Geranoriškas „Tesla“ poelgis uragano akivaizdoje kai kuriuos vairuotojus įsiutino - kaip kompanija gali taip elgtis su savo klientais?  (13)

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ sekmadienį, prie Floridos artėjant uraganui „Irma“, nuotoliniu būdu suteikė paprasčiausiems „Model S“ ir „Model X“ automobiliams galimybę toliau nuvažiuoti su vienu įkrovimu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Trumpiausią atstumą, iki 320 km vienu įkrovimu galintiems nuvažiuoti modeliams 60 ir 60D įmonė išsiuntė automatinį atnaujinimą ir „atrakino“ visą jų baterijų talpą – 75 kW (vietoje programiškai apribotų 60 kW). 

Taip nuo audros bėgantys vairuotojai galėjo jaustis ramiau ir vienu įkrovimu nuvažiuoti daugiau nei 400 km, rašo theverge.com. „Tesla“ baterijas „atrakino“ savaitei, iki rugsėjo 16 dienos. Vėliau „Model S60“ ir X60 baterijų talpa ir vėl bus apribota iki 60 kW. 

Liko priklausomi

Tačiau toks geradariškas poelgis sukėlė dvejopų reakcijų.  Vieni vairuotojai gyrė įmonę už tai, kad ši  nemokamai padidino baterijų talpą (paprastai tai kainuoja 3 tūkst. dol., apie 2,5 tūkst. eurų), tačiau kiti pastebėjo, kad „Tesla“ tokį sprendimą priėmė tik po to, kai vienas elektromobilio savininkas kreipėsi į įmonę prašydamas padėti jam evakuotis.

Stichijos atveju nuo papildomų kilometrų gali priklausyti net galimybė išgyventi, todėl vairuotojai pašiurpo suvokę, kokie yra priklausomi nuo automobilių pardavėjo malonės. Artėjant autonominių automobilių erai tokių moralinių konfliktų gali būti dar daugiau, rašo jalopnik.com

Įmonė turi teisę papildomai apmokestinti savo intelektinius produktus, tokius, kaip programas, tačiau šiais laikais programomis yra valdomas praktiškai visas automobilio darbas.

Mokėti – du kartus

Jau dabar perkant naujus automobilius daugeliu atveju juose jau būna įmontuoti radarai bei elektros instaliacija, reikalinga pažangesnėms saugumo sistemoms ar vairuotojo pagalboms, bet jos aktyvuojamos tik už papildomą mokestį. 

Tuo tarpu vairuotojas, pirkdamas automobilį, jau būna netiesiogiai sumokėjęs už jame sumontuotą įrangą bet ja pilnavertiškai naudotis negali. Kaip ir "Tesla" atveju - „Model S60“ pirkėjai realiai buvo sumokėję už jų automobiliuose įmontuotas 75 kW talpos baterijas, bet dėl gamintojo sprendimo negalėjo jomis pilnai naudotis.

Be to, programų kainos tikrai aukštos, pvz., elektroninių saugumo sistemų paketas naujajame „Volkswagen Arteon“ kainuoja solidžius 553 eur. Panašios kainos vyrauja ir kitų gamintojų kainoraščiuose. Tai gali pastūmėti vairuotojus ieškoti pigesnių išeičių – neaiškios kvalifikacijos meistrų, kurie galėtų apeiti sistemą ir „nulaužę“ automobilio kompiuterį įdiegti trūkstamą programinę įrangą.

Tuomet atsiranda galimybė, kad bus pažeista automobilio kompiuterio apsauga, o besivystant programišių atakoms tai gali turėti sunkiai prognozuojamų pasekmių. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(36)
(13)
(23)

Komentarai (13)