Kompanija, kuri taiso orlaivių komponentus paviešino, kodėl atidedami lėktuvų skrydžiai: 5 neįprastos priežastys, apie kurias nė nepagalvotumėte  ()

Atidėti skrydžiai yra neišvengiama keliavimo oru dalis. Štai pernai Europoje kiekvienas lėktuvas vidutiniškai vėlavo po beveik 2 minutes, dėl ko iš viso susidarė net 19 milijonų vėlavimo minučių – o tai yra 316 666 valandos, arba dvigubai daugiau nei 2017 metais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Būtų logiška mąstyti, kad kiekvienas vėlavimas yra susijęs didžiule aviacine problema – tačiau iš tiesų kartais vėlavimai įvyksta ir dėl visiškų smulkmenų.

Kompanija „AWJ Group“ išbando, atnaujina ir taiso orlaivių komponentus daugiau nei tūkstantyje oro linijų – nuo „Air Astana“ iki „United Airlaines“, taip pat „British Airways“, „Easyjet“ ir „Lufthansa“. Kompanija veikia 117 valstybių, todėl „šį bei tą“ žino apie tai, kaip paruošti lėktuvą skrydžiui.

Kompanijos vadovas Christopheris Whiteside‘as sako, kad yra daugybė priežasčių, dėl ko skrydžiai vėluoja – o kai kurios jų yra itin subtilios ar net absurdiškos. Anot jo, dauguma priežasčių yra susijusios su saugumu, tačiau kai kurios – tiesiog su keleivių patogumu. Jis atrinko 5 neįprastas priežastis, dėl kurių lėktuvų skrydžiai būna atidedami.

1) Kavos aparatas

Kavos trūkumas nelems katastrofos, tačiau keleiviai bus itin susiraukę. Anot vadovo, ilgainiui tai gali padaryti rimtos žalos bilietų pardavimams, klientų pasitenkinimui ir oro linijų reputacijai. Dėl šios priežasties sugedus kavos aparatui, skrydžiai yra atidedami tol, kol jis nesutaisomas ar nepakeičiamas nauju. Nors oro linijoms labiausiai rūpi saugumas, jos kreipia vis didesnį dėmesį į keleivių patogumą.

2) Piloto sėdynė

Gali pasirodyti akivaizdu, bet piloto sėdynė yra tikrinama kasdien – kad būtų užtikrintas pilnas sėdynės funkcionavimas. Bet kokios problemos, kylančios iš sėdynės mechaninio ar elektroninio funkcionavimo, prieš orlaiviui pakylant privalo būti pataisytos. Pirmiausia, piloto sėdynė turi būti tvirtai pritvirtinta prie sėdynės bėgelių. Bet koks laisvumas reiškia, kad lėktuvas negali kilti. Kartais prireikia nemažai laiko, kol sėdynė sureguliuojama – o jeigu bet kuri jos dalis sugenda, kiekviena sėdynės dalis tikrinama iš naujo.

3) Avarinio išsilaipinimo čiuožykla

Kiekvienas avarinio išsilaipinimo čiuožykla turi ribotą naudojimo laiką, kurio privalu laikytis. Priežiūros programos užtikrina, kad avarinio išsilaipinimo čiuožykla yra pilnai funkcionuojanti prieš ją tvirtinant prie lėktuvo borto, ir kad ji būtų pakeista nauja čiuožykla dar prieš baigiantis jos galiojimo terminui. Jeigu avarinio išsilaipinimo čiuožykla yra aktyvuojama tarp skrydžių, ji privalo būti pašalinta ir lėktuve sumontuota nauja, dar prieš suplanuotą skrydį. Orlaivis be avarinio išsilaipinimo čiuožyklos nėra laikomas tinkamas skrydžiui.

4) Lėktuvo įgulos sėdynės

Galbūt to ir nesate pagalvoję, tačiau jeigu lėktuvo įgulos nario sėdynė nėra tinkama naudojimui, jis negali skristi lėktuvu. Oro linijos turi griežtas keleivių ir įgulos narių skaičiaus proporcijos taisykles, todėl kiekvienas įgulos narys yra svarbus keleivių saugumui. Jeigu įgulos nario sėdynė yra sulūžusi ir jis dėl to negalės skristi lėktuvu, greičiausiai nebus pakankamai įgulos narių esamam keleivių skaičiui, todėl lėktuvas tiesiog negalės kilti. Tai gali lemti itin ilgą skrydžio atidėjimą.

5) Kuro nutekėjimas

Anot C. Whiteside‘o, kuro nutekėjimo niekada nedera ignoruoti, kad ir kur jis nutiktų. Pasekmės pakilus ore gali būti žymiai skaudesnės, nei ant žemės. Net ir mažiausias nutekėjimas gali sukelti rimtų problemų bei pavojų visiems keleiviams ir įgulai. Tad jeigu lėktuve aptinkamas nutekėjimas, be jokių kalbų skrydis yra atidedamas. Orlaivyje kuro bakai yra įtaisyti žemutinėje sparno dalyje, šios vietos yra tikrinamos kasdien. Tai reiškia, kad visos problemos gali būti greitai aptinkamos ir sutvarkytos prieš joms sukeliant kuro nutekėjimą.

Parengta pagal traveler.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(9)
(15)
(-6)

Komentarai ()