Prieš du metus "Gliese 581" sistemoje SETI tinklo dalyvis pastebėjo paslaptingą signalą  (22)

Astronomas jau prieš dvejus metus užfiksavo paslaptingą šviesos blyksnį, sklindantį iš tos pusės, kur neseniai buvo rasta į Žemę panaši planeta, praneša „Daily Mail“.

Vakarų Sidnėjaus universiteto mokslininkas dr. Ragbiras Bhathalas šį keistą signalą užfiksavo 2008 m. gruodžio mėn. – gerokai anksčiau, nei buvo paskelbta, kad žvaigždės "Gliese 581" orbitoje skrieja planeta, tinkama gyvybei.

Dr. R. Bhathalas yra SETI (angl. Search for Extra-Terrestrial Intelligence – nežemiško intelekto paieška) – organizacijos, kuri ieško nežemiško intelekto, Australijos padalinio narys. Jis stebėjo dangaus skliautą ir pastebėjo įtartiną signalą toje galaktikos pusėje, kurioje yra naujai atrasta "Gliese 581g" egzoplaneta.

Šis nepaprastas sutapimas suteikia dar daugiau paslaptingumo praeitą savaitę paskelbtai naujienai, kad astronomai sistemoje atrado dar vieną planetą – "Gliese 581g", kurioje yra tinkamos sąlygos egzistuoti bent jau paprasčiausiai gyvybei.

Paklaustas apie naujai atrastą planetą, dr. R. Bhathalas prisipažino, kad labai džiaugiasi šiuo atradimu: „kai tik būna giedra naktis, aš einu į observatoriją ir stebiu kosminius objektus. Žiūrėdamas į vieną šių objektų aš ir pastebėjau signalą.“

„Žinote, tai mane labai nudžiugino. Mes turime specialią programinę įrangą, skirtą signalų analizei, nes žiūrėdami į kosminius objektus per mūsų turimą įrangą, matome ir daug pašalinių dalykų.“

Jis tęsė: „Aptikome šį labai ryškų signalą, kažką panašaus į lazerio spindulį, būtent tokio ir ieškojome – labai aštraus smaigo. Ir būtent tai mes ir radome.“

Praėjus keliems mėnesiams nuo atradimo, dr. R. Bhathalas dar kartą patikrino dangaus skliautą ieškodamas antro signalo, nes norėjo įsitikinti, ar tai nebuvo tiesiog jo įrangos optinis triukšmas, tačiau nieko neaptiko.

Tad kol kas sudėtinga spręsti, ar tai buvo netyčia pastebėtas nežemiškos civilizacijos kontaktas, ar tiesiog sistemos trukšmas, tačiau aišku viena - nuo šiol "Gliese 581g" planeta sulauks didžiulio dėmesio ne tik iš astronomų, bet ir iš nežemiškos gyvybės paieškos entuziastų.