Šis mažas elektromobilis Kinijoje yra perkamesnis už „Tesla“ modelius - ateityje daug tokių važinės ir mūsų gatvėmis  (12)

„Tesla“ pardavimai Kinijoje sparčiai auga. Pernai ten parduoda daugiau nei 100 tūkstančių „Tesla“ elektromobilių, bet metiniai pardavimai dar tikrai stipriai augs. „Model 3“ yra perkamiausias „Tesla“ modelis Kinijoje ir kurį laiką pagal pardavimus lenkė kitus elektrinius modelius. Bet dabar „Model 3“ nukrito į antrą vietą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Praeitą mėnesį „Tesla“ Kinijoje pardavė daugiau nei 13 tūkstančių „Model 3“ automobilių. Tai - neblogas rodiklis. Tačiau per tą patį laiką pas pirkėjus iškeliavo net 36 tūkstančiai „Wuling Hongguang MINI EV“. Tiesą sakant, „MINI EV“ savo pardavimais  „Model 3“ pranoko dar spalį, nors rinkoje pasirodė tik rugpjūtį. Ir iš tikrųjų, šį fenomeną suprasti nesunku.

Jungtinėmis kinų SAIC ir „General Motors“ pastangomis gaminamas „MINI EV“ yra gerokai paprastesnis už „Model 3“. „MINI EV“ ilgis yra tik 2,9 m, jis turi tik dvi dureles ir viduje pasispaudę telpa tik 4 žmonės. Ir labai gražiu jo nepavadintume, nors dvispalvis kėbulas yra pakankamai šiuolaikiškas ir, sakykime, rimtas. Tačiau po juo - tik 13 kWh baterijos - „Tesla“ gamoje tokios žemos talpos neišvysite.

Kaip jau tikriausiai įsivaizduojate, „MINI EV“ tarp įkrovimų toli nevažiuoja - tik 120-170 km (NEDC ciklas). Tik galiniais ratais varomas automobilis pasižymi 13 kW galia, bet kažkaip gali pasiekti 100 km/val. greitį. Standartinės įrangos pakete yra ABS stabdžiai, oro kondicionierius, padangų slėgio stebėjimo sistema.

 

Tai kaip „MINI EV“ pranoko objektyviai geresnį „Model 3“? Na, „MINI EV“ Kinijoje kainuoja 3,4-4,7 tūkstančius eurų. Tai yra pigiausias toks elektromobilis Kinijoje ir netrukus bus pigiausiu elektromobilių Europoje.

Latvių kompanija „Dartz“ kartu su lietuvių „Nikrob“ ketina pardavinėti „MINI EV“ Europoje kaip „Dartz FreZe Nikrob“. Čia jis kainuos 9999 eurus. Ir tai net nėra vienintelis labai pigus elektromobilis rinkoje - „Citroën Ami“, „Microlino“ ir dar keli ruošiami modeliai  kainuos mažiau nei 15 tūkstančių eurų. Kai kuriuos iš jų bus galima vairuoti nuo 15-16 metų, priklausomai nuo techninių savybių ir taisyklių registracijos šalyje. Akivaizdu, kad šie automobiliai Europoje ir Lietuvoje bus labai populiarūs. Jei manote, kad maži automobiliai yra kibirai, neįgaliojo vežimėliai ar dėžės ant ratų, toliau neskaitykite, nes nuo pykčio įkaisite ir ims lydytis jūsų poliesterio treningai.

Kodėl elektriniai mikroautomobiliai ateityje bus labai populiarūs?

 

Kaina. 10-15 tūkstančų už naują miesto elektromobilį tikrai nėra daug. Daugybė miestuose gyvenančių žmonių per dieną nenuvažiuoja nei 35 km, dažniausiai važiuoja vieni ir kenčia kamščiuose, bet turi turėti didesnį automobilį savaitgalio išvykoms. Pigus mažas elektromobilis taps kasdiene transporto priemone. Ir dar labai pigiai išlaikoma - pigesnis draudimas, minimali priežiūra, labai nedidelė kelionės kaina.

Elektromobilių privilegijos. Didžiųjų Europos miestų centrai su laiku taps labai nedraugiškais vidaus degimo varikliams - papildomi mokesčiai ar draudimai juos tiesiog išvys. Elektromobiliai dažnai ranka nemokamų parkavimo vietų, gali važinėti autobusų juostomis, draudimas jiems kainuoja mažiau. Net ir nemokamų įkrovimo vietų tikrai yra - ar kada restoranas, kuriame valgėte, įpylė jums benzino?

Patikimumas. Taip, už 10-15 tūkstančių galite įsigyti neblogą didelę dėvėtą mašiną, bet ar jai bus taikoma garantija? Dažnai net jos istorija nėra žinoma. Jei žmogui pagal jo kasdienius (!) poreikius pakanka mažo elektrinio mikroautomobilio, tai bus labai patikimas pasirinkimas.

 

Automobilių nuoma. Daug elektrinių mikroautomobilių pirks įvairios nuomos kompanijos. Jie bus pigūs, todėl ir vartotojo neslėgs dideli kaštai. Priklausomai nuo mikroautomobilio klasės, net ir techninės apžiūros reikalavimai bus menkesni.

Ratai jaunimui. Elektriniai mikroautomobiliais važinės ir visiškai suaugę vaikų turintys vyrai bei moterys. Tačiau jiems tokia mašina bus antroji. Tuo tarpu jaunimui tai bus idealiai tinkanti transporto priemonė. Tėvams nereikės bijoti dėl išlaidų (ar kad sūnus kažkur toli nuvažiuos) ar net automobilio apgadinimo - juk jie tokie pigūs.

Mažo automobilio privalumai. Lengvas parkavimas, daugiau vietos garaže, puikus manevringumas siaurose gatvėse.

Ir tų privalumų yra daug daugiau. Tai bus labai naudingos transporto priemonės, leidžiančios sutaupyti nervų (geriau už autobusą ar tiesiog per didelį automobilį), pinigų ir karmos taškų. Be to, šie automobiliai bus pakankamai stilingi, net jei negalėsite girtis savo odinėmis sėdynėmis ar šlifuoto aliuminio rankenėlėmis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(44)
(12)
(32)

Komentarai (12)