Paauglys prie lėktuvo šturvalo. „Aeroflot“ piloto klaida pražudė 75 žmones (Foto, Video)  (2)

Kaip vaikas, praėjus keleriems metams po Sovietų Sąjungos žlugimo, atsidūrė „Aeroflot“ piloto kabinoje ir sudaužė „Airbus“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

1991 m. iširus Sovietų Sąjungai, oficiali valstybinė oro linijų bendrovė „Aeroflot“ pradėjo sunkų perėjimą prie vakarietiško konkurencingo verslo modelio.

„Aeroflot“ aviacijos pasaulyje turėjo prastą reputaciją dėl prastos saugos, įgulos standartų, priežiūros ir nepatikimos įrangos.

Buvo nuspręsta pereiti prie Vakaruose pagamintų orlaivių, kol Rusijoje bus sukurta ir pagaminta modernesnė įranga. Netrukus po Sovietų Sąjungos žlugimo, „Aeroflot“ išsinuomojo penkis „Airbus A310“ lėktuvus.

Bet koks perėjimas prie naujų technologijų ir procedūrų reikalauja daug laiko, darbo valandų ir patirties. Kai tai nėra gerai padaryta, atsitinka nelaimingi atsitikimai. Esant kritinei situacijai, ypač kai yra daug sumaišties ir blaškymosi, net labiausiai patyrę pilotai gali atsiriboti nuo ankstesnės patirties ir žinių.

Tai įvyko 1994 m. kovo 23 d. Rusijos „Aeroflot“ 593-ojo skrydžio metu, kai neatsakingas poelgis lėmė „Airbus A310“, skrendančio iš Maskvos į Honkongą, aviakatastrofą.

Skrydžio 593 pilotas buvo Andrejus Danilovas, iš viso „Airbus 310“ lėktuvu skridęs 950 valandų. Antrasis pilotas Igoris Piskaryovas taip pat turėjo daug patirties, tačiau „Airbus“ lėktuvais iš viso skraidė mažiau nei 500 valandų.

Sterilios pilotų kabinos taisyklė

 

Gerai žinomas faktas, kad po 2001 m. rugsėjo 11-osios teroro išpuolių, prieiga prie pilotų kabinos yra labai ribota – paprastai tik pilotams, orlaivių įgulos nariams ir skrydžio palydovams, jei tik yra konkreti priežastis, galima ten patekti.

Bet iki 2001 m. taisyklės retkarčiais buvo švelnesnės. Dauguma Vakarų šalių skrydžio metu uždraudė lankytis kabinoje, tačiau kartais svečiui buvo leista pamatyti kabiną, ypač kai kuriems mažiau reguliuojamiems vežėjams.

Be to, dauguma oro linijų bendrovių laikėsi „Sterilios kabinos“ taisyklės, kuri pašalina skrydžio įgulos dėmesį blaškančius pokalbius ar pertraukas, kurios nėra tiesiogiai susijusios su orlaivio pilotavimu.

Nors kilimo ir tūpimo etapuose jos griežtai laikomasi, tikimasi, kad visą laiką bus laikomasi pagrindinės įgulos drausmės. Tuo tarpu, „Aeroflot“ kultūra buvo daug laisvesnė.

1994 m. kovo 23 d. „Aeroflot“ „Airbus A310“ lėktuvas pakilo iš Maskvos Šeremetjevo tarptautinio oro uosto skrydžiui į Kai Tak oro uostą Honkonge. Orlaivyje buvo 75 žmonės, iš jų 63 keleiviai.

 

Skrydžio metu pagalbinis pilotas Jaroslavas Kudrinskis į pirmąjį tarptautinį skrydį pasiėmė du savo vaikus – 16-metį Eldarą ir 12-metę dukrą Yana, kuriuos pasikvietė į pilotų kabiną.

Tad skrydžio kabinoje buvo daugybė žmonių, įskaitant Kudrinskį, šturmaną Piskaryovą, Kudrinskio sūnų Eldarą ir dukrą Yaną (12 m.) bei kitą pilotą Vladimirą Makarovą, skridusi kaip keleiviui.

Kai autopilotas buvo aktyvus, Kudrinskis, nepaisydamas taisyklių, leido savo vaikams pasėdėti piloto kėdėje prie šturvalo. Pirmiausiai Yana užėmė kairę piloto priekinę sėdynę. Kudrinskis pakoregavo autopiloto kryptį, kad susidarytų įspūdis, jog ji sukioja lėktuvą, nors iš tikrųjų ji nekontroliavo lėktuvo.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(72)
(8)
(64)

Komentarai (2)