Vienas klaidingas pervedimas – ir pinigų neatgausite: štai kaip to išvengti ()
Programėlė praneš apie klaidą.
© Kiwiev, CC0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:10_-_hands_shaking_with_euro_bank_notes_inside_handshake_-_royalty_free,_without_copyright,_public_domain_photo_image_01.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jūsų bankas turėtų automatiškai patikrinti gavėjo duomenis, kai atliekate pavedimą. Tačiau tai ne visada veikia – pateikiame keturis patarimus, kaip išvengti problemų.
Nuo spalio mėnesio bankams privaloma patvirtinti gavėją. Tai reiškia, kad pervedant pinigus jūsų bankas automatiškai patikrina, ar IBAN atitinka gavėjo duomenis. Gausite rezultatą: sutampa, iš dalies sutampa arba visiškai nesutampa.
Vis tiek galite atlikti pavedimą, tačiau esate atsakingi, jei vardas ir pavardė bei IBAN sutampa tik iš dalies arba visiškai nesutampa. Šis patikrinimas iš pradžių skamba kaip papildoma saugumo priemonė, tačiau jis taip pat gali kelti nerimą.
Viena iš nerimo priežasčių: kiekvienas bankas patvirtinimą įgyvendina šiek tiek skirtingai. Kai kurie, pavyzdžiui, bankai pateikia pasiūlymus, kol įvedate duomenis. Kiti – ne. Štai keturi patarimai, padėsiantys išvengti didžiausių klaidų ir nusivylimų:
|
1 patarimas: Ne kiekviena sąskaita privalo dalyvauti.
Patvirtinimas yra privalomas nuo spalio mėnesio, tačiau tai netaikoma visoms sąskaitoms. Jei IBAN yra skirtas tik įmokų sąskaitai, gavėjo patvirtinimas dažnai nevyksta. Pavyzdžiui, taip yra su „Advanzia“ kreditinėmis kortelėmis.
Taip pat gali kilti problemų dėl automatinio atsiskaitomųjų sąskaitų, skirtų vertybinių popierių sąskaitoms ar taupomosioms sąskaitoms, patvirtinimo.
Arba gali būti taikomi skirtingi terminai, nes bankas yra ne euro zonoje. Pavyzdžiui, taip yra su kreditine kortele „Bank Norwegian“.
2 patarimas: kartais problema slypi sąskaitoje faktūroje.
Sąskaitose faktūrose pateikti duomenys gali būti netikslūs arba net neteisingi – ir tai gali sukelti klaidą tikrinant gavėją, dėl kurios jūs nekalti. Tai gali nutikti ir su QR kodais, kurie iš tikrųjų yra labai praktiški sąskaitose faktūrose.
Nuskaitę kodą, naudodami savo banko programėlę, visi sąskaitos faktūros duomenys užpildomi automatiškai.
Tačiau jei duomenys neteisingi, jie tiesiog neteisingai perduodami QR kodu, pavyzdžiui, todėl, kad jūsų sporto klubas pamiršo „e.V.“ (registruota asociacija), kuri įvedama į banko sąskaitos rekvizitus.
3 patarimas: patikrinkite senus nuolatinius pavedimus ir šablonus.
Jei dažnai pervedate pinigus tam tikriems asmenims ar įmonėms, tikriausiai turite nuolatinių pavedimų arba išsaugotų šablonų. Peržiūrėkite juos ir patikrinkite, ar vardai ir pavardės sutampa.
Anksčiau nebuvo svarbu, kas buvo lauke „Gavėjas“, pvz., „Mueller“ vietoj „Müller“. Dabar šis šablonas nebeveikia, o jūsų internetinė bankininkystė ar programėlė praneš apie klaidą.
4 patarimas: patikrinkite savo sąskaitos duomenis.
Kad būtumėte saugūs, patikrinkite, kaip jūsų bankas išsaugojo jūsų vardą ir pavardę ir pan. Tokiu būdu galėsite teisingai perduoti savo informaciją ir nekelti kitiems rūpesčių, su kuriais galėjote susidurti tikrindami gavėją.
Tai dar svarbiau, jei išrašote sąskaitas faktūras arba parduodate prekes. O jei pastebite, kad gavėjo patvirtinimas netinka kam nors, pavyzdžiui, jūsų sporto klubui ar mažmenininkui, kur dažnai apsiperkate, tiesiog praneškite jiems, kad problema būtų išspręsta.
