Tyrimas: paracetamolis gali sukelti vaikams astmą  (12)

Paracetamolio vartojimas kūdikystėje ir vaikystėje vėliau gali sukelti alergijas ir astmą, teigiama naujame tyrime, kurį cituoja „The Telegraph“. Paracetamolio yra daugumoje skausmą malšinančių vaistų, kurie skiriami vaikams nuo kosulio, peršalimo ir aukštos temperatūros.

Didžiojoje Britanijoje tokių vaistų kaip „Calpol“ ir „Benilyn“ gamintojai šiuo metu keičia pakuotes, nes vaistų reguliavimo agentūra pateikė rekomendacijas negydyti vaikų iki šešerių metų amžiaus nereceptiniais vaistais nuo kosulio ir peršalimo, nes trūksta išsamios informacijos apie jų pašalinį poveikį.

Naujame tyrime, kuris buvo atliktas Naujojoje Zelandijoje, paaiškėjo, kad mažiems vaikams, kurie buvo gydomi paracetamoliu, gresia didesnė astmos ir alergijų rizika.

Pranešimo autorė, Velingtono Otago universiteto profesorė Julian Crane pasakė: „Problema ta, kad mažiems vaikams labai dažnai duodamas paracetamolis. Surinkta daug įrodymų, kad ne viskas yra sklandu. Tai problema.“

Tyrime, kuris yra tyrimo „New Zealand Asthma and Allergy Cohort Study“ dalis, ir kuris buvo paskelbtas žurnale „Clinical and Experimental Allergy“, buvo ištirta apie 1500 vaikų.

Prof. J. Crane pasakė: „Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad vaikai, kurie buvo girdomi paracetamoliu iki 15 mėn. amžiaus (90 proc.), sulaukę šešerių turėjo triskart didesnį polinkį į alergiją ir dukart didesnį polinkį susirgti astma nei vaikai, kuriems paracetamolis nebuvo duotas.“

Aut. teisės: delfi.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (12)

Susijusios žymos: