Kaip važiuoti, kad išlaidos degalams nekirstų per piniginę?  (14)

Dėl nuolat kylančių degalų kainų ir nerimą keliančių anglies dvideginio išmetimo į atmosferą rodiklių vis labiau populiarėja ekologiškas vairavimas. Nenuostabu, kad taip vairuodami taupome pinigus, be to, saugome aplinką, nes mažiname išmetamųjų dujų kiekį. Laikydamiesi vos keleto ekologiško vairavimo taisyklių, galime sutaupyti net iki 20 proc. degalų, o kelyje užtruksime ne ką ilgiau.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Norėdami važiuoti taupiai, pirmiausia turėtume prisiminti vieną esminį ir pagrindinį įgūdį – važiuoti tolygiai. Daugeliui vairuotojų būdinga staigiai didinti greitį ir staigiai stabdyti, užmirštant, kad tai turi nemažai įtakos degalų sąnaudoms“, – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weselis.

Sumaniai naudojant greičio ir stabdžių pedalus, galima sumažinti automobilio sudeginamų degalų kiekį. Neišjunkite variklio be reikalo, nes jam užvesti iš naujo degalų reikės maždaug 20 proc. daugiau negu lėtai riedant 5 km/val. greičiu. Užvesdami variklį prie šviesoforo, per smarkiai nedidinkite jo sūkių, įjungę žemą pavarą. Šitaip sudegintų degalų kiekio pakaktų nuvažiuoti nemažai kilometrų pastoviu 50–60 km/val. greičiu. Vis dėlto jei staigiai greitėti būtina, greičio pedalą spauskite ne „iki dugno“.

Stebėjimas ir prognozavimas


„Norint važiuoti taupiai, reikia stebėti ir numatyti įvykius kelyje. Jei artėdami prie sankryžos pastebime mirksint žalią šviesoforo signalą pėstiesiems, geriau anksčiau atleisti greičio pedalą negu staigiai stabdyti paskutinę akimirką ar – dar blogiau – padidinti greitį ir spausti visą kelią iki sankryžos“, – primena „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Taip pat galite prognozuoti kitų eismo dalyvių elgesį ir laikytis „riboto pasitikėjimo“ principo, kad išvengtumėte nervingo stabdymo ir greičio didinimo. Dėl tokių staigių manevrų degalų sąnaudos gali išaugti net 40 proc., rašo telegraph.co.uk.

Vėsumo reguliavimas


Vasarą oro kondicionierius vairuotojui – tikras rojus. Deja, šis malonumas didina degalų sąnaudas, taigi geriau juo naudotis saikingai. Jei įmanoma, važiuojant ne didesniu nei 50 km/val. greičiu, reikėtų atsidaryti langus. Taip pat verta prisiminti, kad reikia nustatyti vos keliais laipsniais žemesnę nei lauko oro temperatūrą. Tai pasitarnaus ir jūsų sveikatai, ir piniginei.

Sumanus pavarų perjungimas


Žemesnė pavara – spartesnis pagreitėjimas, tačiau, deja, didesnės ir degalų sąnaudos. Priešingai populiariam įsitikinimui, stabdant varikliu, palaipsniui perjungiant žemesnes pavaras, sunaudojama mažiau degalų negu važiuojant įjungus neutralią pavarą. Taigi, jei planuojate sustoti ar sulėtinti, riedėkite ta pačia pavara, nespausdami greičio pedalo. Norėdami padidinti greitį, pavyzdžiui, pastovėję prie šviesoforo, neužmirškite perjungti aukštesnę pavarą, benzininiam varikliui sukantis ne daugiau nei 2500 aps./min., o dyzeliniam – 2000 aps./min. Ekonomiškiausias būdas – važiuoti kaip galima aukštesne pavara kaip galima mažesniu greičiu.

Aplinkosauga


Be apčiuopiamos finansinės naudos vairuotojui, ekologiškas vairavimas naudingas aplinkai, nes mažina taršą. Vadovaujantis pagrindinėmis ekologiško vairavimo taisyklėmis, smarkiai sumažėja į orą išmetamų dujų, įskaitant anglies dvideginį (CO2), kiekis. Degalų taupymas taip pat naudingas aplinkai, nes benzinas ir dujos yra gamtos ištekliai ir jų kiekis paprasčiausiai ribotas.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(19)
(10)
(9)

Komentarai (14)