Kokie dar Vilniaus metro, štai kur tikroji revoliucija: šalia „Rail Balticos“ nutiesti... „Hyperloop One“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

S.J 2017-05-01 14:51
Dabar paskaityk ka parasiai, vakumas ir oro pagalves. Man cia truputi nesueina. Is ko sukurs tas oro pagalves? Is vakumo ar bus atskiras oro balionas? Kokio dydzio tas balionas, nes manau vakume jis kur kas greiciau nusibaigs. O tu pasiimk pompa metalini cilindra ir padaryk ta 0.001 bar vakuma. Pas mane yra asenizacine masina, galingas vakuminis siurblys, bet ir tai neistengia nukristi zemiau 0.4 - 0.3 bar. Beja dauguma skysciu kuriant vakuma uzverda tai yra garuoja. Ir dar karta pasikartosiu medziagos sugebejimas laikyti slegi ir laikyti vakuma yra labai skirtingas, as plastika kaip palyginima, nes kai yra slegis tai veikia 2 jegos vidinis slegis ir isorinis, bet kai yra vakumas, veikia tik viena jega tiksliau dvi, bet kuo mazesnis slegis tuo didesnis isorinis slegis. Ir esant vakumui ta jega istikro yra milziniska. Cituoju "Vidutinis (normalus) oro slėgis jūros lygyje yra 1013 hPa. Esant tokiam slėgiui, oras spaudžia Žemės paviršių 1,013 kg/cm2 jėga. " tai va jei padarysi 99% vakuma tai metalo plokste sleks beveik tona i kvadratini cm. Pamegink ant paprasto metalinio cilindro uzdeti kad ir viena tona, ar jis atlaikys. Jus gal fizikos pasimokinkit, nes dazniausiai fizikos pamokos buna praleidziamos, o poto atsiranda tokie isvedziojimai.
Evil Goku 2017-05-01 16:20
Didysis sensejau, butu gerai pačiam pasimokyti. 1,013kg/cm2 yra 1 kg kvadratiniame centimetre. Medžiagai svarbu, kokia jėga ją veikia ir nėra skirtumo, ar ji veiks iš kairės pusės ar iš dešinės. O jėgą sukuria slėgių skirtumas. Va konstrukcijai svarbu kaip jėga veiks. Todėl konstrukcija kurta atlaikyti slėgį iš vidaus nėra tinkama atlaikyti slėgio iš išorės. Pamėgink knygą perlenkti pagal žemaja kraštinę, o po to pagl aukštają, jauti skirtuma? Paimk atomini povandenini laiva, išsiurbk iš jo visą orą ir galėsi jį trankyti su plaktuku kiek nori. Nes jis buvo kurtas atlakyti slėgių skirtumą daug didesnį nei 1atm. Be to, hyperloop tikrai nenaudos nei buitinės pompos, nei tavo galingos asenizacines mašinos. Kai nusiperku petardų, jos taip pat nesugeba iškelti palydovų į žemės orbitą.
mch0lic 2017-05-01 16:32
Rail Baltica visai kitoks projektas. Geležinkeliai yra vienas efektyviausiu būdų gabent krovius (anglis, medis, naftos produktus, automobilius, karinę techiką t.t.) jei neapgauna google tai iki 5,400 tonų vienu traukiniu kas tikrai neprilygs hyperloop'ui. Imant lietuvos situaciją, krovinių gabenimas geležinkeliais - pelninga, keleivių - į minusą. Hyperloop'as Vilnius/Ryga/Talinas kainuotų min 12 milijardų eurų. Nežinau ką vartot reik, kad tikėtis hyperloop'o tarp miestų su 500-800k gyventojų tik keleiviniam transportui, tuo labiau, kai nėra keleivių važiuojančių už 5 ar 10 eurų...
Creatium 2017-05-01 20:19
Čia labai daug faktorių. Jeigu RailBaltica planuojamas greitis bus tik 160 Km/h (o yra diskusijų ir dėl antros linijos su 250 Km/h), tai Hyperloop būtų koks 900 ar dar didesnis (berods iki 1200 numatomas). Labai tikėtina, praktiškai neišvengiama, kad tokia linija pritrauktų ne tik keleivių, bet ir eilę norinčių siųsti krovinius. Už dešimties kartų laiko sutaupymą įmonės būtų linkusios sumokėti daug. Verta pasižiūrėt į JAV pavyzdį, kai buvo nutiesta visa greitkelių sistema. Ekonomikai tai buvo labai didelis spyris. Ne dėl statybų, o dėl ženkliai padidėjusių transporto galimybių. Ir ne dėl to, kad anksčiau nebuvo galima nuvažiuoti iš vieno miesto į kitą, o dėl pralaidumo, patogumo ir svarbiausia - greičio. Hyperloop irgi tarsi neduos nieko naujo: dabar irgi gali nuvažiuoti iki Talino ar Berlyno, gali ir nuskristi. Ką Hyperloop duos - tai nepalyginamą greitį.
