Gyvenimas po 30-ies. Ar tiesa, kad anksčiau žmonės senatvės nesulaukdavo?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Kirtiklis 2018-07-21 14:40
Taip, išbraukiam kūdikių, vaikų mirtingumą. Dar žuvusius, ir dar blogai gyvenusius (kad ir ligotus) ir volia - bus 100 metų trukmė kokiais 1200 metais. O realiai ten atsiduręs ir susirgęs rimčiau nei sloga - turi beveik 100% šansus kad numirsi.
punktyras 2018-07-21 15:53
Tamstos reductio ad absurdum čia netaikytinas – straipsniu norėta parodyti, kad žmogui išgyvenus pažeidžiamiausią periodą – kūdikystę ir vaikystę, – šansai sulaukti garbaus amžiaus tiek dabar, tiek tada visai nemaži. Ir mitas apie vidutinę 30 metų gyvenimo trukmę kilo ne dėl tuntais mirštančių trisdešimtmečių, o dėl mirties amžiaus matematinio vidurkio skaičiavimo netinkamumo.
sangvinic 2018-07-21 16:11
Esu kažkada išgirdęs tokį pamąstymą: Jei nugyvenai iki 30 - nugyvensi ir iki 50 (genetinės ligos ir reti vežiai įgimti jau nebepasireikš) Jei nugyvenai iki 50 - nugyvensi ir iki 75 (gyveni, elgiesi, maitiniesi daug maž teisingai, viską darai neblogai) Aišku tai ginčityna, bet tiems, kas neužilgo švęs 30-metį - paguoda
Monochamus 2018-07-21 17:53
Iš esmės teiginsai, tik be kūdikių dar gretas labai retino įvairios infekcijos. Kartais paprastas įsipjovimas į pirštą baigdavosi mirtimi...
UTF16 2018-07-21 17:55
.
punktyras 2018-07-21 18:17
Niekas netvirtina, kad vidutinė tikėtina gyvenimo trukmė nepasikeitė. Karas, maras, badas savo dalį nušienaudavo, o dabar galime džiaugtis gyveną geriausiame iš pasaulių. Tačiau straipsnis ne apie galimybę išgyventi susiklosčius bet kokioms sąlygoms, o apie žmogaus, kaip gyvūno gyvenimo trukmę. Prižiūrėk kokią nors žiurkę kuo geriausiai, tačiau 20 metų amžiaus ji nesulauks. Taip ir su žmonių gyvenimo trukme, jeigu atmesime išorinius veiksnius, tikėtina gyvenimo trukmė tiek dabar, tiek prieš tūkstantį metų buvo daugmaž tokia pati, tiesiog dabar senoliai sudaro didesnę populiacijos dalį ir atitinkamai keičiasi vidurkis.
ForbiSK 2018-07-21 19:03
Kitaip tariant, tikėtina, kad per kelis tūkstantmečius genetiškai užprogramuota žmogaus gyvenimo trukmė (jei toks dalykas apskritai yra) išliko nepasikeistusi, taigi nereikėtų atsipalaiduoti vien dėl to, kad gyvename moderniais laikais, o vistiek kreipti į pagrindinius gyvenimo trukmę (ir kokybę) lemiančius faktorius: stresą (darbas), mitybą, aplinką, fizinį aktyvumą. Straipsnis įdomus. Tikrai neteisinga į statistiką įtraukti ankstyvas kūdikių, smurtines mirtis. Kita vertus kaži ar yra duomenų, kokia dabar gyvenimo trukmė, atmetus mirtis dėl išorinių veiksnių, kad būtų galima objektyviai palyginti "tada" ir "dabar", be tokių apibendrinimų, kaip kad "reali trukmė maždaug vienoda". Kaip suprantu iš straipsnio, mokslininkai eliminavo kūdikių mirčių atvejus tik iš senovės gyventojų imties. O dabartiniuose paliko, kaip yra? Nes dabar 70+ įskaitant ankstyvas mirtis, žūtis ir panašiai.
UTF16 2018-07-21 19:34
Geras pastebėjimas. Bet šiais laikais kūdikių mirtingumas bent jau Europoje ir Amerikoje didelės įtakos statistikai turbūt neturi. Lietuvoje jis siekia 0,4 %, kai XIX a. mirdavo kas trečias vaikas nesulaukęs 5 m.
AAA000 2018-07-21 19:53
skaityk per nauja straipsni - nes visiskai jo nesupratai. ne per tukstantmecius, o per milijonus metu. genetika ilgiau vystesi nei patys zmones. vienintelis variantas prailgint ir yra tik genetikos keitimas. i ka beveik kazkodel neinvestuojama, nors budai tikrai veiksmingi, ka irodo gamtos isimtys. visokie "stresai, mityba, aplinka, fizinis aktyvumas" - cia siaip - budai kvailiams. na kad turetu priesmirtini uzsiemima - atseit "prasminga"... dar straipsnis parode, kad musu "saunioji" medicina, i kuria kisame milziniskus visuomenes resursus, is esmes visiskai neveiksminga sistema ir gyvenimo neprailgina. faktiskai musu visa medicina tera tik priesmirtines grozio proceduros... kai tolimoj ateity kas nors lygins musu laikotarpi su faraonu egipto laiku pomirtinem procedurom - sakys, net egiptieciai buvo gudresni - bezdzioniu lygio medicina taike tik po mirties, o ne gyviems... faktiskai absoliuciai jokiu esminiu pasiekimu... tik STATISTINES MANIPULIACIJOS ir propaganda apie gyvenimo ilgejima... ziauru...
