Surastas „Bermudų trikampyje“ pradingęs laivas: aiškėja, kas jam galėjo nutikti  ()

Identifikavus beveik prieš šimtmetį pradingusio laivo nuolaužas buvo paneigta viena iš populiarių sąmokslo teorijų, kad 1925 m. pradingęs laivas „SS Cotopaxi“ yra kažkaip susijęs su sunkiai paaiškinamais įvykiais Bermudų trikampyje. Sausuosius krovinius gabenęs garlaivis turėjo plaukti į Havaną, tačiau jos niekada taip ir nepasiekė, rašo „Live Science“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Maža to, laivo nuolaužos surastos netgi ne pačiame Bermudų trikampyje, kuris oficialiai apibrėžiamas kaip plotas tarp Bermudų salyno, Floridos pusiasalio ir Puerto Riko.

„Su Bermudų trikampiu dažnai taip nutinka – jei pažiūrėtumėte į žemėlapį, tai dauguma su šiuo regionu siejamų istorijų nutiko netgi ne to trikampio plote. Tai yra visiškos nesąmonės“, – sakė laivo nuolaužas suradęs naras, jūrų biologas Michaelas Barnette'as.

Juolab kad „SS Cotopaxi“ dingimo metu mitas apie Bermudų trikampio pavojingumą dar net nebuvo sukurtas – pats Bermudų trikampio terminas gimė septintame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, po to, kai buvo publikuotas straipsnis žurnale, o 1974 metais pasiremiant šiuo straipsniu buvo išleista bestseleriu tapusi knyga „The Bermuda Triangle“. Šioje knygoje, be visų kitų pramanų, buvo iškelta idėja, kad trikampis susikūrė tada, kai buvo sunaikintas „dingęs“ Atlantidos miestas.

Po šios knygos išleidimo Bermudų trikampis tapo visiems žinomu mitu – panašiai, kaip Sniego žmogus ar Lochneso pabaisa. 1977 metais režisierius Stevenas Spielbergas sukūrė filmą „Close Encounters of a Third Kind“, kuris „SS Cotopaxi“ dingimą susiejo su Bermudų trikampio keistenybėmis ir nežemiškos gyvybės formų įtaka.

M.Barnette'o detektyvinis darbas tą idėją sudorojo į skutus. Maždaug prieš 20 metų į Floridos valstiją persikėlęs naras jau ilgą laiką nardydamas ieškojo įvairių paskendusių laivų liekanų. Labiausiai jo dėmesį patraukė vienas objektas – vietos gyventojų „lokio nuolaužomis“ vadinamas paskendęs laivas, buvęs už 65 kilometrų į rytus nuo Šv. Augustino miestelio Floridos šiaurinėje dalyje.

Skirtingai nei dauguma kitų toje vietovėje nuskendusių laivų liekanų, „lokio nuolaužos“ buvo didelės. Jomis susidomėjęs M.Barnette'as išmatavo nuskendusio laivo ilgį, peržiūrėjo istorinius straipsnius senuose laikraščiuose, draudimo bendrovių įrašus, o surinktą informaciją lygino su prie laivo aptiktais radiniais.

Po šio tyrimo atmesti visi variantai, išskyrus „SS Cotopaxi“. „Tai buvo vienintelis variantas, kuris tiesiog rėkte rėkė“, – sakė jis.

2015 metais pradėjo sklisti gandai, kad Kubos pasienio apsaugos tarnyba aptiko laivą-vaiduoklį, kuris iš tiesų buvo „SS Cotopaxi“. M.Barnette'as nusprendė paviešinti informaciją, jog tai yra netiesa, todėl internetu išplatino vaizdo įrašą, kuriame paaiškino, jog tikrosios „SS Cotopaxi“ liekanos yra Atlanto vandenyno dugne. Netrukus po vaizdo įrašo pasirodymo su juo susisiekė „Science Channel“ ir pasiūlė sukurti filmą apie jo radinį.

Tas filmas – pirmoji „Discovery“ kanale rodomo serialo, pavadinto „Shipwreck Secrets“ dalis – buvo išleista vasario 9 dieną.

Narams apie „lokio nuolaužas“ buvo žinoma jau daugelį metų, bet būtent M.Barnette'as pradėjo aiškintis ir nustatė, jog būtent tai yra „SS Cotopaxi“ paskutinio poilsio vieta, o šis laivas dažnai siejamas su Bermudų trikampio paslaptimis.

Pagalbos šaukinys

„SS Cotopaxi“ iš Čarlstono uosto Pietų Karolinos valstijoje su anglių kroviniu išplaukė 1925 metų vasario 29 dieną. Tačiau toli nenuplaukė: laivas pateko į audrą. 32 laivo įgulos narių daugiau niekas nematė.

M.Barnette'o ir britų istoriko Guy'aus Walterso tyrimas parodė, kodėl. Po to, kai „SS Cotopaxi“ dingo, įgulos narių šeimos laivo savininkus padavė į teismą. Giminaičiai surado laivo stalių, kuris paliudijo, kad triumo, kur buvo sukrauta anglis, dangčiai nebuvo sandarūs. Jeigu vanduo galėjo teliūškuoti ant denio, jis galėjo užpilti ir krovinių skyrių, o apsunkęs laivas galėjo paskęsti.

„Pagal liudijimus žinome, kad triumo dangčiai buvo labai prastos būklės. Vyko dangčių taisymo darbai, tačiau buvo gautas nurodymas plaukti į Kubą tų darbų dar nepabaigus“, – sakė M.Barnette'as.

Taip pat pavyko išsiaiškinti, kad „SS Cotopaxi“ radijo ryšiu 1925 m. gruodžio 1 dieną pasiuntė nelaimės signalą. Signalas buvo priimtas Džeksonvilio miestelyje Floridoje, kuris yra nelabai toli nuo laivo paskendimo vietos.

Be to, kitas naras „lokio nuolaužose“ aptiko žalvario sklendes, ant kurių matėsi raidės SV – M.Barnette'as padarė išvadą, jog tikriausiai tai buvo įmonės „Scott Valve Manufacturing Co.“ inicialai. Jos pagrindinė būstinė Mičigano valstijoje yra nelabai toli nuo „SS Cotopaxi“ pastatymo vietos.

„Atrodė logiška, kad vietinis laivų statytojas turėjo naudotis vietinio detalių tiekėjo paslaugomis ir panašiai. Tai yra dar vienas įrodymas, patvirtinantis, jog „lokio nuolaužos“ iš tiesų yra „SS Cotopaxi“, – sakė naras ir jūrų biologas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(18)
(13)
(5)

Komentarai ()