punktyras 2017-05-01 21:23
Nebus Hyperloope vakuumo, kaip LIGO tunelyje, šiek tiek oro bus, kad susidarytų oro pagalvė. Paaiškinau, nes kilo klausimas, kam Hyperloop kapsulei reikalingas ventiliatorius.
mch0lic 2017-05-01 22:35
Nusišneki ir tiek. Dar karta aš tau aiškinu, kad nėra keleivių tarp Vilniaus/Rygos/Talino, gali būt ir 10,000km/hr. Time-sensitive krovinių irgi nėra tiek, kad tai kada nors atsipirku. Šiandien gali paskambint bet kokiai krovinių pervežimo įmonei ir tau Vilnius - Ryga nuo durų iki durų nuveš per kokias 4-5hr, tai yra, išvažiuoja 8h am, po pietų jau vietoj, jokių perkrovimų, jokių rūpesčių važiuot pasiimt ir what not. Greitkėliai visur skatino ekonomiką, bet tu bandai lygint transporto arterijas kuriomis gali gabent beveik neriboto dydžio krovinius beveik bet kokiais maršrutais šalyje ir hyperloop'ą kuris turėtų apriboto dydžio/masės kapsulę keleiviams/kroviniams. Traukinių privalumas yra tas, kad jie gali gabent šimtus jei ne tukstančius žmonių vienu metu arba milžiniškus kiekių krovinių EKONOMIŠKAI, tuo labiau 100km/h kroviniams yra pakankamas greitis kalbant europos masteliais.
TAURAS 2017-05-02 16:23
Juokingi man tie "inzinieriai", kurie sako, jog kazko neimanoma padaryt. Jei visi zmones taip galvotu, turbut dar dabar akmens amziuje gyventumem.. Yra gera patarle: jei manai, jog kazko padaryti neimanoma, tai leisk zmonems, kurie tai daro, dirbti. Juolab pati ideja tikrai yra igyvendinama, tik neaisku kokia butu tikra sio projekto kaina. Kalbant apie keleiviu nebuvima, tai manau reiktu tokia linija sujungti visas Europos sostines. Taip zmoniu mobilumas pasiektu nauja lygmeni. Istikro, lektuvai yra labai nepraktiskas keliavimo budas ir ateityje reiktu ji kazkaip pakeisti. Hyperloop yra vienas is budu ir jei viskas puikiai veikia realybeje, tai kodel gi ne? Nepabandes nezinosi..
immortallt 2017-05-02 16:43
Tauras, padaryti įmanoma labai daug ką, klausimas tik kaina. Mobilumas vardan mobilumo, tai kaip statymas futbolo stadijono, kai neturi nė vienos futbolo komandos, nes argumentuoji, kad tada atsiras. Kaip statymas užtvankos viduryje sacharos, nes sakai, kad atsiras tada upė. Tiesiog nėra ir negali būti tokių srautų, kad atsipirktų. Jei tarp Kretingos ir Palangos padarysi 6 juostų autostradą į kiekvieną pusę, tai ar nuo to ten padidės srautas bent 6 kartus?
sub 2017-05-03 11:22
Šiuo atveju pritarsiu mchOlic, Lietuvoje nėra ir neaišku kar kad abus toks žmonių srautas, kad reikėtų Hyperllop keleiviams. Jei bent Vilniuje ir Kaune gyventų tiek gyventojų kiek visoje Lietuvoje - tada suprantu, hyperloop būtų super tarp Vilniaus ir Kauno. Nebent pritaikyti kroviniams, extra fast delivery, kur siuntimo kainos bus kosminės, bet ir pristatymo greičiai bus nepalyginimami, ką dabar siūlo kurjeriai.
immortallt 2017-05-03 11:48
sub, o tai kiek tokių siuntinių per dieną bus? 1? Kas pirks už milijonus siuntinio gabenimą? Privatų lėktuvą pigiau pasiimsi. Jau kam kam, bet siuntiniams tikrai nėra tai pirmas būtinumas. Megapolio neturime. (>15 milijonų gyventojų viename mieste).