Kai greitis siekia daugiau nei 7 000 km/val. – greičiausi pasaulio lėktuvai  (2)

Niekas nesiginčys, kad žmogaus valdomi naikintuvai yra tikri inžinerijos stebuklai. Kartais atrodo, kad žmogaus sukurtos skraidymo priemonės, kurios kelis kartus viršija garso greitį, yra labiau susijusios su fantastika nei realybe. Yra sukurta tokių naikintuvų, į kuriuos žvelgiant sunku suvokti, kad tai yra tiesa.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Business Insider“ siūlo susipažinti su greičiausiai pasaulio lėktuvais.

Dalis šių inžinerinių stebuklų jau nėra naudojami, tačiau niekam nekyla abejonių, kad šių naikintuvų kūrimas davė didelį postūmį aviacijos inžinerijoje.

Siūlome susipažinti su devyniais greičiausiais žmogaus pilotuojamais lėktuvais, kurie tik yra skrodę padangę.

„F-4 Phantom II“

Pirmą kartą į orą šis naikintuvas pakilo 1958 metų gegužės 27 dieną. Iš pradžių šį lėktuvą naudojo tik JAV karinio laivyno pajėgos, tačiau 1960 metais prasidėjo jo masinė gamyba.

Vos pakilęs į orą „F-4 Phantom II“ pagerino kelis rekordus. Tarp jų ir greičio, ir pakilimo į orą. Maksimalus šio inžinerinio stebuklo greitis – apie 2 300 km/val. Šis naikintuvas galėjo gabenti iki 9 tonų ginklų, tarp kurių buvo ir raketos oras-oras, oras-žemė, įvairios bombos.

Daugiausia „F-4 Phantom II“ buvo naudojamas Vietnamo karo metu, tačiau vėliau jį pakeitė „F-15“ ir „F-18 Hornet“.

„Convair F-106 Delta Dart“

Šis lėktuvas pradėtas eksploatuoti 1959 metais. Juo siekta perimti ir sunaikinti sovietų bobonešius Šaltojo karo metais.

„Convair F-106 Delta Dart“ vis dar yra greičiausias lėktuvas, turėjęs tik vieną variklį. Jis galėjo pasiekti daugiau nei 2 400 km/val. greitį, tačiau kovos lauke nebuvo itin manevringas.

„Mikoyan MiG-31“

1981 metais sovietų inžinierių sukurtas naikintuvas išlieka vienu greičiausiu kada nors sukurtu kariniu lėktuvu. Jo greitis siekia beveik 3 000 km/val.

Nepaisant to, kad šis naikintuvas yra sukurtas dar praėjusiame amžiuje, Rusija vis dar jį naudoja. Skelbiama, kad šio tipo naikintuvų nebus atsisakyta bent iki 2030 metų.

„XB-70 Valkyrie“

Tai prototipas, kuris nebuvo pradėtas masiškai gaminti. JAV planavo, kad šis lėktuvas bus strateginis bombonešis, tačiau viską pakeitė sovietų gynybos plėtra. Jie išplėtė raketinės gynybos ir tarpžemyninių balistinių raketų sistemą, kas privertė JAV apleisti šį projektą.

Iš viso buvo pagaminti tik du šio lėktuvo prototipai, kurie buvo naudojami tik bandymuose.

1964 metų rugsėjo 21 dieną įvyko pirmasis lėktuvo skrydis. Jo maksimalus greitis – apie 3 300 km/val.

„Bell X-2“

Šio lėktuvo bandymai pažymėti skaudžia nelaime – 1956 metų rugsėjo 27 dieną žuvo pilotas Milburnas G. Aptas. Per tą patį skrydį pasiektas ir maksimalus lėktuvo greitis – kiek daugiau nei 3 300 km/val.

Lėktuvą kūrė Bello aviacijos korporacija, JAV karinis jūrų laivynas ir JAV Nacionalinis aeronautikos komitetas.

„MiG-25“

Šis 1970 metais sovietų pristatytas viršgarsinis lėktuvas buvo skirtas žvalgybai. Žvelgianti į jo sparnus JAV manė, kad „MiG-25“ yra labai manevringas.

Maksimalus šio lėktuvo greitis yra beveik 3 500 km/val., tačiau tuomet užsidegdavo lėktuvo varikliai. Saugus greitis – apie 3 000 km/val.

„SR-71“

Tai tikras inžinerijos stebuklas. Jis galėjo skristi 24 kilometrų aukštyje, o jo greitis siekė daugiau kaip 3 000 km/val. Globojamas inžinierių jis skraidė daugiau nei 30 metų.

Su šiuo lėktuvu skrydis iš Los Andželo į Vašingtoną truko 67 minutes – per tokį laiko tarpą „SR-71“ įveikdavo daugiau nei 4 000 kilometrų.

„X-15“

Tai greičiausias žmogaus pilotuojamas lėktuvas. Pirmasis jo skrydis buvo 1959 metų birželio 8 dieną. „X-15“ gali pasiekti daugiau nei 7 000 km/val. greitį.

Tik 3 tokio tipo lėktuvai buvo pagaminti. Juos kūrė JAV. Iš viso šie lėktuvai atliko 199 skrydžius, bet vėliau, 1968 metais, 300 milijonų dolerių kainavusi jų kūrimo programa buvo nutraukta.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(83)
(5)
(78)

Komentarai (2)