Gyvenimas Japonijoje: kaip japonai kovoja su automobilių statymo pažeidėjais? Nustebins ne tik technologijos, bet ir baudų skyrimo strategija (Video)  ()

Mes Japoniją žinome, kaip labai pažangią aukštųjų technologijų šalį. Ir atrodo, kad kone kiekviename žingsnyje šioje šalyje yra naudojamas koks nors „super puper“ techninis sprendimas. Bet jūs tikrai nustebsite sužinoję, kaip gi Japonija kovoja su automobilių statymo pažeidėjais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Youtuberis Chepolinko Japonijoje gyvena bei dirba jau ne vienerius metus. Jis labai mėgsta po šią nuostabią šalį keliauti automobiliu ir tvirtina, kad būtent taip galima pamatyti tikrąjį šalies veidą.

Kelionės automobiliu leidžia pasiekti tokias vietas, kokių įprastai pamatyti nepavyktų. Tad bekeliaujant automobiliu susiduriama ir su labai žmogiška situacija: kur gi šį automobilį pastatyti?

Tad Chepolinko ir papasakoja kokia gi yra reali situacija su automobilių statymu Japonijoje, kokios tokio malonumo kainos ir kas įdomiausia – kaip vyksta pažeidėjų nustatymas ir kokios galimybės legaliai išsisukti nuo baudos.

Automobilio statymas miesto centre esančioje stovėjimo aikštelėje

Jokohama yra antras pagal dydį miestas Japonijoje, įsikūręs netoli Tokijo ir turintis apie 3,6 mln. gyventojų. Tad akivaizdu, jog automobilio statymas yra aktualus šio megapolio klausimas.

Chepolinko tvirtina, kad miesto centre yra įsikūrusios 24 valandas per parą dirbančios „Times“ kompanijos automobilių stovėjimo aikštelės.

Kiek kainuoja pastatyti automobilį? 12 min. atsieina 2,5 euro, o maksimalus automobilio stovėjimo laikas siekia 12 valandų ir toks malonumas kainuos 2300 Japonijos jenų arba truputi daugiau, kaip 19 eurų.

Tikrai nepigus malonumas, net ir atsižvelgiant į tai, jog japonai vidutiniškai per mėnesį uždirba apie 3 000 eurų.

Kaip vyksta automobilio statymas tokioje aikštelėje? „Viskas yra gana standartiška“, - teigia Chepolinko.

„Automobilis pastatomas į laisvą aikštelės vietą ir aktyvuojasi blokuojantis mechanizmas. Norint išvažiuoti, reikia nuėjus prie automato susimokėti už automobilio stovėjimo laiką, blokuojantis mechanizmas nusileidžia ir galima išvažiuoti.“

Automobilio statymas miesto gatvėse

Akivaizdu, kad tokiose privačiose „Times“ tinklo automobilių stovėjimo aikštelėse visi automobiliai netilps, tad miestų gatvėse yra „įrengta daugybė tokių senų ir primityvių valstybinių mokėjimo automatų“.

Juose valanda kainuoja 2,5 euro ir tai yra ženkliai pigiau, nei statyti automobilį „Times“ stovėjimo aikštelėse, tačiau yra pora minusų.

Pirmiausiai, tokie automatai priima tik monetas, antra – šia stovėjimo vieta galima naudotis tik valandą laiko. Kai tik praeina valanda, reikia iš šios vietos išvažiuoti. Arba, galima pagudrauti.

Kai kurie tiesiog savo automobilį truputi patraukia į šalį, tada automato daviklis užfiksuoja, kad automobilis paliko stovėjimo vietą ir ji tapo laisva, iškart vėl su automobiliu grįžtama į tą pačią vietą ir turime dar vieną papildomą stovėjimo valandą.

„Žinoma, čia jau reikės prie savo automobilio atbėgti laiku ir atlikti šiuos veiksmus. Tad daugelis, jei tik reikia automobilį pastatyti ilgesniam laikui, naudojasi Times stovėjimo aikštelėmis.“

Kaip suprasti, kad jau praėjo valanda ir metas patraukti automobilį? Ant šio mokėjimo automato šono pradeda raudonai mirksėti lemputė. Ir jei tuo metu vis dar stovi automobilis – reiškia galima jo savininką bausti.

O kokias technologijas japonai naudoja, kad nubaustų neteisingai automobilį pastačiusi vairuotoją? Čia ir prasideda įdomybės.

Kaip Japonija pradėjo kovoti su pažeidėjais?

Chepolinko tvirtina, kad automobilių statymo klausimas Japonijoje visada buvo komplikuotas. Tačiau 2008-aisiais Japonija priėmė įstatymą, uždraudžianti automobilius statyti bet kur šalikelėse ir prasidėjo kova su pažeidėjais.

„Daugelyje kitų šalių pažeidėjų nustatymo sistema yra ganėtinai automatizuota. Po miestą važinėja specialūs automobiliai, aprūpinti kameromis, ir jie fiksuoja tuos automobilius, kurie yra pastatyti ne vietoje ar pažeidžiant kitas taisykles. Japonijoje tai vyksta visai kitaip“, - teigia Chepolinko.

Gal važinėja kokie autonominiai automobiliai ir naudojamos robotizuotos pažeidėjų nustatymo sistemos? Tikrai ne – viskas kur kas paprasčiau ir netgi primityviau.

Japonijoje nenaudojamos jokios automatizuotos sistemos ir pažeidėjus identifikuoja žmonės. Ir tai yra labiausiai susiję su vienu svarbiu 2008-aisiais priimto įstatymo punktu:

„Jei automobilyje yra žmogus, jo bausti – negalima.“

Kaip vyksta pažeidimo fiksavimas ir kaip galima gana lengvai išvengti baudos?

