Audra Čepkauskaitė. Mokslas beraščių visuomenėje

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Muskietininx 2010-04-09 16:03
Manau, kad reiktų tą frazę šiek tiek perfrazuot. "Teisę reikšti savo nuomonę" reiktų pakeisti į "sprendimų darymą". Kalbėti reikia daug, tuo pačiu ir reikšti savo nuomonę. Bet jeigu nenusimanom toj srity, tai nors nedarykim svarbių sprendimų. IAE buvo uždaryta ne dėl to, kad kažkas išreiškė savo nuomonę, to neišmanydamas. Ji buvo uždaryta, nes kažkas taip nusprendė.
Alchi 2010-04-09 16:21
na šitas straipsnis (?) yra įrodymas, kad turime teisę reikšti savo nuomonę, užrašyti ją ir netgi paskelbti žiniasklaidoje, net jeigu ir neturime supratimo apie ką kalbame.
Karvė 2010-04-16 14:56
Na įdomus straipsnis, nors ir nepritariu jo propaguojamoms vertybėms. Profesiorius Šliogeris yra nusenęs ir gyvenime ne kažin ką pasiekęs filosofas, todėl jam daugiau nieko kito, kaip grįžti prie amžinųjų vertybių - gamtos, šeimos, meilės ir t.t. - ir nelieka. Konservatyvizmas ir nusivylimas - įprasti senatvės palydovai... Yra vienas rimtas kontrargumentas autorei - žmogus fiziškai ir psichologiškai negali vienodai gerai išmanyti visko. Žmogaus stiprybė yra ne vien jo intelektas, bet ir sugebėjimas bendradarbiauti siekiant bendrų tikslų. Būtent todėl žmonės pasiskirsto darbai ir tampa jų ekspertais - vienas pasirūpina atomine elektrine, kitas jam pastato namą, kad po darbo kur turėtų grįžti, trečias paruošia maisto ir t.t. Jei visi jie bandys apie viską išmanyti ir prie visko prisidėti, gausis šnipštas, nes bus daug pastangų, daug darbo ir mažai rezultatų. Galų gale, yra skirtingų žmonių, kurių gabumai irgi skirtingi. Mokslas tampa vis sudėtingesnis, todėl reikalauja vis daugiau laiko mokytis ir suvokti tam tikras teorijas, bei sugebėti jas tobulint. Galbūt autorė nelabai įsivaizduoja, koks yra akademinis gyvenimas. Mokslininkas dirba kelis metus, kol pateikia rimtą pasauliniu mastu teoriją, todėl būtų daugiau nei naivu tikėtis, kad studentas pamatęs jos rezultatus sugebės visą tą kelią nueiti per kelias valandas - tam yra moksliniai įrodymai ir argumentai, kad kiti galėtų tęsti darbą nebūtinai suprasdami visas smulkmenas ir niuansus. Tik koncentruodami protus žmonės gali tobulėti, todėl reikia padėkoti tokiems susikoncentravusiems specialistams už visus komfortus, kuriuos turime. Be abejo, begalinė koncentracija kelia rimtą pavojų žmonių socialiniam gyvenimui. Tačiau tam ir yra portalai, kaip technologijos.lt ir kitos bendruomenės, kur žmonės domisi ir renka žinias ne apie savo specialybės dalykus, o apie mokslui ir visuomenei svarbius atradimus ir taip plečia savo akiratį. Tokie žmonės randa idėjas verslui, kuris vėliau finansuoja mokslą, todėl manau kad reikia ir vienų, ir kitų - tiek susikoncentravusių inžinierių/akademikų, kurie atlieka sudėtingus darbus, tiek plačiau (bet ne giliau) išsilavinusių vadovų, kurie socialiniame kontekste atrinktų perspektyvias kryptis ir koordinuotų mokslininkų darbą. Mano nuomone, pagrindinė žmonių sėkmės priežastis yra sugebėjimas bendradarbiauti. Tuo ir užsiimkime užuot reiškę tokias kategoriškas nuomones apie tokius abstrakčius ir neapčiuopiamus dalykus! P.S. Teko kelis kartus apsilankyti LUNI paskaitose ir, atvirai kalbant, labai nusivyliau. Man tai pasirodė kažkoks klubelis, kuris vaidina, kad kažką mokosi ar šviečiasi, o iš tikro tai tiesiog būdas pasimaivyti prieš kitus. Diskusijos vyko ypatingai skystos ir negilios, paskaitos paviršutiniškos. Padariau eksperimentą - pakeliui su taxi per kamštį telefone perskaičiau straipsnį apie to vakaro temą - rezultate neišgirdau nieko naujo, netgi mažiau nei tam 10 min straipsnyje...
