Donaldo Trumpo administracija oficialiai pareiškė, kad jie iš tikrųjų planuoja nutraukti federalinę mokesčių lengvatą elektra varomoms transporto priemonėms, bet tai darys gana keistu būdu  ()

Situacija dėl federalinės mokesčių lengvatos elektromobiliams yra keistesnė nei bet kada anksčiau.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš pradžių Respublikonai pristatė įstatymo pataisą, kuria buvo siekiama panaikinti 7500 JAV dolerių federalinę mokesčių lengvatą elektromobiliams. Negana to, dar papildomai buvo siūloma šiuos automobilius ir apmokestinti.

Tačiau po keletos dienų kitas Respublikonų senatorius pasiūlė dar vieną įstatymo projektą, kuriuo buvo taip pat siekiama naikinti mokesčio lengvatą, bet pilnai šį įstatymą pradėti taikyti po 2022-ųjų metų.

Tačiau Respublikonų senatorius Dean‘as Heller‘is, kuris savo įstatymo projektu siekė dar kuriam laikui pratęsti mokesčio lengvatą elektromobiliams, buvo nugalėtas per vadinamuosius JAV vidurio kadencijos rinkimus.

Tad po įvykusių rinkimų Demokratai atgavo valdžią Atstovų rūmuose, tačiau Respublikonai sustiprino savo daugumą Senate, tad dabar yra neaišku, kas vyks toliau su šiais bei galbūt ir naujais elektromobilių mokesčių lengvatų pakeitimo įstatymo projektais.

Jau skelbėme apie tai, kad Trumpas pagrasino iš „General Motors“ atimti visas subsidijas ir lengvatas, įskaitant ir elektromobiliams, už tai, kad kompanija uždarė dalį gamyklų JAV.

Tačiau panašu, jog Trumpo administracija yra nusitaikiusi ne vien tik į „GM“ ir šios kompanijos elektromobiliams taikomas mokesčių lengvatas. Kaip praneša „Bloomberg“, Baltųjų rūmų patarėjas ekonomikos klausimais Larry‘is Kudlow‘as pareiškė, kad yra ketinama visas subsidijas elektrinėms transporto priemonėms nutraukti 2020-2021 metais.

Visi šie Trumpo administracijos pareiškimai atrodo gana keisti dėl objektyvių priežasčių. Pirmiausiai, elektra varomų transporto priemonių mokesčių lengvatos yra dalis vadinamo Mokesčių kodekso, kurį gali keisti Atstovų rūmai. O Trumpas po paskutiniųjų rinkimų prarado jų kontrolę ir sunku įsivaizduoti ką jis gali padaryti, kai Atstovų rūmus kontroliuoja Demokratai.

Antra, dėl „GM“ gamyklų uždarymo atsiradusios iniciatyvos dėl mokesčių lengvatų elektromobiliams ir siūlomi naujieji terminai praktiškai niekaip nepaveiks „GM“ ar „Tesla“. Jie ir taip, intensyviai investuodami į elektromobilių sektorių bei didindami gamybą, sparčiai artėja prie tos ribos, kai nebeteks mokesčių lengvatų.

Tokie Trumpo administracijos mokesčių pakeitimai realiai paveiktų tik naujus užsienio gamintojus, kurie nuspręstų JAV rinkai pristatyti savo elektrines transporto priemones.

Na ir pats terminas. Kodėl pasirinkti būtent 2020-2021 metai, o ne tiesiog dabar pat ar bent jau 2019 metai? Greičiausiai dėl to, kad atrodytų, jog neva bandoma sutvarkyti elektromobilių sektorių, bet iš tikrųjų viską nustumiant į Donaldo Trumpo prezidentavimo kadencijos pabaigą, kai mažai kam rūpės tokie mokesčių pakeitimai, o virs diskusijos dėl to, kas bus 59-uoju JAV prezidentu (-e).

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(22)
(3)
(19)

Komentarai ()