Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2015-07-20)  (0)

Žvilgsniai į Plutoną, greičiausias lankstus diodas ir miego trūkumo povekis gebėjimui skaityti veidus

• 2015-07-20 Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2015-07-20)  (0)

Nauja dalelė

Fizikams savaitė buvo įdomi, nes atrasta bemasė dalelė, žadanti naujos kartos elektroniką – po 85 metų paieškų, tarptautinė tyrėjų komanda pagaliau atrado Weylo fermioną. Jis turi unikalią savybę kristalo viduje elgtis kaip materija ir antimaterija.

Tamsiosios materijos tiltas

Leibnizo astrofizikos instituto Potsdame tyrėjų komanda atrado tamsiosios materijos tiltą mūsų kosminėje kaimynystėje – į akiratį jis pateko, kuriant detalius galaktikų judėjimo žemėlapius.

Zondas Plutoną aplankė…

Jei jau prakalbome apie kosmosą, tai buvo didi savaitė New Horizons kosminiam zondui, nes jis tapo pirmuoju aparatu praskridusiu pro Plutoną. Atsiųstuose vaizduose matomi Plutono kalnai ir Charono kanjonai ir išskirtinis kraterių nebuvimas.

… zondas nusiplauna rankas

Baigęs darbus su Plutonu, zondas leisis į bekraštį kosmosą – įkandin Voyager 1 ir 2 bei Pioneer 1 ir 2.

Žvaigždžių slėpynės

Būta ir daugiau naujienų apie kosmosą, nes tyrėjai, tiriantys duomenis iš Gaia palydovo, drauge su astronomijos mėgėjais, pastebėjo „vieną iš milijardo“ žvaigždę – dvinarę sistemą, kur viena žvaigždė visiškai užstoja kitą.

Mažiau yra daugiau. Daug daugiau

Technologij srityje savaitė irgi buvo gan svarbi: Wisconsino universiteto inžinieriai sukūrė nanometrinį įrenginį, galintį skleisti šviesą taip pat galingai, kaip 10 000 kartų didesnis objektas – šis atradimas gali turėti didelę įtaką vaizdavimo sistemoms.

Tebūnie šviesa

Toronto universiteto mokslininkai paskelbė, kad sėkmingai sujungė dvi skirtingas medžiagas ir gavo naują, itin efektyvų šviesą skleidžiantį kristalą – tai gali tapti naujos LED technologijos pagrindu.

Lankstieji diodai

Tarptautinė tyrėjų komanda paskelbė sukūrę sparčiausią lankstų diodą, suteikiantį „paskutinę trūkstamą grandį“, būtiną lanksčių telefonų gamybai.

Pirmais antrais išsiskaičiuot!

Nesusijusi, bet vis vien įdomi naujiena, kad porą Ilinojaus valstijos universiteto tyrėjų atliko didelį tyrimą, parodžiusį, kad gimimo eiliškumas neturi jokios reikšmingos įtakos asmenybei ar IQ – skirtumai tokie menki, kad jie žmoni gyvenimui nesvarbūs, sako jie.

Priešai nemiega

Ir galiausiai, jei kada kilo dvejopi jausmai dėl ko nors, ką laikėte draugu, jums gali būti įdomus naujas tyrima, parodęs, kad smegenys, kurioms trūksta miego draugus gali klaidingai palaikyti priešais – UC Berkeley'io tyrėjai išsiaiškino, kad miego trūkumas atbukina mūsų gebėjimą tiksliai skaityti veido išraiškas, Kas rodo, kad ištikus tokiai situacijai, geriausia išsimiegoti.

Bob Yirka