Genijai: kai kurie protingiausi šiuo metu gyvenantys žmonės pasaulyje  (10)

Pasaulyje yra daug protingų žmonių. Vieni iš jų sugebėjo iš naujo apibrėžti fizikos, chemijos ar biologijos teorijas. Kiti lyginami su visiems gerai žinomu mokslininku Albertu Einsteinu.

A. Einsteino vardas yra tapęs genijaus sinonimu. Manoma, kad šio iškilaus mokslininko IQ buvo didesnis nei 200 (Vidutiniškai žmogaus IQ siekia tarp 90 ir 110 ) ir jis vadinamas vienu protingiausių žmonių per visą žmonijos istoriją, rašo bitrebels.com. O ar žinote, kokie žmonės laikomi pačiais protingiausiais šiuo metu gyvenančiais žmonėmis pasaulyje? Kai kurie iš jų ne tik prilygsta A. Einsteinui, bet savo sugebėjimais gali jį ir pralenkti. Terence'as Tao (36 metai) T. Tao – Australijoje gimęs JAV matematikas. Būdamas 2 metų, kuomet mes visi dar tik žengėme pirmus žingsnius, T. Tao galėjo atlikti paprastus aritmetikos veiksmus. Būdamas 9 metų pradėjo lankyti koledžo lygio matematikos kursus, o 20 metų buvo apgynęs daktaro laipsnį Prinstono universitete. Sulaukęs 24 metų T. Tao tapo jauniausiu Kalifornijos universiteto profesoriumi per visą istoriją. Verta paminėti, kad T. Tao tapo jauniausiu Tarptautinės matematikos olimpiados dalyviu, kuris laimėjo aukso medalį. Tuo metu jam buvo 13 metų. Stephenas Hawkingas (70 metų) 70-metis fizikos genijus ir turbūt visiems gerai žinomas mokslininkas. A. Hawkingas geriausia žinomas dėl savo tyrimų teorinės fizikos srityje. Mokslininkas yra paskelbęs daug publikacijų apie visatos kilmę. Jis yra parašęs 7 knygas, kurios tapo bestseleriais, gavo 14 prestižinių premijų mokslo srityje. Kim Ung-Yongas (50 metų) Šiais laikais žodžiu „genijus“ žmonės mėgsta švaistytis. Tačiau toks pasakymas apie Kim Ung-Yongą gali būti per švelnus. Būdamas 2 metų jis jau sklandžiai kalbėjo keturiomis kalbomis (korėjiečių – gimtoji, japonų, portugalų, vokiečių ir anglų), o būdamas 4 metų universitete pradėjo studijuoti fiziką. Kuomet Kim Ung-Yongui sukako 8 metai, JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA) jį pakvietė studijuoti JAV. Kim Ung-Yongas yra patekęs į Guinnesso rekordų knygą kaip žmogus, pasaulyje turintis didžiausią IQ (210 balų). Paulas Allenas (59 metai) P. Allenas – vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų. Jis greičiausiai yra sėkmingiausiai savo sugebėjimus versle pritaikęs žmogus. Turtingiausių žmonių sąraše verslininkas užima 48 vietą, o jam priklauso ne tik daug kompanijų, tačiau ir sporto komandų. P. Allenas taip yra vienas didžiausių filantropų pasaulyje. Verslininko turtas vertinamas 14,2 mlrd. JAV dolerių (2012 metų duomenys). Garry Kasparovas (49 metai) G. Kasparovas – vienas garsiausių šachmatų meistrų per visą istorija. 1985 metais G. Kasparovas, būdamas 22-ejų metų amžiaus, tapo jauniausiu pasaulio šachmatų čempionu per visą istoriją, o vėliau šį titulą išlaikė net iki 2003 metų. 2005 metais G. Kasparovas pasitraukė iš šachmatų sporto ir pasuko į politiką. Andrew Wilesas (59 metai) A. Wilesas – Didžiosios Britanijos matematikas, kuris 1995 metais įrodė 358 metų senumo matematinę teoriją, kuri buvo vadinama sudėtingiausia matematine teorija pasaulyje. Šiuo metu mokslininkas yra Oksfordo universiteto profesorius. Jis yra gavęs 15 prestižinių mokslo ir matematikos apdovanojimų. Judita Polgar (35 metai) J. Polgar – Vengrijos šachmatų didmeistrė. Būdama 11 metų, J. Polgar pirmą kartą laimėjo šachmatų partiją prieš didmeistrės titulą turinčią žaidėją, o būdama 15 metų ir 4 mėnesių amžiaus pati gavo šachmatų didmeistrės titulą ir tapo jauniausia šachmatininke, gavusia šį titulą. Šachmatų didmeistrės sesuo Susana yra pasakojusi, kad būdama 5 metų amžiaus Judita šachmatų partiją laimėjo prieš šeimos draugą. Įdomu yra tai, kad Judita žaisdama nė karto nepažiūrėjo į savo šachmatų lentą.

Christopheris Hiratas (30 metų)

Ch. Hiratas – jauniausias amerikietis, Tarptautinėje fizikos olimpiadoje laimėjęs aukso medalį. Tuo metu jam buvo 13.

Būdamas 14-os, Ch. Hiaratas pradėjo studijuoti privačiame Kalifornijos technologijų institute, o sulaukęs 16 metų pradėjo dirbti NASA, kur prisidėjo prie Marso kolonizavimo programų kūrimo. Prinstono universitete Ch. Hiaratas apsigynė fizikos daktaro laipsnį. Tuo metu jam buvo 22-eji.