lėktuve buvusių žmonių, 24 žuvo. Lėktuvas nukrito į vandenį. Seiji pavyko pasislėpti, gelbėtojams prisistačius keleiviu. Vėliau jis buvo rastas. Medikai nustatė jam psichinę ligą.

Royal Air Maroc oro linijų lėktuvas ATR-42 sudužo, praėjus 10 minučių nuo pakilimo iš Agadir–Al Massira oro uosto 1994 m. rugpjūčio 21 dieną. Pagal tyrimo versiją, 16 000 pėdų (4,8 km) aukštyje pilotas Younes Khayati išjungė autopilotą ir sąmoningai nukreipė lėktuvą į žemę. Aviakatastrofoje žuvo 44 žmonės. Maroko Pilotų sąjunga šias išvadas užginčijo, tvirtindama, kad piloto būklė prieš skrydį buvo adekvati, o taip pat niekada nerodė nusivylimo ir nepasitenkinimo savo darbu ar asmeniniame gyvenime. Lėktuve skrido Kuveito princas, tuometinio šalies gynybos ministro brolis.

1997 m. gruodžio 19 dieną, nukrito SilkAir oro linijų lėktuvas Boeing 737-36N, skridęs maršrutu Tangerangas – Singapūras. Indonezijos valdžia taip ir nenustatė aviakatastrofos priežasties. 2000 metais JAV Nacionalinė transporto saugumo taryba padarė savo išvadas dėl šios avarijos priežasčių. Nurodoma, kad vienas iš ekipažo narių (veikiausiai kapitonas) išjungė garso įrašymą pilotų kabinoje, perjungė lėktuvą į rankinį valdymą ir nukreipė jį žemyn. Vėliau paaiškėjo, kad lėktuvo kapitonas turėjo finansinių problemų. Aviakatastrofoje žuvo 97 keleiviai ir 7 įgulos nariai.

1999 m. spalio 31 d. Atlanto vandenyne sudužo aviakompanijos EgyptAir lėktuvas Boeing 767. Jis skrido iš Los Andželo į Kairą per Niujorką. JAV Nacionalinė transporto saugumo taryba, ištyrusi juodosios dėžės įrašus, padarė išvadą, kad lėktuvo vadui išėjus iš pilotų kabinos, antrasis pilotas Gamil al-Batouti sąmoningai atjungė variklius. Prieš tai antrasis pilotas septynis kartus pakartojo: "Tawakilt ala Allah" (kliaujuosi viešpačiu). Grįžęs į kabiną, vadas paklausė antrojo piloto „Tu išjungei variklius?“ ir po to perėmė šturvalą. Lėktuvas ėmė kilti, tačiau antrasis pilotas toliau stūmė šturvalą žemyn. Tokių piloto veiksmų priežastis nebuvo nustatyta. Katastrofoje žuvo 217 žmonių. Niekas neišgyveno.

2013 metų lapkričio 29 d. aviakompanijos LAM Mozambique Airlines lėktuvas Embraer 190AR sudužo Namibijos nacionaliniame Bwabwata parke. Tyrimas nustatė, kad katastrofos momentu kabinoje buvo tik orlaivio vadas, durys į ją buvo užrakintos. Manoma, kapitonas įvedė komandas, dėl kurių lėktuvas ėmė sparčiai žemėti. Aviakatastrofoje žuvo 27 keleiviai ir 6 ekipažo nariai. Remiantis gandais, pilotas turėjo problemų šeimoje, o prieš metus buvo žuvęs jo sūnus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(25)
(15)
(10)

Komentarai (4)