Jau veikia naujoji Vilniaus taksi dispečerinė (video)  (7)

Šeštadienį į gatves išvažiavo pirmieji taksi automobiliai, kurių vairuotojai jau pasirašė sutartis su savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“. Naujoji sostinės dispečerinė turėtų suvienyti visus Vilniaus taksi vairuotojus, o norintiems išsikviesti taksi, siūloma naudotis vienu bendruoju telefono numeriu 1450. Visuose taksi automobiliuose bus GPS įranga, taigi taksistams nebus galimybės sukčiauti. Be to, dar prieš išsikviečiant taksi, jau bus galima žinoti būsimą kelionės kainą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Praėjusį mėnesį valstybinėms tarnyboms patikrinus Vilniuje veikusias taksi įmones, nuspręsta nebenuolaidžiauti. Radus šiurkščių apskaitos ir dokumentų tvarkymo pažeidimų, Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas pasiryžo per mažiau nei mėnesį įkurti centralizuotą taksistus vienijančią dispečerinę. O jei planai pasitvirtins, sostinės gyventojai dar šįmet Vilniaus gatvėse išvys po savivaldybės sparnu įkurtą valdišką taksi kompaniją, kurią ketinama pavadinti „Start Vilnius“.

Kol kas nėra tiksliai numatyta, kada ši bendrovė jau veiks, tačiau planuojama įsigyti 100 naujų automobilių. Savivaldybė paskelbė laukianti siūlymų, kaip būtų galima apipavidalinti būsimus taksi automobilius. Kai kurie automobilių žinovai spėja, kad tai bus „Vokswagen Touran“ ir „Ford Mondeo“, rašo 15min.lt

Beje, šiais automobiliais ketina naudotis ir patys savivaldybės darbuotojai. Savivaldybė planuoja atsisakyti savo automobilių parko, palikdama tik Saugaus miesto departamentui priklausančias mašinas ir galbūt seniūnijų automobilius.

Anot Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus, savivaldybė turi 74 automobilius, iš jų 13 priklauso Saugaus miesto departamentui, 22 – seniūnijoms.

Per metus šių automobilių eksploatavimas kainuoja apie 700 tūkst. Lt. Taip pat savivaldybėje dirba 9 vairuotojai, jų atlyginimams ir mokesčiams per metus dar tenka sukrapštyti apie 270 tūkst. Lt. Apie šį ketinimą patvirtino ir Viešųjų ryšių skyriaus darbuotojai – „Vilniaus miesto savivaldybė, kai pradės veikti taksi kompanija, planuoja atsisakyti automobilių. Dabar vyksta skaičiavimai, kiek pavyktų sutaupyti ir sprendžiami kiti su tuo susiję klausimai“.

Idėjos iniciatorius, sostinės meras Artūras Zuokas sako, kad dispečerinė sukurta, siekiant suvienyti taksistus: „Ši dispečerinė pirmiausia – savivaldybės pagalba darbo netekusiems taksi vairuotojams. Taip pat mes esame už legalų taksi verslą, kokybiškas taksi paslaugas ir sąžiningą vairuotojų darbo užmokestį. Mes norime, kad visi dirbtų ir užsidirbtų. Visi taksi naudosis GPS sistema, kuri užtikrins, kad nebūtų sukčiaujama. Procesas neįvyks per dieną, dabar žengiame pirmus žingsnius, o ateityje diegsime tokias technologijas, kurios leis realiu laiku mobiliajame telefone matyti judančius taksi, ar jie užimti“, - sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Prie Vilniaus miesto savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai turės dirbti naudodamiesi GPS (visuotine padėties nustatymo) sistema. GPS daviklį naujos asociacijos nariams Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ išduos nemokamai. Asociacijai nepriklausantys, tačiau prie savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai įrangą, pasirašę bendradarbiavimo sutartį su įmone „Susisiekimo paslaugos“, galės išsinuomoti.

GPS įranga lengva naudotis, ji tiesiog prijungiama prie automobilyje esančio maitinimo lizdo. GPS įranga fiksuos tris parametrus: kai taksi važiuoja laisvas, kai važiuoja pas klientą ir kai važiuoja su klientu. GPS atmintyje bus saugomi pusmečio duomenys, todėl, jeigu bus nusiskundimų iš keleivių, duomenis galima bus patikrinti – kada keleivis įsėdo, kiek kilometrų važiavo ir kiek turėjo sumokėti.

„Taksi vairuotojai, turintys savivaldybės išduotus leidimus vykdyti taksi veiklą, turės sudaryti sutartį su savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“, kuri aprūpins GPS įranga, sudarys vairuotojų darbo grafikus, aprūpins informaciniais lipdukais su iškvietimo numeriu“, - sakė vicemeras Romas Adomavičius.

Vairuotojai turės vežti klientus pagal dispečerinės perduotą užsakymą, turėti visus reikiamus dokumentus, laikytis Keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais taksi taisyklių, laiku atsiskaityti su bendrove „Susisiekimo paslaugos“.

Visos savivaldybės struktūros naudosis tik naujai sukurtos dispečerinės paslaugomis, bus sudaromos sutartys su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos nariais, bendradarbiaujama su tokiais objektais, kaip sporto ir pramogų centrai, Vilniaus Geležinkelio stotimi, Vilniaus autobusų stotimi, tarptautiniu Vilniaus oro uostu.

Visi taksistai, kuriuos vienija nauja dispečerinė, keleivius veža už fiksuotą 1,80 Lt/km tarifą, taip pat skaičiuojamas 2 litų įsėdimo mokestis, prastovos tarifas – 30 litų valandai. Taksi vairuotojams taikomas 2 litų mokestis už vieną užsakymą už dispečerinės paslaugas.

Siūlome pažiūrėti trumpą dispečerinės pristatymą

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (7)