Didžiausią kruizinį laivą į kelionę lydėjo ir pikti žvilgsniai  (1)

Didžiausias pasaulyje kruizinis laivas išvyko į pirmąją kelionę. Daugeliui neramu, kad šis prabangus plaukiojantis miestas ir kiti turistiniai laivai padarys nepataisomos žalos aplinkai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

18 denių turintis įmonės „Royal Caribbean“ laivas „Harmony of the Seas“ („Jūrų harmonija“) savo pirmąją kelionę pradėjo praėjusį sekmadienį palikęs Sautamptono uostą Anglijoje. Nors beveik 7 tūkst. keleivių ir 2,1 tūkst. įgulos narių plukdantis vandenynų gigantas (jo aukštis – 70 metrų, o ilgis – 362 metrai) džiaugsmą suteiks daugybei turistų, naujuoju laivu žavisi toli gražu ne visi.

Aplinkosaugininkai ir ypač Sautamptono gyventojai tvirtino, kad oro kokybė kasmet vis prastėja, nes vandenynuose plaukioja vis daugiau kruizinių laivų ir jie vis didesni. Atrodo, kad artimiausiu metu jų skaičius nesumažės: kelionės jūra yra sparčiausiai auganti turizmo industrijos dalis.

„Harmony of the Seas“ yra tarsi vandeniu keliaujantis miestas: jame poilsiautojai gali užsukti pavalgyti į 20 restoranų ir plaukioti net 23 baseinuose.

Tačiau tai – dar ne viskas. Kruiziniame laive taip pat įrengtas teatras, lošimo namai ir netgi parkas, kuriame auga 50 medžių ir 10 tūkst. augalų.

Negalima nepaminėti ir milžiniškų vandens čiuožyklų ir atrakcionų parko.

Taršos bastionai jūroje

Laivas „Harmony of the Seas“ turi du keturių denių dydžio variklius, kurie paleisti visu pajėgumu gali sudeginti iki 250 tūkstančių litrų dyzelio per parą, o šie degalai kenksmingi aplinkai.

Kai šis jūrų milžinas prisišvartavęs uoste arba yra netoli JAV ir Europos krantų, jam reikia deginti mažai sieros turinčių degalų, tačiau Sautamptono gyventojai teigė vis tiek pajutę prastėjančią oro kokybę.

„Mes degalus užuodžiame, matome ir jaučiame burnoje, šie laivai yra kaip daugiabučiai, – nuogąstavo Sautamptono švaraus oro aplinkosaugininkų grupei priklausantis Colinas MacQueenas. – Kartais uoste būna penki ar dar daugiau kruizinių laivų, o vėjas nupučia teršalus tiesiai į miestą.“

Įmonė „Royal Caribbean“ tvirtina, kad didžiausiame pasaulyje kruiziniame laive yra naudojamos naujausios taršos kiekio suvaldymo sistemos.

Kruizinių linijų tarptautinė asociacija pabrėžė, kad turistinės įmonės per pastarąjį dešimtmetį daug investavo, kad įdiegtų technologijas, kurios mažina oro taršą. Bet ar to pakanka, jeigu net sumažintas taršos kiekis yra kenksmingas?

Jūrinės taršos ekspertai iš Vokietijos ir Briuselio tikina, jog „Harmony of the Seas“ dydžio laivas kasdien į aplinką išmeta daugiau sieros dioksido nei 376 mln. automobilių, o anglies dvideginio paskleidžia tiek, kiek į aplinką išmestų 83,7 tūkst. automobilių, jeigu jų varikliai dirbtų visą parą.

Tiesa, „Harmony of the Sea“ yra kiek pažangesnis: jis išmeta maždaug 20 proc. mažiau anglies junginių, nei tvirtina ekspertai. Pasak Vokietijos taršos eksperto Axelio Friedricho, vienas didelis kruizinis laivas per parą į aplinką taip pat išmeta penkias tonas azoto oksido teršalų. Tai reiškia, kad kol šalių vyriausybės bando įkalbėti gyventojus automobilius iškeisti į dviračius, vandenynuose plaukioja nuolat taršą į orą skleidžiančios kruizinių laivų flotilės. Ir visa tai – dėl žmonių poilsio.

Didžiulė poilsio kaina

„Šie laivai degina tiek degalų, kiek ištisi miestai, ir net kai naudoja mažai sieros turinčius degalus, jie vis tiek 100 kartų blogesni už automobilių naudojamą dyzelį“, – sakė Briuselio transporto ir aplinkos grupės jūrų ekspertas Billas Hemmingsas. Briuselio transporto ir aplinkos grupės tinklalapyje rašoma, kad tarptautinės laivininkystės skleidžiama oro tarša lemia tai, jog kasmet 50 tūkst. europiečių sulaukia ankstyvos mirties, o kasmetinė visuomenei padaroma žala viršija 58 mlrd. eurų.

