1944 m. pagamintas garvežys veikia dar ir šiandien: štai kaip atrodo restauruotas plieninis žvėris „Santa Fe 2926“ - jis buvo išskirtinis ir anais laikais (Video)  ()

Garvežio restauravimo projektas, kurį 1999 m. pradėjo Naujosios Meksikos garvežių ir geležinkelių istorinė draugija, yra beveik baigtas. „Santa Fe 2926“ pirmą kartą per 65 metus nuriedėjo bėgiais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tikimasi, kad geležinkelių transportas vėl atsinaujins dėl mažo išmetamųjų teršalų kiekio, lyginant su oro transportu ir krovininiais laivais, nes valstybės deda pastangas apriboti iškastinio kuro naudojimą.

Nors šis atgimimas neapims anglimi varomų garvežių, tai nereiškia, kad jų negalima atkurti dėl istorinių priežasčių.

„Santa Fe 2926“ lėtai rūdijo Albukerkėje iki 1999 m., kai Naujosios Meksikos garvežių ir geležinkelių istorinė draugija nusipirko jį už simbolinį 1 JAV dolerį. Taip prasidėjo daugiau nei 20 metų trukęs projektas, kurio metu savanoriai pamažu atkūrė legendinį „Santa Fe 2926“.

Plieninis žvėris atgavo buvusią šlovę

Griežtai prižiūrint Federalinei geležinkelių administracijai ir pilotuojant profesionaliam geležinkelio inžinieriui bei įgulai, liepos 24 d., garvežys, naudodamas garo energiją, pirmą kartą nuo 1953 m. pajudėjo bėgiais.

„Santa Fe 2926“, sveriantis daugiau nei 250 tonų, yra vienas didžiausių kada nors pastatytų keleivinių garvežių. Skirtingai nuo daugelio garvežių, „Santa Fe 2926“ buvo varomas ne anglimi, o nafta. Jis buvo pagamintas kompanijos „Baldwin Locomotive Works“ 1944 m. „Atchinson“, „Topeka“ ir „Santa Fe“ geležinkeliams ir buvo naudojamas kroviniams bei keleiviams vežti.

 

Šiuo metu garvežys juda tik 91 metro ilgio bėgiais Naujojoje Meksikoje, kur vyksta atkūrimo projektas. Tačiau Naujosios Meksikos garvežių ir geležinkelių istorinė draugija tikisi galiausiai leisti keleiviams iš naujo išgyventi važiavimo plieniniu žvėrimi patirtį.

Nors dėl tokių projektų nebus plačiai pradėta naudoti garo variklių technologija, tai primena gana kuklią, bet vis dėlto įspūdingą viešojo transporto pradžią, kiek toli nuėjome ir kiek dar turime pasiekti dėdami pastangas į aplinkos neteršiantį transporto sektorių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(26)
(1)
(25)

Komentarai ()