JAV pristatyta pamaina rusiškiems varikliams RD-180

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Skeleton 2017-03-14 12:42
Kaina yra esminis faktorius. Raketinei technikai reikia labai daug rankų darbo (naujosios kosmoso kompanijos kaip SpaceX ir Blue Origin tai bando pakeisti), o skirtumas tarp rusų ir amerikiečių darbininkų atlyginimų yra didesnis nei 20 kartų, kaip jau minėjau. RD-180 variklis yra TRUPUTĮ efektyvesnis už visus kitus kerosininius variklius, dėl ekstremalios metalurgijos, bet tai nėra esminis skirtumas.
Gastonio 2017-03-14 12:53
Ar tikrai tik TRUPUTĮ efektyvesnis? Pagal ką sprendžiate apie efektyvumą? Pasidomėkite, kodėl šiek varikliai yra galingiausi ir tuo pačiu labai patikimi. Juose juk naudojamas uždaras ciklas - išspręsta labai sudėtinga inžinerinė problema ir dar anais laikais.
Skeleton 2017-03-14 16:16
Taip, TRUPUTĮ efektyvesnis. Pavyzdžiui, patys rusai entuziaztai paskaičiavo, kad pakeitus 9 Merlin variklius raketoje Falcon-9 dviem varikliais RD-180 (vienas nepajudintų F9 iš vietos), raketos naudingas krovinys padidėtų 4-5%. Kalbant apie "uždarą ciklą" - Šatlo varikliai (SSME) irgi yra "uždaro ciklo" ir plius dar daugkartinio naudojimo. Kalbant apie patikimumą - RD-180 varikliams kol kas sekasi, bet RD-180 yra minimaliai modifikuota pusė RD-171 variklio, naudojamo raketoms Zenit, o RD-171 patyrė ne vieną dramatišką avariją. Pavyzdžiui dėl variklio RD-171 avarijų žlugo projektas SeaLaunch, kur komerciniai palydovai buvo leidžiami raketomis Zenit nuo platformos vandenyne.
svetys 2017-03-15 10:37
Skeleton 2017-03-15 23:47
Kažkaip sunku suprasti ką svetys norėjo pasakyti... Argumentai baigėsi?
svetys 2017-03-16 09:35
immortallt 2017-03-16 09:58
Kadangi USA nėra rojus, tai Rusija yra labai gerai - nereali argumentuotė.
svetys 2017-03-16 10:48