Turbūt taip negaminamas joks kitas automobilis, kaip gaminami „Bentley“: nuo tinkamo medžio ieškotojų iki akmens pjaustymo lazeriu (Video)  (2)

„Bentley“ automobiliai gaminami jau beveik šimtą metų, tačiau jų pirkėjas ir 1918-aisiais, ir 2018-aisiais rastų labai daug bendrų bruožų, teigiama pranešime žiniasklaidai. Kai kurioms automobilio detalėms skiriamas ypatingas dėmesys, o tinkamos medžiagos paieškos gali trukti daugiau nei metus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viena iš „Bentley“ interjere žavinčių detalių yra keleivius supanti apdailos juosta, besitęsianti nuo vienų priekinių durelių iki kitų. Jis sukuria simetrijos pojūtį, kurį įmonės darbuotojai vadina veidrodiniu efektu. Tą pasiekti padeda tai, jog kiekvieno „Bentley“ interjerui naudojama ne kelių medžių mediena, o vieno, skirto konkrečiam modeliui.

„Bentley“ interjero apdaila gali būti sukurta iš visame pasaulyje augančių medžių – nuo tamsaus dėmėto riešutmedžio iki solidaus ir šviesaus ąžuolo. Kiekviena paruošta apdailos detalė yra 72 valandas konservuojama – taip iš jos pašalinami medieną ardantys mikroorganizmai. Tuomet ji kruopščiai nušveičiama, penkis kartus lakuojama ir tik tuomet montuojama į automobilį.

Kad ir kaip mediena bebūtų užkonservuota, laikui bėgant jos išvaizda nežymiai kinta. Kadangi „Bentley“ automobilyje naudojamos tik to paties medžio detalės, jos kinta vienodai.

„Bentley“ yra tokių darbo pozicijų, kurios kitur tiesiog neegzistuoja – pavyzdžiui, medienos ekspertai. Kai klientas išsirenka konkrečią medžio rūšį, kuria norėtų papuošti automobilio interjerą, „Bentley“ specialistai imasi darbo ir visame pasaulyje ieško medžio, idealiai tinkančio tokiai užduočiai. Kol išrenkamas tas vienintelis, ekspertai vidutiniškai apžiūri apie 25 tūkst. kvadratinių metrų medienos.

Taip užtikrinama, kad į „Bentley“ automobilius patektų tik aukščiausios kokybės mediena. Jos paieškos kartais trunka ilgai. Pavyzdžiui, vienam klientui išreiškus pageidavimą interjere matyti skysto gintaro spalvos medieną, jos paieškos truko dvejus metus, kol tinkamas augalas buvo surastas Šiaurės Amerikos Misisipės pelkėse.

„Bentley“ taip pat laikosi originalaus reikalavimo – medis niekada nėra kertamas. Jis gali būti naudojamas automobilyje tik tuo atveju, jeigu yra nukritęs pats, o tuomet į jo vietą pasodinamas naujas.

Apdailos detalių pasirinkimas vien mediena nesibaigia – „Bentley“ interjerą galima papuošti anglies pluošto, aliuminio ir net akmens apdaila. Lazeriu išpjauta itin plona akmens apdaila yra labai lengva ir automobiliui suteikia neprilygstamą išvaizdą.

Vairai apsiūnami rankomis

„Bentley“ automobiliuose niekada nebuvo naudojami pakaitalai – čia tik natūrali oda. Kiekvienam modeliui galima rinktis iš daugybės odos tipų bei atspalvių. Šiai apdailos detalei, skiriama itin daug dėmesio. Kiekviena odos detalė yra papildomai apdirbama, o vien „Flying Spur“ modelyje sėdynių apsiuvimas užtrunka 26 valandas.

Žinoma, didžioji dalis darbo atliekama aukščiausią kvalifikaciją turinčių „Bentley“ specialistų rankomis – naudojant vien siuvimo mašinas, tokios kokybės pasiekti nebūtų įmanoma.

Kai kurių detalių – pavyzdžiui, vairo – net nebūtų įmanoma kokybiškai apsiūti automatiniu būdu. Tokie mechaniniai darbai kaip vienodų tarpų tarp siūlių atitaikymas geriausiai yra atliekami rankomis – „Bentley“ amatininkai dar prieš pradėdami apsiuvimą šias vietas matuoja ir pasižymi peiliu.

Visas vairo apsiuvimo procesas trunka penkias valandas, o jo metu padaroma 620 siūlių, kurioms prireikia 10 metrų siūlo. O visą „Mulsanne“ interjerą apsiūti prireikia 136 valandų. Žinant tokio darbo specifiką, nuostabos nekyla, kad didžiausią patirtį turintys „Bentley“ amatininkai skaičiuoja jau 40-uosius darbo metus šioje automobilių gamykloje.

Spalva iš paveiksliuko

Kiekvienam „Bentley“ gamintojas siūlo milžinišką spalvų gamą. Automobiliai gali būti nudažomi ir dviem spalvomis, ant tam tikrų detalių nupieštos stilizuotos linijos. Jos, žinoma, brėžiamos ranka.

Kai kurie dažymo procesai atliekami automatizuotu būdu – darbą, kurį galima standartizuoti, geriau atlieka robotai. Tačiau kai kuriuose dažymo proceso etapuose meistrų rankų darbas yra būtinas – pavyzdžiui, patyrusių specialistų komanda užtrunka 12 valandų vien šveisdama ir poliruodama „Bentley Mulsanne“.

„Bentley“ tobulinimo ekspertai „Mulliner“ gali įgyvendinti praktiškai bet kokį klientų pageidavimą. Jiems užtenka parodyti bet kokią norimos spalvos detalę ir visas automobilis galės būti nudažytas būtent taip.

„Mulliner“ ekspertai siūlo ir daugiau unifikavimo galimybių – pasirinkti galima ne tik kėbulo ar interjero spalvas, bet ir sukurti visiškai unikalų piešinį, kuris būtų atvaizduotas ant sėdynių ar medžio apdailos. Tai gali būti net ir šeimos nuotrauka.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(9)
(6)
(3)

Komentarai (2)

Susijusios žymos: