Suskaičiuota, kas labiausiai Lietuvoje teršia orą ir didina šiltnamio efektą sukeliančias dujas: bus nauji ribojimai seniems automobiliams?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Natter 2018-04-27 12:17
Na tai viskas kaip ir aišku - uždraust lengvuosius dyzelius ir gyvulininkystę .
FtBall 2018-04-27 12:48
Galima kitaip suformuluot. Jei jau vairuoji prabangų automobilį, tai ir mokėk prabangos mokęstį. Tada gal žmonės persėstų iš 20 metų senumo premium klasės į 10 metų senumo vidutinę klasę. Pavyzdžiui autopliuse įvedus 3000-4000€ kainą, Passat'ai - nuo 2004 iki 2007 metų. Renault Clio - net 2013 metų yra už tą pačia kainą. Audi A6 - išvis internavalas 2001-2005 metų. Už tą pačią kainą skirtumas gali siekt net 12 metų.
zet 2018-04-27 13:24
patys matete kas liko is toytos, kai i uzpakali ivaziavo. Ir man vis keista, kad vis svaigsta, kad senas auto parkas. Paziurekite , kiek zmoniu kokias pajamas gauna, o paskui palyginkite su busto kainom/nuomom, maisto ir t.t. Paskui vel zmones svaigsta apie dazna masinu keitima. Perkant masina uz 4000euru danzai minimum reikia sukisti, kad ji normaliai vaziuotu, o kartais ir ta pacia suma. Tad jei kokia bulka ir parduoda uz 4000 euru zemutineje riboje, tai reiskias, kad ten ant snargliu ten viskas laikosi. Ir jei paprastas zmogelis turi is varganu pinigu priziurejes susiremontaves tvarkinga 12 metu senumo masina, su neuzdroztu varikliu, gera tvarkinga pakaba, tai klausimas, su kuria masina saugiau vazineti bendrai paemus, ir kuri maziau tersia aplinka. Cia ziuriu SVAIGALAI atitruke nuo realybes, zmoniu pajamu statistika paziurekite.
zet 2018-04-27 13:25
Kas yra prabangus automobilis? Gal tavo zmona prabangi ir mokek mokesti? Man isvis idomu, ka tu gyvenime veiki, kad svaigsti tokias nesamones?
HardAxe 2018-04-27 15:20
prabangus asmeninis automobilis yra turintis bent du iš šitų punktų: * automatinė klimato kontrolė * AWD, išskyrus žmones gyvenančius sunkiai pasiekiamose vietose (tarkim 1km+ žvyrkelio iki namų) * 4+ metrų ilgis, žmogui be vaikų neužsiimančiam ūkine veikla * 0-100km greitis pasiekiamas per <10sec. * 16" ar didesnes padangas turinti transporto priemonė * odinis salonas * nuimamas stogas ... na čia grubus pavizdys, bet mintį turbūt supratai. Gabaritai, galia, nereikalingos važiavimui/saugumui, tačiau patogios funkcijos. FtBall rašė: <...> šiltnamio dujų dyzelis išmeta mažiau.
FtBall 2018-04-27 15:31
CO2 emisijos dyzelio geresnės, nei benzino. Bet tuo viskas ir baigta. Jei imant antraštę, tai dyzelis "teršia orą", o benzinas - "didina šiltnamio efektą sukeliančias dujas". Ir ganėtinai neaišku, ką su CO2 emisijomis padaro katalizotorių ir dpf šalinimas - spėčiau, kad "lietuviškas" dyzelis ir to pačio CO2 išskiria daugiau.
audriusn 2018-04-27 16:07
nuo C segmento pradet? Golf, Megane, I-30.
Pumper 2018-04-27 16:20
Dabar net Polo, Fiesta virš 4 metrų. Tai kokį šūdą visi turėtų pirkti, kad nebūtų prabanga? Ką bendro ratai turi su prabanga? Gerai, kad įsibėgėjimas bent kažką bendro turi su 4 metrų riba, net tik tos skarbonkės dar ir gaminamos tokio silpnumo.