Audra 2010-07-31 01:45
Leiskite kategoriškai nesutikti. Yra žmonių tiek tarp humanitarų, tiek tarp griežtųjų mokslininkų, kurie Jūsų požiūrį pavadintu industrinės visuomenės palikimu, kurio galiojimo laikas baigėsi. Pateiksiu keletą programų pavyzdžių. Jei turite minutę, užmeskit akį. http://www2.carleton.ca/tse/ Kanada http://www.hks.harvard.edu/sts/about/ Harvardas http://www.esst.eu/ Europa gera Druckerio citata Kanados universiteto puslapy. A high level of industrialization and consumption, coupled with population growth, has created problems that past societies did not have to worry about. These have become the crucial problems of our generation. To maintain reasonable material standards and quality of the environment on our crowded planet, we will have to continue to rely on technology. For this we will continue to need specialists in all fields of endeavor. However, the development of technology will no longer be governed solely by technical feasibility and economic gain, but also by desirability in terms of human and environmental values. The TSE courses reflect the need to modernize education by tailoring it to our future needs. Taking one or more TSE courses makes it possible for you to “acquire an additional dimension of understanding, additional vision, and the sense of responsibility for the survival and importance of the whole that distinguishes the manager from the subordinate, and the citizen from the subject”*. Peter Drucker “Managing in Turbulent Times”
Audra 2010-07-31 01:48
Gaila, kad tiek mano paminėti pavyzdžiai, tiek išvada jums pasirodė nesuprantami, o mintis nesusekama. Tai tik patvirtina ką sakau - susikalbėti visuomenėje, kur esame kiekvienas savo profesniame stalčiuje be platesnio akiračio ir susikirtimo taškų - sunku. Kitą kartą stengsiuos pagalvoti apie Jus.
Audra 2010-07-31 01:53
tekste nekalbama, kad nereikia siekti būti ekspertais. priešingai, šiandien nebegali būti ekspertas studijuodamas tik savo specialybę. o dar svarbu ir ekspertų galia, tikrai demokratinėje visuomenėje ji negali būti absoliuti.
Audra 2010-07-31 02:00
Mindaugai, tarp šių dviejų kraštutinumų - "gerai išmanyti visas sritis" (kas yra ir neįmanoma) ir būti " vienos srities tikru specialistu (neišmanančiu nieko kito)" yra platus galimybių laukas. Nereikia rinktis arba/arba. tikriausiai esate savo srities specialistas, bet ne tik, turbūt ir pilietis esate. kad būtumėte sąmoningas pilietis ir išmanytumėte kaip veikia visuomenėje mokslas (o ne tik savo griežtąją specialybę) ir reikalingas kursas universitete, kurį siūlau. jis Jums, kaip specialistui, nepakenks, priešingai, labai pravers. Argi kelininkui neįdomu, kur jis kelią tiesia?
Audra 2010-07-31 02:02
taip, yra "specialists" ir "generalists", bet straipsnis ne apie tai. jis apie tai, kad Jums kaip specialistui yra svarbu suvokti mokslo, technologijų, verslo ir politikos sąveiką visuomenėje. industrinėje visuomenėje nebuvo įprasta apie tai galvoti. bet laikai pasikeitė.
Audra 2010-07-31 02:12
Pritariu. Tikrai atsidarytų keletas langų galvoje ne vienam - tiek tiksliukui, tiek humanitarui Turkijos Sabanci universitete jie jau daro panašiai. Ir rezultatai puikiausi, tai geriausius rezultatus (reitingas, mokslo darbų skaičius, įsisavinimas ES pinigų moksliniams tyrimams, skaičius absolventų sukūrusių savo įmones etc) turintis universitetas Turkijoje, ir neįvyksta tai, ko baiminasi čia kai kurie komentatoriai - kad gal prasideda "visažinybė" ir nebelieka laiko domėtis savo griežtąja specialybe. Priešingai, daugiau susikalbėjimo, daugiau aiškumo ir jokios paniekos vienų kitiems, nes baigę tokį universitetą visi be kalbų vertina kitas mokslo šakas. Beje, gerą mintį perskaičiau neseniai - "Most of us took mathematics courses from mathematicians—Bad Idea!" http://freakonomics.blogs.nytimes.com/2 ... questions/ - čia galima parsisiųsti S.Mahajan knygos Street-Fighting Mathematics pdf nemokamai.
Audra 2010-07-31 02:16
O ką Jūs vadinate politika? Gal politika tai Seimas? Politika yra Jūsų kasdienis gyvenimas. Kokį išsilavinimą gaunate universitete, kaip Jus gydo gydytojas, kaip organizuojamas viešasis transportas Jūsų mieste - visi šie klausimai yra politiniai. Netikiu, kad Jums jie nerūpi. Kol nesuvoksime viešojo intereso, tol ir politinė kultūra bus tokia, kokia yra šiandien.
Audra 2010-07-31 02:19
Pasikartosiu - čia nekalbama apie "visų sričių studijavimą iš karto". Atsiprašau, kad tekstas parašytas taip neaiškiai, kad Jums susidarė toks įspūdis.
Audra 2010-07-31 02:34
LUNI yra savišvietos tinklas, tai reiškia, kad paskaitų lygis priklauso nuo to, kas pareiškia norą tas paskaitas skaityti. Spėju, kad klausytojas, nepatenkintas paskaitos kokybe LUNI yra labai vertingas, jeigu tik jis nėra pasyvus (kaip įprantama mokykloje ir universitete). Manau, visi labai apsidžiaugtų, jeigu aktyviau įsitrauktų žmonės turintys ką pasakyti. Galbūt žinote tokių, pasiūlykite jiems, paskatinkite, galbūt jie susidomės, ir bus naudos visiems.
kionig 2010-07-31 03:42
Audra 2010-08-01 21:27
. Puikūs pagal aprašymą! Labai reikalingi Lietuvoje. Ne kad subalamutintų būsimus mokslininkus ir kitus darbuotojus ir gaišintų jų laiką, o priešingai. Jei pažangūs universitetai mato tokių kursų universitete svarbą, pamatykim ir mes.