7 priežastys, kodėl šios daržovės negalite atsisakyti, o dabar kaip tik jų sezonas: pagerina regėjimą, stiprina raumenis, padeda kaulų mineralizacijai  ()

Špinatai yra žalia lapinė daržovė, kuri prieinama kiekvienam, nes ją galima lengvai užsiauginti kieme arba įsigyti bet kurioje parduotuvėje. Ji turtingas mineralų, vitaminų šaltinis, kurie užtikrina svarbių procesų organizme veiklą, rašo organicfacts.net. Dėl didelės šių daržovių naudos, špinatus patartina vartoti reguliariai.

Pagerina regėjimą

Špinatai – gausus beta karotino, liuteino ir ksanteno šaltinis, kurie naudingi regėjimui. Taip pat turi daugybę antioksidantų, kurie mažina kenksmingą laisvųjų radikalų poveikį, kurie, kaip žinoma, neigiamai veikia regėjimą ir sukelia su amžiumi susijusias sąlygas, tokias kaip glaukoma ir geltonosios dėmės degeneracija.

Neurologinė nauda

Remiantis neurologijos duomenimis, folio rūgštis sumažina Alzheimerio ligos atsiradimą, todėl špinatai naudingi žmonėms, kuriems didelė neuronų pažeidimo rizika. Kalis taip pat yra neatskiriama smegenų sveikatos dalis. Jis susijęs su padidėjusiu kraujo srautu į smegenis, o tai lemia pagerėjusią koncentraciją ir nervinį aktyvumą.

Gydo hemofiliją

Vitaminu K turtingi špinatai padeda kraujui pagaminti protrombiną, kuris gydo hemofiliją. Špinatai padeda kontroliuoti pernelyg didelį kraujavimą, o taip pat palaiko kepenų funkcionavimą, skatinant glikogeno gamybą.

Palaiko kraujospūdį

Špinatai turi labai didelį kiekį kalio ir mažą natrio. Ši mineralų sudėtis naudinga pacientams, turintiems aukštą kraujospūdį, nes kalis jį mažina, o natris didina. Špinatuose esantys folatai taip pat padeda sumažinti hipertenziją ir atpalaiduoja kraujagysles, tuo pačiu išlaikydami tinkamą kraujo tekėjimą. Sumažinus kraujo spaudimą ir atpalaidavus kraujagyslių ir arterijų įtampą, sumažėja širdies ir kraujagyslių sistemos įtampa.

Stiprina raumenis

Antioksidantai C0-Q10 esantis špinatuose, stiprina raumenis. Ypač širdies raumenį, kuris krauju aprūpina visas kūno dalis. C0-Q10 gali būti naudojamas siekiant užkirsti kelią ir gydyti daugelį širdies ir kraujagyslių ligų, tokių kaip hiperlipidemija, širdies nepakankamumas, hipertenzija ir koronarinės širdies ligos.

Padeda kaulų mineralizacijai

Špinatai yra geras vitamino K šaltinis, kuris funkcionuoja išlaikant kalcio kaulų matricą, taip sukeldamas kaulų mineralizaciją. Be to, kiti mineralai, pavyzdžiui, manganas, varis, magnis, cinkas ir fosforas, taip pat padeda stiprinti kaulus. Tai, savo ruožtu, gali užkirsti kelią osteoporozės vystymuisi. Šie mineralai taip pat yra svarbūs palaikant sveikus dantis bei nagus.

Padidina metabolizmą

Yra priežastis, kodėl gydytojai rekomenduoja įtraukti špinatus į dietą. Špinatuose, palyginti su bet kuriuo kitu augalu, įspūdingas baltymų kiekis. O juose esantys fermentai lengvai suskaidomi į žmonėms svarbias amino rūgštis. Performuoti žinduolių baltymai padeda raumenims vystytis ir augti. Jie taip pat padidina mūsų organizmo gebėjimą išgydyti žaizdas ir paskatina medžiagų apykaitą.. Be to, neseniai atliktas tyrimas rodo, kad špinatuose randamas tylakoidas gali padėti suvaldyti alkį, todėl padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų.

Aut. teisės: delfi.lt

(9)
(1)
(8)

Komentarai ()