HardAxe 2018-04-27 17:06
*ok, imk 4.5 metro. golfas yra prabangesnė mašina už polo? Jeigu važinėji vienas ir renkiesi tarp polo-golfo-passato, tai jau turim kažkokią prabangos/kokybės skalę? * Prabangesni automobiliai turi didesnio diametro (gamykliškai rekomenduojamus minimalius) ratus. Rask man limuziną su R15, reikės pasistengti, o kibiram niekas nededa R17. čia tiesiog durnas atsakymas į dar durnesnį klausimą: "Kas yra prabangus automobilis? Gal tavo zmona prabangi ir mokek mokesti? Man isvis idomu, ka tu gyvenime veiki, kad svaigsti tokias nesamones?" Kaimietiškiau išsireiškus už kibirus turėtų neimti mokesčio, ekonominės klasės mašinas apmokestinti nedaug, o sportines ar limuzinus - brangiai. Jeigu kažkas nori važinėti su 20 metų senumo 750 BMW aš nieko prieš, tik jo automobilio mokestis turėtų būtų didesnis už polo savininko.
Xdmin 2018-04-27 19:23
Realiai, tai ka tu siulai jau yra igyvendinta Japonijoje. Vairuoja jie mazus masiniukus vadinamus Kei car. Beje, japonai seniau turejo tokia pacia problema kaip ir mes, masina jiems buvo ne tik transporto priemone, bet ir ivaizdzio/statuto rodiklis. Bet kai Kei car eksploatacija gavosi kelis kartus pigesne mandru zmoniu sumazejo ir dauguma persedo i mazus masiniukus. Ten aisku nemazai prisidejo ir tai, kad daug parkingo vietu centre skirtos tik Kei car. Kuom si mada butu gerai Lietuvai? Kad i 10 vietu aikstele, galetume pastatyti 20 mazu masinyciu ir dar turbut taptume viena svariausiu saliu Europoje.
AAA000 2018-04-27 19:48
prasideda totalios pievos net komentaruose japonai kovoja su vietos trukumu, del to ir isivede. nuo kada Lietuvai kova su vietos trukumu pasidare aktuali problema? pas mus gi katasrofiskas gyventoju mazejimas, tuoj kiekvienas gales turet po dvi asmenines maksimos aiksteles... parkavimo vietu trukumas cia aktualu nebent vienam ar dviem kaimams, ir del visai kitu dalyku - leidimu korupcijos. japonai sitos bedos neturi - ten korumpuotus iskart susodina. jei probema uzterstumas - kovot su pimpalo ilgio problemom yra resursu svaistymas... o dar norit geriau gyvent... pas mus kita specifika - atstumai dideli, prekiu pasirinkimas menkas, keliais vietomis prastoki - neprabangaus auto standartas turetu but kazkoks ekonomisko vartojimo/vienaturis-pikapas/dzipas . jei pradesit istatymais visus kist i kibirus pagal kazkoki japoniska pavyzdi, tai miestuose prades masiskai vazinet visokios furos, kad galetu gyventojai parsivezt visoki slamsta ir dar labiau uzkis ir uzters... plius dar turesit uz visa sita paslauga papildomai savo kisenes tustint - kad galetumet gyvent dar sudiniau ------- su ratais labiausia patiko - ratu diametras tersia jam matai... kiek zinau kuo didesnis diametras - tuo ekonomiskesnis vaziamas ir tarsa butu maziausia jei ratai butu kokiu 2m diametro jei pradesi apmokestint ratu diametra tarsos sumetimais - tai tu cia SKATINI TARSA! valdziai tarsa nesvarbu. jiem svarbu, kad juos rinktu ir tam jie imituoja sprendimu priemimo veikla. valdziai tesvarbu, kad butu kuo daugiau viska draust rekianciu durniu, tada jie gales isdavinet visokius leidimus ratu diametrams ir tuos pacius durnius kirpt kartais gal galvokit uz ka jus pasisakot prabanga kiek zinau kaip tik skatina netersima. o skurdumas formuoja masinius siukslynus. nes prabangiai gyvenantys megsta tvarka, o ubagai terst - nes jie ant visko deda. taigi kovojant su tarsa reikia kaip tik siekt, kad visa visuomene gyventu prabangiai. ir baust cia reikia piktybiskai skurdumo iprociu besilaikancius.
zet 2018-04-27 20:08
cia ziuriu passilgai komunistiniu laiku? Man tai keista, kad Lietuvoje prabanga laikoma tai, kas kitose salyse yra minimumas. Pvz pas gali tekti moketi prabangaus turto mokesti, jei pvz noresi, kad kiekvienas vaikas gautu po atskira kambari tiesiog vidutiniskame buste Vilniuje (jei turi pvz 3 vaikus). Pvz Amerikoje tai minimumas, kad tureti tiek vaiku, Lietuvoje - tai prabanga ir kyla kalbos, kad reikia moketi uz tai prabangos mokesti. Kazkaip smegenyse mes baudziauninkai, stai kas mes. Su masinom tas tas. Jei ten 30 cm ilgesne masina ir minstesnes sedynes - viskas, prabanga. O tai davai gal matuokime ir telikus namie, ir visa kita. Ir jei zmogus brangesne duona pirks - irgi prabangos mokesti uzkelti. Ir jei zmogus turi galingesne masina, tai nereiskia, kad jis ja spaudzia. Kai as pasakau, kokios mieste pas mane vidutines sanaudos su galingesniu ir didesniu varikliu - mazesniu varikliu savininkai daznai zagteli. Juk nespauti tos masinos iki dugno. Zodziu, nesistebiu, kodel zmones isrinko valstieciu partija, uztenka net sio forumo komentarus pasiskaityti.
