Eismo saugumą ateityje užtikrins ir ypatingi atitvarai su besisukančiais elementais (Video)  (0)

Pietų Korėjos kompanijos inžinieriai sugalvojo įdomų būdą, kaip patobulinti kelių atitvarus. Šie pateikimai ne tik suteikia akiai malonų estetinį vaizdą, bet ir padeda išsaugoti gyvybes avarijos atveju.


Įprastuose – vien tik metalas

Idant transporto priemonės nenuvažiuotų nuo kelio ar neišvažiuotų į priešpriešinio eismo juostą dažniausiai naudojami tvirti metaliniai atitvarai.

Šių inžinerinių eismo saugumo priemonių paskirtis – nukreipti automobilius atgal į kelią, taip pat juos sulėtinti arba visiškai sustabdyti. Atskirais atvejais jie įrengiami taip, kad pristabdę transporto priemones leistų joms važiuoti toliau. Tačiau įprasti atitvarai negali užtikrinti saugumo visais atvejais. Priklausomai nuo automobilio greičio ir masės smūgio padariniai gali būti labai skirtingi.

Sugeria smūgį ir nukreipia automobilį

Šią problemą labai savitu būdu pabandė išspręsti korėjiečių kompanija „Evolution in Traffic Innovation“ (ETI). Jos inžinieriai suprojektavo naują sistemą su laisvai besisukančiais ritiniais.

Toks atitvaras ne tik sugeria smūgio jėgą, tačiau dalį jos paverčia kinetine energija nukreipdama automobilį tolyn. Tokiu būdu ženkliai sumažėja tikimybė, kad mašina sulaužys barjerą.

Ritiniai pagaminti iš specialaus plastiko, kuris efektyviai sugeria smūgio jėgą. Tuo metu juos laikantis rėmas sukonstruotas iš standaus plieno. Siekiant užtikrinti, kad atitvaras bus gerai matomas, plastikiniai ritiniai padengti šviesą atspindinčia medžiaga.

Išvengia pakartotinės avarijos

Besisukantys ritiniai yra itin elastingi, o parinktas plastikas savo savybėmis primena gumą. Jie yra itin lengvi ir lankstūs, todėl lengvai nedūžta.

Smūgio metu metalinės sijos pakoreguoja lengvųjų automobilių ir sunkiasvorio transporto priekinių ratų pasukimo kampą, tam vairo mechanizmas nebūtų sulaižytas. Ritiniams sugeriant energiją lygios metalinės sijos nukreipia automobilį palei atitvarą.

Atitvarų veikimas - vaizdo įraše

Tai leidžia išvengti skaudžių avarijų, kai transporto priemonės po smūgių į atitvarus išvažiuoja į kelią ir ten susiduria su kitais eismo dalyviais. Plastikiniai ritiniai išdėstomi kas 0,7 metro idant po pirminio smūgio būtų sėkmingai išlaikyta lygiagreti atitvarui judėjimo kryptis. Visos besisukančios detalės montuojamos atskirtai, todėl gamintojo teigimu, priežiūra ir remontas nėra brangus.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(5)
(1)
(4)

Komentarai (0)