„Kruizinių laivų įmonės sukuria šviesaus, švaraus turizmo sektoriaus paveikslą, bet viskas yra priešingai, – kalbėjo Vokietijos aplinkosaugininkų grupės „Nabu“ transporto pareigūnas Danielis Riegeris. – Vienas laivas sukuria tiek taršos, kiek 5 mln. automobilių, važiuojančių tą patį atstumą. Šie laivai naudoja degalus, kurie sausumoje būtų laikomi pavojingomis atliekomis.“

Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė, kad daugiausia kruizinių laivų Europoje pritraukiantis Sautamptonas yra vienas iš devynių Jungtinės Karalystės miestų, kurie pažeidė nustatytas oro kokybės normas.

„Sautamptono uoste tuo pat metu gali būti prisišvartavę penki dideli laineriai, jų varikliai veikia kiaurą parą, – sakė Sautamptono uosto kontrolės grupės vicepirmininkas Chrisas Hindsas. – Tarša, atkeliaujanti iš uosto, kenkia žmonėms, jiems išsivysto astma ir plaučių ligos. Mes šiomis dienomis matome vis daugiau ir didesnių lainerių, taip pat labai didelių krovininių laivų.“

Kruizai vis populiarėja

Tarptautinė kruizinių linijų asociacija paskelbė, jog keleivinių laivų industrija yra greičiausiai augantis masinio turizmo rinkos sektorius: šiemet ilsėtis į jūrą turėtų išplaukti net 24 mln. žmonių, palyginti su 15 mln. prieš dešimtmetį ir vos 1,4 mln. 1980 metais.

„Nematyti jokių ženklų, kad industrija lėtėtų, – aiškino asociacijos atstovas. – Praėjusiais metais kruizinių laivų sektorius iš viso uždirbo 107 mlrd. eurų ir įdarbino 939 tūkst. darbuotojų.“

Galima suprasti, kodėl daugėja žmonių, kuriuos suvilioja poilsis laivuose, – be jau išvardytų „Harmony of the Seas“ pranašumų, poilsiautojai taip pat gali bet kada užeiti į sporto salę, užsukti pažaisti golfo, čiuožinėti ant ledo arba apsilankyti bionikos bare, kuriame dirba robotai. Pavargusiems nuo linksmybių keliautojams netgi nereikia lipti laiptais – laive svečiams įrengti 24 liftai.

Didžiausiame pasaulyje kruiziniame laive „Harmony of the Seas“ gali tilpti 7 tūkst. keleivių ir 2,1 tūkst. įgulos narių. Kruiziniame laive keliautojams suteikiamos galimybės daryti viską, ko geidžia širdis, ir svarbiausia – atitolti nuo kasdienio streso ir sunkaus darbo.

Bet ar poilsis kokybiškas, jei vienas miestas iškeičiamas į kitą, tik ant vandens ir tokį, kad ištisas dienas jūros galima net neregėti? Pasirodo, kai kuriose „Harmony of the Seas“ kajutėse vietoj langų įrengti ekranai, kuriuose rodomi jūros vaizdai, tiesa, jie transliuojami tiesiogiai, naudojant ant laivo išorės pritvirtintas kameras.

Didžiulių ir prabangių laivų jūrose – ne vienas

Viso pasaulio dėmesį patraukęs laivas „Harmony of the Seas“ stebina dydžiu, prabanga ir siūlomomis paslaugomis bei linksmybėmis. Tačiau tokių galiūnų yra ir daugiau: šiuo metu pasaulyje yra daugiau nei 60 didelių – turinčių didesnę nei 100 tūkst. tonų vandentalpą – kruizinių laivų.

Iki tol didžiausi kruiziniai laivai buvo 2009 metais pastatytas „Oasis of the Seas“ ir identiškas 2010 metais užbaigtas „Allure of the Seas“. Abu laivai priklauso įmonei „Royal Caribbean“, kaip ir 227 tūkst. tonų vandentalpą turintis „Harmony of the Seas“. „Oasis of the Seas“ ir „Allure of the Seas“ dydžiu neatsilieka nuo „Harmony of the Seas“: vandentalpa mažesnė tik tūkstančiu tonų, o kajučių vos 41 mažiau – 2706.

Kiti laivai palyginti jau mažesni: „Quantum of the Seas“, „Hymn of the Seas“ ir „Ovation of the Seas“ turi 169 tūkst. tonų vandentalpą ir kiek daugiau nei 4,1 tūkst. kajučių. Visi šeši didžiausi pasaulyje kruiziniai laivai priklauso įmonei „Royal Caribbean“. Septintas pagal dydį turistinis laivas yra „Norwegian Escape“, kuris priklauso kompanijai „Norwegian Cruise Line“. Ši įmonė taip pat turi devintoje vietoje esančią „Norwegian Epic“ ir tryliktą bei keturioliktą vietas užimančius „Norwegian Breakaway“ bei „Norwegian Getaway“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(24)
(2)
(22)

Komentarai (1)