Paskelbta kaip sekasi auksinio traukinio paieška Lenkijoje: vietoj lobio - masinio naikinimo ginklas?  (3)

Nuo praėjusių metų lobių medžiotojams kraują kaitino svajonė surasti legendinį nacių traukinį, pripildytą brangenybių ir aukso. Visi tikėjosi, kad paslaptis netrukus bus atskleista.

Ilgai gyvavusi Lenkijos legenda apie paslėptą nacių traukinį, pilną aukso ir kitų brangenybių, šią savaitę vėl atgijo. Aukso ieškotojai, pradėję kasinėjimus, viltimi spindinčiomis akimis tvirtino, kad jau ateina ta šlovingoji diena, kai jie galės įrodyti radę traukinį ir pagaliau nutildyti visus skeptikus.

Vis dėlto atrodo, kad jų svajonėms nelemta išsipildyti. Po didelio masto kasinėjimų du tyrėjai – vokietis Andreas Richteris ir lenkas Piotras Koperis – pripažino neradę „jokio traukinio, jokio tunelio“.

Būtent šie du vyrai karštai tikėjo atseksiantys traukinio buvimo vietą ir dar nuo praėjusių metų tvirtino turintys pakankamai įrodymų, kad jis tunelyje tikrai yra.

Nuo praėjusios savaitės pasitelkę sunkiąją techniką jie kasė gilias duobes numanomoje slapto tunelio vietoje šalia vieno geležinkelio Valbžyche. Jie vadovavosi vietos gyventojų suteikta informacija ir georadaro tyrimų duomenimis.

Tačiau trečiadienį tyrėjų atstovas Andrzejus Gaikas prisipažino, kad visiškai nieko nerado ir mašinos dabar užverčia žemėmis tris žvalgomąsias duobes.

Vis dėlto A.Gaikas pridūrė, kad „viltis miršta paskutinė“, ir pranešė, kad rugsėjį netoliese bus tęsiami mažesnio masto tyrimai, naudojant gręžinius.

Atrodo, kad tyrėjai tikrai užsispyrę, nes kasybos darbams jie jau išleido 140 tūkst. zlotų (32,5 tūkst. eurų) ir tai tikrai ne pabaiga.

Auksinio traukinio legenda

Remiantis legenda, traukinys buvo paslėptas tunelyje netoli Valbžycho miesto prie Ksionžo pilies, esančios prie Žemosios Silezijos kalnų.

Kalbos, kad Lenkijos pietuose yra paslėptas nacių traukinys su brangenybėmis, sklido nuo Antrojo pasaulinio karo pabaigos. Nuo tada jo puolė ieškoti lobių medžiotojai. Auksiniu praminto traukinio sovietmečiu ieškojo ir Lenkijos armija, bet jo niekam taip ir nepavyko surasti.

Pasak legendos, nacių paslėptas traukinys yra geležinkelio ruože tarp Vroclavo ir Valbžycho.

Abi vietovės prieš ir per Antrąjį pasaulinį karą priklausė Vokietijai. Karo pabaigoje vokiečiai, bėgdami nuo besiartinančios Raudonosios armijos, kartu per Vokietiją ir nacių okupuotą Europą gabeno didžiulius turtus.

Turtai esą buvo paslėpti traukinyje ir galiausiai atsidūrė iškastame tunelyje prie Valbžycho. Versijų dėl auksinio nacių traukinio – daugybė, į diskusijas dėl jo įsitraukė net Lenkijos politikai.

Vienas jų sakė, kad auksinio traukinio vietą gulėdamas mirties patale atskleidė vyras, kuris dalyvavo jį slepiant. Tiesa, liko neaišku, iš kur politikas turėjo tokios informacijos.

Kas paslėpta traukinyje – kita legendos dalis. Vieni tvirtina, kad traukinys kimšte prikimštas aukso, brangenybių, galbūt net ginklų ar jame paslėptas nacių sukurtas superkompiuteris.

Tačiau vienas lobių ieškotojų Andrzejus Boczekas tvirtino, kad visa tai tėra tik akių dūmimas. „Šios pasakos išgalvotos pirmiausia siekiant pritraukti pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Antra priežastis – noras nuslėpti, kas iš tiesų yra traukinyje“, – sakė A.Boczekas.

Abejonių dėl to, kas ten gali būti paslėpta, niekuo nedangstė ir lenkų rašytojas bei nacių lobių tyrinėtojas Jerzy Rostkowskis. Jis tikino neabejojantis, kad traukinys iš tiesų egzistuoja, tačiau jokio lobio greičiausiai ten nėra.

„Tikėtina, kad vagonuose buvo slepiamos masinio naikinimo priemonės, kurias gamino ir tyrinėjo vokiečiai“, – vienai Lenkijos televizijai sakė J.Rostkowskis.

J.Rostkowskis pasakojo apie Antonį Grajų – elektriką, kuris Ksionžo pilyje, po kuria esą ir yra tuneliai, įrenginėjo elektros instaliaciją. Vokiečiai juo pasitikėjo, todėl drąsiai kalbėjosi prie jo. Taip A.Grajus nuolat girdėdavo kalbas apie traukinius, atvažiuojančius link pilies. Tiesa, ką šie traukiniai gabeno, vyras sakė taip ir neišgirdęs.

„Vis dėlto manau, kad tai nėra auksas. Kiek žinau, buvo kalbėta apie vokiečių pasisavintą Balkanų auksą, tačiau šiose apylinkėse buvo saugomi tyrimų bei gamybos elementai. Apie tai man taip pat papasakojo A.Grajus. Apibendrinus visą informaciją, kartu sudėjus įvairius liudijimus, galima būtų spėti, kad vagonuose gabentos masinio naikinimo priemonės“, – pabrėžė rašytojas.

Jis taip pat perspėjo, kad lobių ieškotojai turėtų būti atsargūs, nes tinkamai nepasiruošus tirti traukinį gali būti pavojinga.

Paslaptingieji nacių tuneliai

Nacistinė Vokietija tunelių statybą Lenkijos pietuose, netoli Valbžycho, pradėjo 1943 metais.

Tada buvo sukurtas projektas „Riese“ (liet. „Milžinas“). Buvo planuota pastatyti septynias požemines struktūras po Pelėdų kalvomis ir Ksionžo pilimi. Tiesa, nė vieno projekto pabaigti nepavyko. Tačiau nedidelė dalis požeminių tunelių buvo pastatyta.

Pasak legendų, lobių prikrautas šarvuotasis traukinys buvo paslėptas būtent Pelėdų kalvose, nacių nebaigtame statyti slaptame tunelių komplekse. Tiesa, niekas negali tiksliai pasakyti, kodėl naciai statė tunelį ir kam jis buvo skirtas.

Keli išlikę dokumentai rodo, kad „Riese“ buvo skirtas nacių elitui pasislėpti nuo priešo puolimo atveju. Mat tunelių kompleksas būtų atlaikęs net bombų atakas.

Izraelio istorikė Bella Gutterman tvirtino, kad ruošiamą tunelių kompleksą saugojo keli tūkstančiai nacių karių, kuriems buvo nurodyta nušauti visus, bandančius prie jo prisiartinti. Tačiau istorikė tvirtino, kad iki šiol lieka neaiški tikroji „Riese“ statybos priežastis.

1 | 2

(30)
(6)
(24)

Komentarai (3)