„Tesla Motors“ turėjo pripažinti - kompanijos vadovas pučiasi be pagrindo  (3)

Elono Musko didžiavimasis „Tesla“ autopilotu tikriausiai erzina kompanijos inžinierius.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Tesla“ vadovas Elonas Muskas ne kartą išdidžiai gyrėsi kompanijos autopilotu. Jis netgi teigė, kad techninės įrangos prasme „Tesla“ elektromobiliai jau gali būti visiškai autonomiški - liko tik pagerinti jų programinę dalį. Autonomines „Tesla“ galimybes jau kurį laiką testuoja vairuotojai, o įstatymų leidėjai dar galvoja, kaip įteisinti neišvengiamą ateitį, kai keliuose važinės ir autonominiai, ir vairuojami automobiliai.

Tačiau „Tesla Autopilot“ programos vadovas CJ Mooreas kovo 9 dieną pokalbyje su Kalifornijos Transporto priemonių departamentu (DMV) patvirtino, kad Musko pasisakymai „Twitter“ tinkle stipriai skiriasi nuo inžinierių matomos realybės. DMV tvirtina, kad „Tesla“ autopiloto galimybės prilygsta antrajam autonominių automobilių lygiui. Kitaip tariant, šiems automobiliams vis tiek reikia nuolatinės vairuotojo priežiūros ir ne tik dėl įstatymų bei taisyklių, bet ir dėl saugumo.

 

Dar 2020 metų pradžioje Muskas tvirtino, kad tiki, jog „Tesla“ automobiliai galės patikimai važinėti savarankiškai dar tais pačiais metais. Ji teigė, kad jų patikimumas kelyje pranoks vairuojančius žmones. Vietoje to bandomas „Tesla“ autopilotas yra siejamas su ne viena avarija (įskaitant ir mirtiną), kelių eismo pažeidimais ir smulkesniais incidentais.

Autonominiai automobiliai yra jau visai čia pat. Ir „Tesla“, panašu, turi geriausią autopilotą rinkoje. Tačiau jei Musko pasisakymus „Twitter“ tinkle vertinate visiškai rimtai, jūsų mintyse tikriausiai piešiamas ne visai tikslus „Tesla“ autopiloto galimybių vaizdas.

Priminsime, kad autonominių automobilių galimybės vertinamos pagal šiuos lygius:

  • Lygis 0 - automobilis gali perspėti vairuotoją apie pavojus ar net trumpam įsiterpti į vairavimą.
  • Lygis 1 - automobilis gali palaikyti tolygų ar pagal eismo sąlygas kintantį greitį (valdo akseleratoriu ir stabdžius). Šiam lygiui priskiriami ir automatinio parkavimo ir avarinio stabdymo galimybes turintys automobiliai.
  • Lygis 2 - „Tesla“ lygis - automobilis palaiko greitį ir vairuoja save pats, bet vairuotojas privalo viską stebėti ir net liesti vairą. Šiam lygiui priskiriami tie automobiliai, kurie gali išlikti tarp eismo juostų.
  • Lygis 3 - vairuotojas gali trumpam nukreipti akis nuo kelio, bet privalo būti pasiruošęs perimti automobilio valdymą.
  • Lygis 4 - kaip ankstesnis lygis, bet vairuotojas gali apskritai negalvoti apie vairavimą ir net užmigti.
  • Lygis 5 - nereikia absoliučiai jokio žmogaus įsikišimo. Automobilis gali vairuoti bet kokiomis oro sąlygomis ir bet kokiais keliais. Ir vairaratis bei pedalai jam nėra reikalingi.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(21)
(10)
(11)

Komentarai (3)