Eurokomisija sunkvežimių gamintojams skyrė rekordinę 2,93 mlrd € baudą  (4)

Apie kartelinį susitarimą pranešusi kompanija, nors kartelyje ir dalyvavo, 1,2 mlrd € baudos mokėjimo išvengė


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Penki stambiausi sunkvežimių gamintojai – Iveco, DAF, Volvo/Renault, Daimler ir MAN – susitarė fiksuoti savo automobilių kainas ir drauge trukdyti kenksmingų išmetalų mažinimo technologijų diegimą, pareiškė konkurencijos eurokomisarė Margaret Vestager. Todėl antradienį Eurokomisija, remdamasi penkių metų tyrimo rezultatais paskelbė apie 2,93 mlrd € baudos skyrimą keturioms kompanijoms. Tai dvigubai daugiau už ankstesnę rekordinę baudą už kartelinį susitarimą: 2012 m. kompiuterių monitorių ir televizorių elektroninių vamzdelių gamintojai sumokėjo 1,47 mlrd €.

Baudų dydžiai

Daimler sumokės 1 mlrd €, gavo 30% nuolaidą už pagalbą tyrimui ir dar 10% – už sutikimą išspręsti bylą ne teismo keliu; DAF sumokės 752,7 mln €, gamintojas nebendradarbiavo su tyrimu, tačiau gavo 10% nuolaidą už sutikimą; Volvo/Renault sumokės 670,4 mln €, gavo 40% nuolaidą už bendradarbiavimą ir 10% – už sutikimą; Iveco sumokės 494,6 mln €, gavo 20% nuolaidą už bendradarbiavimą ir sutikimą.

Baudą sunkvežimių gamintojai privalės sumokėti per 3 mėnesius. Jie anksčiau pranešė tam rezervavę iš viso 2,85 mlrd €. Baudos Volvo, Iveco ir Daimler buvo sumažintos, kadangi bendradarbiavo su reguliuotojais. Koncernui Volkswagen (VW) priklausanti MAN, atleistas nuo 1,2 mlrd € baudos už tai, kad informavo antimonopolines tarnybas apie pažeidimus. „Kartelio atskleidimas – žingsnis, kuris apsimoka“, – pareiškė Vestager.

„Kartelio atskleidimas – žingsnis, kuris apsimoka“

EK konkurencijos komisarė Margaret Vestager.

Jos žinyba tyrė šešis gamintojus. Paskutinysis iš jų, Scania (irgi yra VW dalis), nusprendė atsisakyti taikaus susitarimo su reguliatoriumi, ir jos tyrimas tęsiasi. Eurokomisija turi teisę skirti baudą, siekiančią 10% pasaulinės kompanijos apyvartos; šešių sunkvežimių gamintojų atveju, bauda galėjo siekti 10,7 mlrd €.

Vestager faktą, kad „MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco ir DAF, gaminantys 9 iš 10 Europoje naudojamų vidutinių ir sunkiųjų sunkvežimių, dalyvavo kartelyje, užuot konkuravę tarpusavyje“ pavadino nepriimtinu. Pagal ЕК turimą informaciją, kartelis buvo suformuotas 1997 metais, kai kompanijų „top menedžeriai“, siekdami susitarti dėl bendrų veiksmų, susitiko „jaukiame viešbutuke“ Briuselyje. Vėliau jie dažnai susitikdavo „pramonės ir prekybos mugėse ir kituose renginiuose“, bendravo telefonu iki 2004 metų, kai kartelio veikla tapo labiau „formalizuota“ ir kompanijų atstovai apsikeisdavo informacija elektroniniu paštu, teigiama EK pranešime. Savo veiksmus jie derindavo iki 2011 metų, kai reguliatoriu pradėjo tyrimą.

Jo metu išsiaiškinta, kad automobilių gamintojai koordinavo veiksmus trijose srityse. Visų pirma, derindavo mažmenines sunkvežimių kainas, nustatomas, parduodant iš gamyklos ir kurios buvo orientyras derybose su transporto kompanijomis. Antra, koordinavo naujų kenksmingų medžiagų emisijos mažinimui skirtų technologijų, kurių buvo reikalaujama, kad būtų vykdomos griežtesnės ES ekologinės normos, įdiegimą, tuo pačiu pavėlindamos šių technologijų naudojimą. Trečia, susitardavo perkelti jų įdiegimo išlaidas naudotojams, nustatydami fiksuotą antkainį.

Kadangi automobilių gamintojai, vykdydami susitarimo sąlygas, kaltę pripažino, už sunkvežimius permokėjusios transporto kompanijos gali pateikti joms ieškinius.

Михаил Оверченко
www.vedomosti.ru

(14)
(0)
(14)

Komentarai (4)