Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–05–31)  ()

Raktiniai žodžiai: laisvė, gyvybė, V elementas, vėžys, juodieji, katinas, kilpos, Indija

Visi šio ciklo įrašai

• 2016-05-31 Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–05–31)  ()

ES siūlo, kad visi mokslo straipsniai turėtų būti laisvai prieinami nuo 2020

Nuo 2020 metų visi Europoje valstybės finansuoti mokslo straipsniai gali tapti laisvai prieinami. Tokią reformą surengė ES Tyrimų, mokslo ir inovacijų komisaras Carlos Moedas. Konkurencijos taryba, kurioje dalyvauja mokslo, inovacijų, prekybos ir pramonės ministrai, pritarė šiam tikslui po praeitą savaitę dvi dienas trukusio susitikimo Briusleyje.

THE GUARDIAN

Apjungti klimato ir orbitos modeliai rodo, kad Kepler-62f tinkama gyvybei

Tolima Kepler-62f planeta gali būti tinkama gyvybei, praneša astronomų komanda. Už maždaug 1200 šviesmečių Lyros žvaigždyno kryptimi esanti planeta yra maždaug 40 procentų didesnė už Žemę.

PHYS

Ar atrasta penktoji gamtos jėga?

Vykdant laboratorinį eksperimentą, pastebėta radioaktyviojo skilimo anomalija, kuri, jei pasitvirtins gali žymėti iki šiol neatrastą penktąją fundamentaliąją sąveiką.

NATURE NEWS & COMMENT

Tyrimas parodė, kad vieno asmens vėžį gali įveikti kito asmens imuninės ląstelės

Pirmą kartą mokslininkai parodė, kad net jei paciento imuninės ląstelės negeba aptikti ir sunaikinti auglių, tai gali atlikti kieno nors kito imuninės ląstelės.

SCIENCEALERT

Mokslininkai nurodo galimą ryšį tarp pirminių juodųjų skylių ir tamsiosios materijos

materija – paslaptinga medžiaga, sudaranti didžiąją dalį visatos materijos. Dabar vyrauja nuomonė, kad ją sudaro kažkokios egzotiškos masyvios dalelės. Intriguojantis alternatyvus požiūris – tamsiąją materiją sudaro pirmąją Visatos egzistavimo sekundę susiformavusios, vadinamosios pirminės, juodosiso skylės.

Schrödingerio katinas – per pusę

Yale'io universiteto fizikai garsiajam Schrödingerio katinui davė antrą dėžutę žaidimui. Rezultatas gali padėti kurti patikimus kvantinius kompiuterius. Schrödingerio katinas yra pagarsėję paradoksas, kai kvantų fizikos superpozicijos principas taikomas kasdieniams objektams.

SCIENCEDAILY

Kilpinė kvantinė gravitacijos teorija siūlo žvilgtelėti už įvykių horizonto

Iš principo, niekas, patekęs į juodąją bedugnę, iš jos išsikapanoti nebegali. Tai smarkiai apsunkina šių paslaptingų objektų tyrinėjimą, nuo pat 1916 m., kai jų egzistavimo hipotezė buvo iškelta, kaip tiesioginė Einšteino Bendrosios reliatyvumo teorijos pasekmė.

Paslaptingieji neandertaliečių statyti žiedai

Giliame, Prancūzijoje esančiame urve, kur nepatenka dienos šviesa, yra dvi struktūros: dideli žiedai iš stalagmitų, kai kurie nulaužti ir sudėlioti kaip senamadiškos medinės tvoros statìniai. Kai jie buvo atrasti XX amžiaus dešimtojo dešimtmečio pradžioje, mokslininkai nežinojo, ką šios, vietomis ugnies apdegintos, formacijos reiškia.

SCIENCE | AAAS

Kometoje 67P/Churyumov-Gerasimenko aptikti gyvybės atsiradimui Žemėje svarbūs ingredientai, tarp kurių paprasta aminorūgštis glicinas ir fosforas, svarbiausi DNR ir ląstelių membranos komponentai. Jau ilgai diskutuojama, kad vandenį ir organines molekules į ankstyvąją Žemę atnešė su ja susidurdavę asteroidai ir kometos.

SCIENCEDAILY

Indija paleido mažą kosminį šatlą

Indija išbandė nepilotuojamą kosminio šatlo modelį, prisijungdama prie daugkartinio naudojimo kosminių laivų kūrimo lenktynių. Modelis iš Andhra Pradesh pakilo į maždaug 70 km aukštį ir nusileido į jūrą. Nuo 2011, kai NASA nutraukė savo Space Shuttle programą, vyksta stipri tarptautinė konkurencija dėl daugkartinio naudojimo kosminio transportavimo sistemos sukūrimo.

BBC NEWS