bahuriux 2018-04-27 20:16
Ganėtinai aišku, kuo duagiau pašalinsi restriktorių (visokių filtru kurie 90% vistiek užsikišę/patrupėję, arba jau nebeveikiantys) ant dyzelio išmetimo tuo mažiau deginsi kuro pasipriešinimui išmetimo cikle įveikti, kuo mažiau sudegs kuro tuo mažiau CO2, labai paprasta. O jei dar atjungsi EGR vasarai ir užkelsi turbinos slėgį (pačipuosi proto ribose), tai žiūrėk bendroj sumoj 0,5-1l degalų ant 100 km sutaupysi, kas ir reiškia dar mažesnes CO2 emisijas ir sąnaudas nei ta auto buvo nauja ką tik iš gamyklos. Suodžių taip pat sumažės gerokai (jei sučipuota bus protingai) vien dėl to, kad oro daugiau cilindruose bus, o kuro ne, tai kuras galės dar švariau sudegti kai gazas nedaug paspaustas, dėja NOx padidės kažkiek sunku pasakyti kiek. Pas mus nebūna smogo tai Lietuvoj mažiausiai reikėtu malti š dėl taršos, nes esam retai apgyvendinta šalis. Jūs nesuprantat įvairių tipų VDV variklių veikimo principų. Dyzeliui nemažą dalį energijos iš išmetamų dujų gražina turbokompresorius ir kuo slėgis aukštesnis tuo variklio NK didesnis ypač važiuojant nedaug apkrautam varikliui, kai turbina ką tik pasiekė savo max slėgį. Perdaug uoliai/agresyviai veikiantis EGR, filtrai išmetime, žemas turbos slėgis, mažas suspaudimo laipsnis yra tiesioginis dyzelio NK mažinimas. Dabar turim jau nebelabai ekonomiškus dyzelius, nepadeda net visokie comon railai, nuo senujų dyzeliu nauji kraunasi malkų ant ekonomijos kaip turi būti.
zet 2018-04-27 20:19
Tai logiskai matant, kas turi pinigu transportui isleizia 10, na gal 20% tarp visu islaidu. Tai ko isikibti vienos rusies islaidu. Apmokestiname visas. Suskirstome duona - brangesne negu reika - prabangos mokestis. Didesnis telikas - prabangos mokestis. Ziema 22 laipsniai temperaturos - tegul moka prabangos mokesti, nes kiti su 16 laipsniu sedi. Ta ir noriu pasakyti, kad baisu skaityti jusu nesamones. Daznai buna uzsienyje ir ne tik Europoje. Tai ka mes vadiname prabangiais automobiliais - uzsienyje daug kur patys paprasciausiai kasdieniniai auto. Zmones ten nematuoja su cm ratlankiu, sedyniu. Tiesa, uzeina dabar keistos mados pasaulyje, bet cia siaip matau, kai pasauliui nuobodu nesamonem uzsiimdineti pradeda. Kalbant apie CO2 pasauliniu mastu, tai ten keli tanklaivai saunaudoja kaip milionai automobiliu. Kalbant apie gatves, na taip, jose geriau svaresnis oras. Kita vertus, keli miestai pas mus turi didesnius eismus. Nera tokia opi problema kai super didmiesciai. Judama prie elektromobiliu hibridu ir problema sprendziasi savaime. Kalbant apie kura: jis pats apmokestinamas. Daugiau kuro sunaudoji - daugiau sumoki. Kazkas svaigo apie 4*4, kad tik uzkampiuose gyvenant. Tai tegul su tokiu mastymu eina .... Visu pirma, tegul ijungia atminti ir prisimena, kad ir pas mus kartais buna sniego ziema. Zodziu, siulau zmonems daugiau mastyti, daugiau dirbti, o ne nesamonem uzsiimti.
zet 2018-04-27 20:23
Xdmin, ar admin. Del Japonijos atsakymas: zemes kaina. Kita vertus, pacioje Japonije yra ganetinai daug itampos, nerimo ir nelaimingu zmoniu. Tiesiog dalis to laikoma kultura.
zet 2018-04-27 21:02
Realai tai labiausiai mazina Vilniuje tarsa tai apkinkeliu pastatymas. Kai zmones vietoj 1 valandos namu sugais 30 minuciu, jau kiek bus visko sutaupyta... plius ne tik C02 sumazes, zmoniu nuotaikos pageres.
