Naujasis Rusijos naikintuvas JAV kariškiams kelia nerimą (Video)  (45)

Rusijos penktosios kartos naikintuvas „Suchoi PAK FA“, dar žinomas kaip T-50 – tarsi sudėtingas skraidantis robotas, kuris, anot ekspertų, žymiai sunkiau susekamas radarais nei amerikiečių turimi jo giminaičiai, giriasi Rusijos žiniasklaida.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Gegužės mėnesį internete pasirodė šiek tiek informacijos apie PAK FA, kuris šiuo metu bandomas ir bus pradėtas gaminti 2016 metais, technines galimybes, informuoja nationalinterest.org. „PAK FA jau dabar tam tikra prasme gali būti vadinamas itin sudėtingos konstrukcijos skraidančiu robotu, kuriame esantis žmogus atlieka ne tik piloto funkciją, bet ir yra tarsi viena iš šio orlaivio sudedamųjų dalių. Kitaip tariant, piloto reakcija – vienas iš būtinųjų valdymo sistemos elementų“, – sako „Rostech“ Radijo ir elektroninių technologijų bendrovės (KRET), prisidedančios prieš šio naikintuvo gamybos, vadovo pavaduotojas Vladimiras Michejevas. Kitas neįvardytas KRET pareigūnas toje pačioje publikacijoje internete teigia, kad PAK FA iš tikrųjų sunkiau susekamas radarais nei amerikiečių turimi tokie penktosios kartos naikintuvai kaip F-22 ir F-35. „Norėdama ištobulinti technologijas, padedančias naikintuvams išvengti radarų dėmesio, inžinieriai visus ginklus išslapstė lėktuvo viduje, taip pat pakeitė ir lėktuvo formą, o išorę padengė specialia medžiaga, sugeriančia radijo bangas. Be to, T-50 – pirmasis Rusijos kovos orlaivis, pagamintas naudojant tiek daug sudėtinių medžiagų, kurios sudaro iki 25 proc. visos lėktuvo masės ir dengia net 70 proc. naikintuvo paviršiaus“, – teigia neįvardytas šaltinis. Anot šaltinio, tokie technologiniai sprendimai pasiteisina: „T-50 šiuo metu ne tik pranašesnis už kitus Rusijos armijos turimus naikintuvus, bet ir už užsienietiškus (...)“. Vyresnieji JAV kariuomenės pareigūnai taip pat nerimauja, kad naujausias rusų naikintuvas yra pranašesnis už amerikiečių penktosios kartos naikintuvus. „Susipažinau su PAK FA techninių galimybių analizės rezultatais ir galiu pasakyti, kad šie naikintuvai išsiskiria gana sudėtingu dizainu, kuris prilygsta ar net lenkia JAV penktosios kartos naikintuvų. Jis neabejotinai išsiskiria didesniu manevringumu, puikiu aerodinaminiu dizainu“, – praeitais metais „The National Interest“ (TNI) sakė buvęs JAV karinių oro pajėgų žvalgybos vadovas Dave‘as Deptula. „Jau dabar galima daryti išvadą, kad jis pajėgus konkuruoti su „Raptor“, – sako kitas JAV kariuomenės pareigūnas, naujausią Rusijos naikintuvą palyginęs su F-22. JAV karinių oro pajėgų generolas Markas Welshas taip pat pripažįsta situacijos sudėtingumą. „Kinija ir Rusija – dvi šalys, kurios, jeigu ir toliau eis teisingu keliu, per ateinančius trejus ar penkerius metus neabejotinai parodys, ką sugeba šioje srityje. Jiems tikrai gali pavykti pranokti mus“, – teigia M. Welshas. „Po trejų ar penkerių metų naujos kartos naikintuvai neabejotinai pralenks šiuo metu turimus. F-35 ir F-22 išliks viena karta priekyje, o visi kiti bus priversti nusileisti. Atotrūkis mažėja“, – sako M. Welshas. Kaip ir F-22, rusų kuriamas PAK FA skirtas tapti vyravimą ore įrodančiu naikintuvu, o ne daug skirtingų funkcijų galinčiu parodyti naikintuvu, koks yra F-35. Tai apima ir galimybes išvystyti neįtikėtiną greitį. Kaip jau anksčiau aiškino TNI: „Kaip ir F-22, rusų kuriamas naikintuvas gebės skristi viršgarsiniu greičiu ilgą laiką – galbūt netgi greičiau nei 1,5 Macho. Maksimalus šio naikintuvo greitis sieks daugiau nei 2 Machus, tad galima daryti išvadą, kad nuo radarų lėktuvą paslėpsiančiai dangai toks krūvis bus įkandamas“. PAK FA kuriamas siekiant pakeisti senstančius „Suchoi Su-27“ ir „Mig-29“ – jie buvo sukurti dar Sovietų Sąjungos laikais 9-ąjį XX amžiaus dešimtmetį. Kaip jau buvo minėta, tikimasi, kad naujos kartos naikintuvų gamyba bus pradėta kitais metais, o pirmieji 50 naikintuvų Rusijos karines oro pajėgas pasieks jau 2020 metais.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(33)
(12)
(21)

Komentarai (45)