„Omniva“ skelbia apie rekordą: tiek siuntų lietuviai dar nesiuntė niekada  (2)

Siuntimas paštomatais Lietuvoje ir toliau populiarėja: auga tiek siuntų kiekiai, tiek paslauga besinaudojančių šalies gyventojų skaičius. Didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Omniva LT“ per šiuos metus pristatė beveik 13 mln. siuntų, o tai yra 1 mln. daugiau nei pernykštis įmonės rekordas. Šešiaženklio skaičiaus ribą pirmą kartą peržengė ir siuntas siunčiančių bei gaunančių vartotojų skaičius: užfiksuota, kad 1,2 mln. Lietuvos gyventojų siuntė ir atsiėmė siuntas naudodamiesi bendrovės paštomatais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Į paštomatų tinklo plėtrą bendrovė šiemet investavo 2 mln. eurų, o automobilių parko atnaujinimui skirta 1,5 mln. eurų. Pasak „Omniva LT“ vadovo Simono Bielskio, pasiektus rezultatus ir pagerintus rekordus nulėmė tiek paštomatų tinklo plėtra, tiek ir naujų paslaugų pristatymas klientams. Taip pat įtakos rezultatams turėjo ir išaugusi siuntų pristatymo kokybė, ką parodė šiemet didėjęs klientų rekomendavimo indeksas (NPS), kuris pasiekė 80.

„Besibaigiančius, 2022-uosius metus galima pavadinti dar vienais permainų metais. Pandemijos apribojimų sumažėjimas sugrąžino dalį pirkėjų į fizinius prekybos tinklus, tačiau matome, kad buvę apribojimai suformavo ir pirkėjų įpročius pirkti internete. Rusijos pradėtas karas Ukrainoje turėjo trumpalaikį šoką e. komercijos rinkoje – kelis mėnesius pirkimų apimtys ženkliai sumažėjo. Taip pat dėl karo ir energetinių resursų kainų padidėjimo Lietuvoje įsivyravo nematyto lygio infliacija, kuri smarkiai padidino visų paslaugų kainas. Kita vertus, antroje metų pusėje siunčiamų siuntų srautai stabilizavosi ir šie metai atrodo labai panašūs į rekordiniais laikytus 2021-uosius“, – dalinasi S. Bielskis.

Kaip teigia bendrovės vadovas, siuntų pristatymo rekordo padėjo siekti ir infrastruktūros plėtra: šiemet „Omniva LT“ paštomatų tinklas išplėstas iki 420 paštomatų ir 52 719 skyrelių visoje Lietuvoje. Po šios plėtros įmonės paštomatai atsirado ir tose gyvenvietėse, kur jų iki šiol nebuvo. Taip pat prieš didžiąsias metų šventes atnaujintas bendrovės automobilių parkas: įsigyta 30 visiškai naujų transporto priemonių siuntoms vežti.

Rekordinių investicijų metai

Šie metai, kaip išskiria S. Bielskis, bendrovei rekordiniai ir investicijų prasme. Viso numatyta investuoti apie 40 mln. eurų į naujo, moderniausio Baltijos šalyse siuntų rūšiavimo terminalo statybas bei automatizuotos siuntų rūšiavimo linijos pirkimą. Šio rūšiavimo terminalo generalinis rangovas yra statybų bendrovė „Conres“, o planuojamas terminalo plotas – 21 tūkst. kv. m. Numatoma, kad statybos bus baigtos ir naujasis terminalas pradės veikti 2024 m. antrą ketvirtį.

 

„Pagal plotą, būsimas terminalo pastatas prilygs 3 futbolo stadionams, o statybos planuojamos numatant ir tolesnes plėtros galimybes – jo plotas gali augti iki 50 proc. Naujasis terminalas bus orientuotas į našumą: planuojame pasiekti 15 tūkst. siuntų per valandą pajėgumus, kuriuos leis užtikrinti pasaulinis standartus atitinkanti „Equinox Europe“ siuntų skirstymo linija. Kitas išskirtinumas – logistikos centro automatizavimas: ant  pastato stogo numatyta 1,6 MW saulės elektrinė, kuri pilnai užtikrins mūsų elektros poreikius, ir būsimo transporto parko elektrifikavimas. Taip mes efektyviau laikysimės savo tvarumo įsipareigojimų“, – sako S. Bielskis.

Didesnė orientacija į klientus

2022-ieji metai išsiskyrė ir papildomų paslaugų plėtra. Geru pavyzdžiu, pasak S. Bielskio, gali būti bendrovės grąžinimo paslauga verslo klientams „Omniva grąžinimai“, kuri buvo sukurta Lietuvoje, o šiemet tapo prieinama ir Latvijoje bei Estijoje veikiančių siuntų pristatymo bendrovių klientams.

„Šiais metais, pagal „Brand Capital“ tyrimą, buvome pirmas pasirinkimas tarp Lietuvos siuntų įmonių ir pirmas pasirinkimas visose Baltijos šalyse. Todėl kasmet daug dėmesio skiriame papildomoms paslaugoms savo klientams ir jų tolesniam vystymui: pernai sėkmingai startavo tarptautinių siuntų paslauga, o šiemet, remiantis patirtimi Lietuvos rinkoje, į Latviją bei Estiją išplėsta prekių grąžinimo paslauga. Pastaroji leidžia verslo klientams Baltijos šalyse operatyviau administruoti prekių grąžinimą sudarant sąlygas pirkėjams patogiau išsiųsti netikusias prekes. Tai – pirmoji tokio pobūdžio paslauga siuntų pristatymo sektoriuje. Kalbant apie ateinančius metus, ir toliau dideles investicijas norime skirti būtent tolesnei kliento patirčiai gerinti. Artimiausių darbų sąraše kitiems metams numatyti internetinės svetainės ir e. savitarnos tobulinimo darbai“, – išskiria S. Bielskis.

Siuntų srautai toliau augs

 

Bendrovės vadovo teigimu, nemažai elektroninės prekybos verslų ruošiasi sunkesnei kitų metų pradžiai dėl vyraujančių nuotaikų ir galimos recesijos. Kita vertus, kalbant apie lūkesčius 2023-iems metams, tikimasi augti.

 

„Šiuo metu stebime, kad e. prekybos dalis Lietuvoje vis dar nesiekia 10 proc. nuo visos mažmeninės prekybos. Pasaulinis vidurkis šiandien yra apie 20 proc. Po truputį vejamės šį vidurkį, tačiau tą darysime dar ne vienerius metus, todėl siuntų kiekiai ateinančiais metais tikrai gana ženkliai turėtų augti. Šią tendenciją gali pakoreguoti visi kylantis neramumai, pavyzdžiui, recesija, tačiau greičiausiai tai turės tik trumpalaikį poveikį. Ilgalaikėje perspektyvoje siuntų srautai turėtų augti“, – apibendrina S. Bielskis.

Bendrovė „Omniva LT“ valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje, kurį sudaro 420 paštomatų su daugiau nei 52 tūkst. siuntų skyrelių. Bendrovė taip pat sukūrė pirmąją lietuvišką išorinę prekių grąžinimo paslaugą, o pernai pristatė ir naują tarptautinių siuntų platformą tarptautines.omniva.lt. „Omniva LT“ priklauso Estijos paštui – AB „Eesti Post“, kuris valdo didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(0)
(2)

Komentarai (2)