Naujasis bavarų vėliavnešys: padidintos grotelės – nebe orui patekti (Video)  (2)

Bavarų automobilių gamintojas BMW jau turi naują vėliavnešį. Tai didelis, tik elektra varomas, prikimštas galybės elektronikos ir pusiau autonominis SUV klasės „iX“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tiesa, šio modelio prekyboje dar nėra – serijinės šių transporto priemonių gamybos planai yra „vystymosi fazėje“. Vis tik gamintojas apie 2021 metais pasirodysiantį modelį atskleidė nemažai detalių, rašo portalai motor1.com ir topgear.com.

Šis didelių gabaritų automobilis kuriamas pagal naują bavarų gamintojo architektūrą, specialiai sukurtą pakraunamoms elekrinėms transporto priemonėms. Nors „iX“ iš ankstesnių modelių perėmė nemažai privalumų, gamintojas bene labiausiai didžiuojasi automatizuoto vairavimo ir skaitmeninių technologijų funkcionalumo progresu.

Pavyzdžiui, kompiuteriai patobulinti taip, kad apdorotų 20 kartų daugiau informacijos nei bet kuris ankstesnis BMW modelis ir turės 5G ryšio palaikymą.

Naujasis „iX“ savo gabaritais panašus į vidaus degimo varikliais aprūpintus modelius. Pilnai elektrinio modelio ilgis toks pat kaip X5, aukštis – kaip X6, o ratų dydis – lyg X7. Tačiau savo monolitinėmis išorės formomis nuo minėtų modelių skiriasi žymiai.

Kaip nurodo minimalistinio dizaino bangos užburtas gamintojas, „tai išreiškia futuristinę vairavimo malonumo formą“.

 

Pernelyg didelės priekinės grotelės savo pirmykštės paskirties – patekti orui ir vėsinti variklį – nebeatlieka. Šiame modelyje jos skirtos įvairioms technologijoms: sensoriams, kameroms ir radarams, kurie reikalingi autonominio vairavimo funkcijoms atlikti.

Štai kaip tai paaiškino vyriausiasis BMW grupės dizaineris Adrianas van Hooydonkas: „BMW iX demonstruoja, kaip naujas technologijas mes pateikiame per labai modernų ir emocingą dizainą. Automobilis yra technologiškai kompleksiškas, tačiau suteikia aiškumo, nesudėtingumo pojūtį. Būdami jame, tarsi mobilioje gyvenamojoje erdvėje, žmonės jausis nesuvaržyti, o automobilis savo išmanumą parodys tik tada, kai jo prireiks“.

Anot jo, interjeras yra įkvėptas architektūros ir yra skirtas tam, kad žmogus jaustųsi jaukiai. Tam pasirinktas minimalistinis dizainas su „shy tech“ – jungtukai, kontrolės įrankiai ir garso kolonėles paslėpti, valdomi prisilietimais.

Šis elekrinis automobilis bus ir pirmasis BMW modelis, turintis šešiakampiškas formas įgijusį vairą. Kaip teigia gamintojai, tai pagerins prietaisų skydelio matomumą ir prieinamumą.

 

Automobilio ratus suks penktosios kartos „eDrive“ elekros jėgainė – t. y. du elekriniai varikliai, kurių bendras galingumas bus daugiau nei 500 AG arba 375 kW. Taigi 100 km per valandą greitį šis vokiškas, keturiais ratais varomas SUV pasieks greičiau nei per 5 sekundes.

Turėdamas 100 kWh talpos akumuliatorius, automobilis turėtų nuvažiuoti apie 600 kilometrų.

120 kilometrų atstumui nuvažiuoti reikalingas įkrovimas, teigiama, truks vos dešimt minučių. Iki 80 proc. pakrauti bateriją greitojo (200 kW) įkrovimo stotelėse prireiks 40 minučių.

Kol kas nėra žinoma, kada tiksliai prasidės šio modelio serijinio surinkimo darbai, tačiau anot gamintojo, tai turėtų įvykti 2021 metų antroje pusėje, Dingolfingo gamykloje, Vokietijoje. Oficialus šio modelio pristatymas rinkoje numatytas 2021 metų pabaigoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Šarūnas Meškys
(16)
(18)
(-2)

Komentarai (2)

Susijusios žymos: