Įvyko pirmasis neįprasto aerotaksi prototipo bandomasis skrydis: beveik 100 metų senumo koncepcija atgimė naujomis spalvomis ir tai veikia (Video)  ()

Kadangi pačių aerotaksi dar negalima išsikviesti, tai pasakymas „neįprastas“ gal ir nėra itin tinkamas. Tačiau beveik šimto metų senumo koncepcijos naujoviškas pritaikymas tikrai nusipelno dėmesio.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Austrijos kompanijos Cyclotech inžinieriai, sukonstravę neįprastu varikliu varomą vertikaliai pakylantį ir nusileidžiantį skraidymo aparatą (eVTOL), atliko pirmuosius prototipo skraidymo bandymus. Pagrindinė aparato ypatybė — Voith Schneider propeleris (ciklorotorius), kuriuo užtikrinamas didesnis aerotaksi manevringumas.

Vietoje įprastų rotorių, Cyclogiro sistemoje naudojamas vadinamasis sparnuotasis vairiklis, kurį 1926 metais išrado Ernstas Schneideris upiniams laivams. Tokia konstrukcija užtikrino vandens tranportui aukštą paslankumą ir valdomumą, rašo New Atlas.

Skraidančio aparato veikimo principas maždaug toks pat: sukantis anglies plastiko cilindrams, penkios karboninės mentės keičia polinkį, prisiderindamos prie vėjo pokyčių. Skrydžio valdymo programa gali greitai keisti kiekvieno cilindro traukos vektoriaus kryptį, negreitindama ar nelėtindama cilindro sukimosi. Sukimosi greitis — 3100 rpm, maksimali trauka — 247 N.

 

Be to, kitaip nei propeleriai, Cyclogiro gali nukreipti trauką tiesiai apačion, pirmyn, atgal ar bet kokiu kampu. Aparatas puikiai tinka vertikaliems skrydžiams, ar aukštyn kojomis.

 

Kompanija paskelbė pirmojo 83 kilogramų prototipo su keturiais cilindrais skrydį. Bandomasis pavyzdys su apsauginiu trosu pakilo į orą, šiek tiek paskraidė kairėn ir dešinėn, o paskui nusileido atgal. Skrydis buvo stabilus — ir tai neturėtų stebinti, nes jis vyko patalpoje.

 

Cyclotech ketina gaminti penkiaviečius aerotaksi, vienu akumuliatoriaus įkrovimu galėsiančius įveikti bent 80 km ir 40 minučių išlaikyti 150 km/h greitį.

Japonijos kompanija teTra Aviation vienviečius elektrinius vertikalaus pakilimo ir nusileidimo skraidymo aparatus (eVTOL) planuoja pradėti tiekti jau kitų metų gale. Savo ambicingus planus ji patvirtino bandomojo keleivinio drono Mk-5 bandymus Kalifornijoje.


hightech.plus

(15)
(1)
(14)

Komentarai ()