[Žinios trumpai] Kinija suvarė vietinę gamybą Rusijoje ir galiausiai paliko ant ledo: Rusija praktiškai paralyžiuota  ()

Rusija susiduria su sunkumais eksportuodama net ir tas, prekes, kurias gali - trūksta konteinerių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos krovinių vežėjai netrukus susidurs su 77 000 krovininių konteinerių trūkumu. Tokią prognozę pateikė Eurazijos krovinių vežimo geležinkeliais dalyvių sąjunga. Tikimybė atsikratyti šio deficito Rusijoje yra minimali.

Konteinerių trūkumo priežastis paprasta: išsaugomas bent jau šioks-toks eksportas iš Rusijos, prekės išvežamos konteineriais, tačiau importas sparčiai mažėja – konteineriai į Rusijos Federaciją tiesiog nebegrįžta. Situaciją komplikuoja ne tik prekių srautų neatitikimas. Pirmiausia, kaip sankcijos už Rusijos armijos invaziją į Ukrainą, didžiausi pasaulyje konteinerių vežėjai „Maersk“ ir MSC atsisakė siųsti konteinerius į Rusiją, o praėjusios savaitės pabaigoje didžiausias Europos uostas Roterdame įvedė visišką konteinerių siuntimo  į Rusijos Federaciją draudimą.

Rusija konteinerių beveik negamina – vietinių gamyklų pajėgumai siekia apie 6-12 tūkst konteinerių per metus. O importo pakeitimo plėtra įmanoma tik teoriškai, nes beveik visą rinką kontroliuoja Kinijos įmonės.

Kinijoje vyriausybės subsidijos padėjo valcuotam plienui pasiekti dominuojančią padėtį rinkoje. Dabar Rusijos produkcijos plėtra yra sudėtinga: rusiški konteineriai yra 15–20 % brangesni nei kiniški. Negana to, pati Kinija praranda susidomėjimą bendradarbiavimu su Rusija transporto sektoriuje.

 

„Kinijos transporto įmonės Rusijos logistiką pastatė į beviltišką situaciją. Geriausiu atveju jos pabrangina konteinerio gabenimą 1,5 tūkst. JAV dolerių iki 9,5 tūkst. dolerių. Tačiau dažniau atideda siuntimą neribotam laikui“, – teigia ekspertai.

(62)
(1)
(61)

Komentarai ()