Kaune - mokslininkų sukurtas permatomas elektrinis troleibusas (Foto, Video)  (12)

Netrukus kauniečiai miesto gatvėse išvys neįprastą viešojo transporto priemonę – permatomą elektrinį troleibusą „Dancer“, tamsiu paros metu virstantį interaktyvia šviečiančia instaliacija.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai Lietuvos ir užsienio šalių mokslininkų, inžinierių bei verslininkų sukurtas modifikuotas troleibusas, pretenduojantis tapti viena lengviausių, sunaudojančia dvigubai mažiau elektros energijos transporto priemone. Šis troleibusas – Klaipėdos įmonės „Vėjo projektai“ kūrinys. Įmonė pagamino pirmąjį troleibuso prototipą, kuris šiuo metu naudojamas kaip laboratorija ant ratų ir skirta įvairiems testavimams ir bandymams prieš pradedant kurti serijinius autobuso modelius. Vienas iš transporto priemonės kūrėjų prof. Rimantas Didžiokas sakė, kad Kaune bus vykdomi bandomieji važiavimai, kadangi Klaipėdoje, kur sukurta ši transporto priemonė, nėra troleibusams skirto kontaktinio tinklo. „Modifikuotam troleibusui atlikta privaloma techninė patikra ir jis gali važiuoti bendrojo naudojimo keliais, tačiau kol kas negali vežti keleivių. Jame numatyta keletas darbo vietų inžinieriams tyrėjams“, – sakė R.Didžiokas. Modifikuotas troleibusas buvo pagamintas atnaujinus uždarajai akcinei bendrovei „Kauno autobusai“ priklausiusį 1982 m. gamybos, 32 metus eksploatuotą troleibusą „Škoda 14Tr“. Buvo sutvarkyta važiuoklė, perdaryta elektrinė pavara, jos valdymas, įdiegta ličio jonų baterijų sistema, transformuotas techninis ir interjero dizainas. Baterijos energijos talpa – 75 kW. Vieną kartą pakrautas nuo skirstomojo elektros tinklo atsijungęs prototipas gali nuvažiuoti apie 80 km. Vidutinės elektros sąnaudos, priklausomai nuo keleivių skaičiaus, yra 750–900 Wh vienam kilometrui, bendra masė – 8000 kg, leistina apkrovos masė – 7220 kg. Anot bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, daugelis Vakarų Europos šalių modernizuoja savo viešojo transporto sistemas, atsižvelgdamos į tokius kriterijus kaip jo ekonomiškumas, ekologiškumas ir patrauklumas. Pirmaisiais metais planuojama pagaminti 20 „Dancer“ troleibusų, skirtų Lietuvos rinkai. Vėliau tikimasi gaminti 1000 troleibusų per metus. Permatomas troleibusas riedės Kauno gatvėmis birželio 17–19 dienomis, jis bus testuojamas įvairiuose miesto viešojo transporto maršrutuose.

R.Didžioko teigimu, atliekant tyrimus ir pritaikant jį rinkai bus taikoma nemažai techninių ir dizaino pakeitimų.

„Troleibuso dizainas yra nuolat kintantis, jeigu jis būtų naudojamas, keistųsi dizainas, nes kol kas jis yra pritaikytas važiuoti tik vairuotojui ir dviems mokslininkams, atliekantiems tyrimus važiavimų metu. Taip pat ateityje jis bus konstruojamas naujovišku moduliniu principu, paprasčiau tariant, eismo įvykio ar gedimo atveju bus lengvai keičiamas reikiamas modulis ir gedimai šalinami nestabdant eismo.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Modestas Patašius
(23)
(0)
(23)

Komentarai (12)