Kaip gi praktiškai atrodo tas pažeidimo fiksavimas? Tarkime, prie miesto gatvėje esančio valstybinio mokėjimo automato pastatome automobilį ir už jo stovėjimą nesumokame.

Gatvėse nuolat vaikšto darbuotojai – apsirengę žalios spalvos uniformomis – ir fiksuoja tokius pažeidimus.

Jie prieina prie tokio automobilio, už kurio stovėjimą nesumokėta, ir pirmiausiai pasižiūri ar automobilyje tikrai nieko nėra. Nes jei yra – baudos mokėti nereikės. Juk toks įstatymas.

Tačiau jei automobilyje nieko nėra ir šalia niekur nematyti sunerimusio vairuotojo, tada pradedamas formuoti „pažeidimo už netinkamą automobilio statymą aktas“.

Pirmiausiai šie darbuotojai atlieka matavimus ir priklausomai nuo to, kur automobilis pastatytas, tie matavimai gali būti atlikti kone į visas puses.

„Jei automobilis pastatytas per daug arti pėsčiųjų perėjos, tai tada matuojamas atstumas nuo automobilio iki pėsčiųjų perėjos ir atstumas nuo automobilio iki kelkraščio. O jei kelias yra siauras, tai dar matuojamas ir to kelio plotis“, - pasakoja Chepolinko.

Tad kol vienas darbuotojas atlieka matavimus, kitas darbuotojas šiuos rezultatus suveda į su savimi nešiojamą kompiuterį.

Tada automobilis nufotografuojamas tiek iš priekio, tiek iš galo. Kad būtų įrodymai, jog automobilis tikrai stovi netinkamoje vietoje, neteisingai pastatytas ar už jo stovėjimą yra nesumokėta bei tuo pačiu, jog automobilyje tikrai nėra žmogaus.

„Visa ši procedūra užtrunka apie 10-15 minučių ir galiausiai yra atspausdinamas baudos kvitas, kuris pritvirtinamas prie priekinio automobilio stiklo“, - teigia Chepolinko ir priduria, kad, atsižvelgiant į gatvę ir rajoną, kuriame buvo padarytas pažeidimas, baudos dydis gali siekti nuo 155 iki 230 eurų.

Tačiau yra „bet“.

Visas šis pažeidimo fiksavimo procesas yra gana ilgas ir jei tik per jį spėja pasirodyti automobilio savininkas – tada šie darbuotojai tyliai pasitraukia nuo automobilio ir baudos kvito neišrašo.

„Jokių ginčių, jokio pasipiktinimo, nieko panašaus. Bet jei baudos kvitas jau atspausdintas ir priklijuotas prie priekinio jūsų automobilio stiklo – gali prašyti kiek nori, bet niekas šios baudos neatšauks“, - teigia Chepolinko.

Ir visgi, yra dar viena gudrybė apie kurią daugelis net nežino

Už netinkamą automobilio statymą gaunama ne tik 155-230 eurų bauda, bet ir gaunami baudos balai.

Japonijos vairuotojų teisės turi 6 balus ir už netinkamą automobilio pastatymą atimami net 2 balai. „Tai yra labai daug ir taip galima gana greitai netekti teisių. Bet yra gudrybė“, - tvirtina Chepolinko.

Kai vairuotojas gauna baudą už netinkamai pastatytą automobilį, jis su šiuo baudos kvitu keliauja tiesiai į policiją ir sumoka šią baudą. Tada policija žino kas jūs toks, kokį padarėte pažeidimą ir nuo jūsų teisių atima du balus.

Jei nenorime, kad būtų atimti tie du balai – geriau nebėgti iškart į policiją sumokėti baudos, o palaukti 6-7 dienas. Per šį laiką bus automobilio savininko adresu atsiųstas specialus pranešimas, kad reikia sumokėti baudą. Ir kadangi policija nežino, kas gi tiksliai vairavo šį automobilį, belieka nukeliauti į banką ar pašto skyrių ir sumokėti baudą.

„Taip policija nežinos, kas tiksliai vairavo automobilį ir negalės nuo jūsų teisių nubraukti 2 balų. Tačiau ir šiuo dalyku geriau nepiktnaudžiauti“, - įspėja Chepolinko.

Jei policija pastebės (pagal valstybinius numerius), kad konkretus automobilis nuolat pažeidinėja įstatymus, jo savininkas sumoka baudas, bet niekas nepasirodo policijoje ir „nepasiima savo premijos – minus dviejų balų“, tada policija šiuo atveju gali pasidomėti labiau.

„Bet jei per metus tokį pažeidimą padarysite porą kartų, tada galite tiesiog sumokėti baudą ir išvengti balų netekimo. Policija dėl tokių netyčinių epizodų tikrai papildomai jūsų neieškos“, - tvirtina Chepolinko ir savo įdomų pasakojimą apie Japonijos kasdienį gyvenimą užbaigia tokiais žodžiais.

„Kaip matote, aukštųjų technologijų šalis Japonija nenaudoja jokių automatizuotų sistemų, kad nustatytų netinkamai pastatytų automobilių pažeidėjus. Viskas vyksta labai paprastai.

Automobilio vairuotojas netgi gali sėdėti restorane, pietauti ir pro langą matyti šalia kelio pastatytą savo automobilį. Kai tik prie šio automobilio prieis pažeidimą fiksuojantys darbuotojai, vairuotojui beliks išbėgti į gatvę bei prieiti prie savo automobilio. Darbuotojai tyliai pasišalins ir vairuotojas galės toliau tęsti savo pietus. Štai tokia ta Japonija.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(64)
(9)
(55)

Komentarai ()