Xdmin 2018-04-27 22:08
Na su tokiu poziuriu nieko keisto, kodel kas 3 masina Lietuvoje septynviete, nors vaiku seimoje max 3 buna. Pirkti koki VW Sharan ar Transporteri, nes kazkada reikes ciuzini atsivezti ar parketlentes karta gyvenime susideti yra klaidingas poziuris, nes tai darysi tik 1 karta per metus ar kelis, kai tuo tarpu kiekviena diena minimum po 2 kartus malsiesi mieste savo 7 vietu masinoje sededamas vienas. O per sniega vaziuoti yra sukurtos padangos ziemines, jei gyveni kur visiskai kaime tai gal ir reikia 4x4, bet kiek % zmoniu tai aktualu be taves? 0.5%? Didzioji dalis zmoniu 4x4 perka tik del pavadinimo, kad kietesnis pasijaustu arba smagiau saules papiestu.
HDi 2018-04-27 23:16
Dėl to aš nesiparinu kad kažką reikės atsivežti, ir tik sedanus perku kompaktiškus. Bandė jau prieš tai buvusi vyriausybė kažkokį tais prabangių automobilių mokestį įvest berods nuo 150kW. Kas yra nesąmonė. Manyčiau, kad mokestį reikia rišti prie taršos ir viskas susidėlios į vietas. Šiaip labiausiai tai norėčiau kad visokie pacukai niolikiniai išnyktų su 530 betmenais ir slyvom Neįsivaizduoju mokestinės sistemos Portugalijoj, bet jei pas mus 520d bembeliukai yra reti pakankamai, tai Portugalijoj 530d sutikti yra retenybė, vien 520d
AAA000 2018-04-28 08:27
cia ne poziuris, o greiciau tavo vidinio ubago mentaliteto klausimas . pas mus miestai visiskai neisvystyti, kad gyvent tipini miestiecio gyvenima ir tenkintis vazinejanciu kibiru. prijungta visokiu gyvenamuju rajonu del skaiciaus ir pavadinta miestu realiai miestas prasideda tik nuo kotedzo tipo namu - sutankinimo vardan miestietiskos infrastrukturos ir paslaugu pasiulos koncentracijos. o kai gyveni individualiam name - tai ciuzini ir parketlentes atsivezt neuztenka. vien geriama vandeni veziotis jau principe reikia talpesnio auto - nes suliniai priemiesciuose jau buna uztersti, o vandentiekis, kaip taisykle nekokybiskas - nes vis ner lesu atnaujint . o po buteli kas kelios valandos su kibiru neprisiveziosi. isvis eksplotuojama keli automiobiliai (nes yra vietos kur laikyt, nes dar ne miestas ). ir bent vienas "labiau didesnio slamsto" veziojimui butinas. dar ne tokiu prisiperka - perka net kemperius visokius, priekabas, net saunas su pecium veziojasi - nes yra poreikis tokiems dalykams - nes velgi nera tokiu paslaugu kaip tikram mieste, kurias galetum pigiai gaut. tikru miestieciu pas mus gal ir 5% ner. yra tik deklaratyviu kaimieciu, irasytu miestieciu iskaitoj... jei tu gyveni pilnaverti miestiecio gyvenima - tai nereiskia, kad butina istatymais uzdraust/ribot kitus gyvenimo budus vardan ten kazkokios tavo asmenines geroves, nes tau ten kyla kazkokiu problemu... ir aplamai, normalaus miesto gyventojui net automobilis nera butinas. gali juk issinuomot. gal isvis uzdaudziam gyventojams turet automobilius, tarsa isnyks - ir iskart visuotine ekologija laimes ziurint i ekologine perspektyva - galima net ivaziuot automobiliams i Lietuva uzdraust - paskelbt Lietuva eko rezervatu...
Shioks 2018-04-28 16:53
Klausimas, o tai Lietuva nuo ES istojimo kvotu nepardavinedavo? Nes mes ju kiek pamenu neisnaudodavom. Jeigu straipsnyje parasyta, kad emisijos nekyla,tai kame yra visko esme? Valdzia nori dar daugiau kvotu parduot ir surinkt papildomai mokesciu uzlopyt biudzetui?