Kinai bando Europą suvilioti elektriniu visureigiu: prašo vadinti ne automobiliu, o išmaniu prietaisu (Video)  (10)

Nepaisant to, kad Kinijos automobilių rinka gali išmaitinti ne vieną Europos ar JAV automobilių gamintoja, patiems kinams žvalgytis į Vakarus visuomet įdomiau. Tokį pat norą turi ir Frankfurto automobilių parodoje prisistatęs automobilių gamybos startuolis iš Kinijos „Byton“. Tiesa, čia „Byton“ pristatė ne automobilį, o, kaip sako patys, išmanų prietaisą ant ratų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pastaruosius trejus metus veikusi bendrovė, už kurios nugaros stovi Kinijos socialinių tinklų gigantė „Tencent“, nepagamino nė vieno automobilio. Tačiau parodė, kokį pagaminti norėtų. Pažadai, panašu, rinką tebežavi, nes metų pradžioje „Byton“ buvo vertinama 4 mlrd. JAV dolerių.

Tačiau į Frankfurtą bendrovė atsivežė ne prototipą, o gamybai parengtą automobilio modelį – elektra varomą visureigį „M-Byte“. Pabrėžė, kad šis yra nuolatos prijungtas prie interneto, nuolatos važiuoja gaudamas ir analizuodamas daugybę informacijos iš duomenų bazių debesyse, o daugybė sprendimų, matytų žvelgiant į prototipą, liko ir serijinei gamybai parengtame modelyje.

Elektra varomas visureigis – kompaktinio dydžio. Jo ilgis siekia 4,8 metro, plotis – 2,19 m, o aukštis – 1,66 m, ratų bazės ilgis – 2,9 metro. Kitaip tariant, už elektrinį „Audi e-Tron“ šis modelis yra mažesnis, tačiau didesnis už „Jaguar I-Pace“. Valdyti automobilį ir su juo bendrauti galima keliais skirtingais būdais: lietimu, balsu, gestais, fiziniais mygtukais, be to, automobilis atpažins ir vairuotojo veidą.

Pasirinkti tikrai bus iš ko, nes automobilis siūlomas su galiniais arba su visais varančiaisiais ratais. Priklausomai nuo pasirinkimo, „M-Byte“ galia svyruos nuo 200 kW su galiniais varančiaisiais ratais iki 300 kW su visais varančiaisiais ratais. Taip pat bus siūloma rinktis 72 kWh arba 95 kWh talpos baterijas, o šis pasirinkimas nulems, kiek kilometrų viena įkrova galės nuvažiuoti „M-Byte“: 430 ar 550. Tiesa, šie skaičiai dar pasikeis, mat kol kas „Byton“ savo elektromobilio nuvažiuojamą atstumą išbandė tik senaisiais, NEDC, testais. Automobilį galima įkrauti 150 kW galia, tad Kinijos startuolis tikina, kad iki 80 proc. talpos baterija įkraunama per maždaug pusvalandį.

Nors „M-Byte“ dizainas labai išskirtinis, interjere pribloškia per visą prietaisų skydelį nusidriekęs 48 colių skersmens lietimui jautrus ekranas. Paklausti, kam tokio reikia, „Byton“ atstovai aiškino, kad jame, kaip asmeniniame išmaniame įrenginyje, telpa visa informacija, kokios tik gali norėti „M-Byte“ keleiviai ar vairuotojas. Pavyzdžiui, prietaisų skydelio ekrane yra netgi vietos mėgiamai nuotraukai. Ties centriniu porankiu yra dar vienas ekranas, skirtas sėdynių ir pan. valdymui.

Be to, priekinės automobilio sėdynės gali apsisukti aplink savo ašį, o tai, sako „Byton“, leidžia sėdintiems gale geriau matyti milžinišką ekraną priekyje. Priklausomai nuo poreikio, galinė sėdynė gali būti dvivietė, arba trivietė.

Visgi vilioti europiečius kinai žada ne išmaniomis ypatybėmis ar nuvažiuojamu atstumu, o kaina. Teigiama, kad Europoje standartinę įrangą turintis „M-Byte“ kainuos apie 45 tūkst. eurų. Automobilį jau dabar galima užsisakyti, o pirmieji modeliai Europą pasiekti turėtų 2021 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Dina Sergijenko
(27)
(7)
(20)

Komentarai (10)