Kirtiklis 2018-07-22 16:54
Jo, kvailiai kiša į tą medicina, nieko neprailgina. Va anksčiau 70 metu sulaukdavo iš 1000 žmonių - 10 kokių. O dabar 500 sulaukia (abstrakčiai). Tai šaunuoli, į kurią grupę asmeniškai norėtum pakliūti? Tikrai ne į tuos 990. O gal apie vaikus pažiūrim, įdomu būtų jei tavo vaiko šansas sulaukt 1 metų būtų 50%. Dabar niekas net negalvoja kad jo vaikas tik gimęs turbūt numirs 50/50. Nes cituoju "beždžionių lygio medicina" padarė kad tokie kaip tu čia rašinėtum blevyzgas, o ne žaistum gyvenime rusišką ruletę 50/50.
daynewss 2018-07-22 17:40
Viskas zjbs, bet kodėl žemės gyventojų skaičiaus kreivė šovė į viršų, kuomet buvo atrastas penicilinas? Straipsnyje daug "išvartymų" iš statistinių duomenų, o tai kvepia pritempimu prie "tiesos". Nuvažiuokit į senas kaimo kapines ir pasivaikščiokit po jas. Pamatysit realią istorinę teisybę, o ne pasakas. Dalis tiesos straipsnyje yra, bet nei vieno žodžio apie gimdyvių mirtis. Infekcija gimdymo metu, iki antibiotikų, reikšdavo mirtį. Retais atvėjais ne, bet tai išimtis iš taisyklės. O kur lytiškai plintančios ligos? Higienos nebūvimas - pirtis kartą į savaitę, šeštadienį, nes rytoj į bažnyčią. Anksčiau žmonės gyvendavo trumpiau.
AAA000 2018-07-22 21:21
tai ka parasei - cia yra netiketai protaut pradejusios amebos logika. kuri galvoja: yra pas mane dauginimosi aparatas. reikia pasidaugint. darba baigiau. o kadangi turiu prota - supratau, kad tikrai baigiau. dabar galiu ramiai numirt as siulau tiesiog - jei jau gavom prota - gal kartais panaudojam ji pagal paskirti? bent retkarciais. ivairoves delei suteike matai jis cia didesni sansa savo vaikams koki dar sansa? garantuotai numirt senam? sitas sansas dykai gaunamas ir be medicinos pastangu. man reikia garantiju, o ne sansu. su sansais dirba draudimo ir lazybu bendroves. medicinos paskirtis yra visai kita.
immortallt 2018-07-22 21:32
Pradėkime nuo paprastesnių dalykų - apendicitas. Kokia tikimybė išgyventi be operacijos ir antibiotikų? 0. Kiek po 50-ties dar su apendicitu? Toliau, infekcijos, na tas pats ūminis tonzilitas, arba liaudiškai pūlinė angina. Be antibiotikų - lavonas. Žvejojai ir įsipjovei. Žaizda nedidelė, bet užkrėtei - lavonas. Tęsiam toliau ar dar atsiras aiškinančių, kad gyvenimo trukmė reikšmingai neišaugo ir medicina nieko bendra neturėjo? Ir taip, genetinių pokyčių reikšmingų dėl gyvenimo trukmės nėra. Tų laikų žmogus su šių laikų medicina tikėtina gyventų panašiai ilgai, kaip ir mes. Tiesa, jei oras būtų švaresnis, ypač miestuose, galėtume dar ilgiau (vidutiniškai) gyventi. Bet pas mus tai jis pakankamai geras, ne kaip didžiojoje dalyje pasaulio.
AAA000 2018-07-22 22:21
apendicitas ar tonziles su laiku butu isnyke - jei nereikalingos. tiesiog naturalios atrankos budu. nu per keliasdesimt tukstanciu metu. musu "saunioji" medicina siuo atveju padaro tik kosmetini pataisyma. nu kaip pvz ir plastikinius papus isiuna. infekcijos - cia tiesiog salutiniai pavojai, o ne ligos. rizikos faktoriai. irgi vienkartinis sprendimas tie antibiotikai. atsitiktinis atradimas moksle, o ne kryptingos proto pastangos. kurio efektas irgi baigiasi... genetiskai galimetu isvis koda perredaguot, kad visi palikuonys gimtu be apendicito ir tonziliu ir pabaigt su jomis visiems laikams. uzdaryt klausima. toks turetu but isgydymas. su pabaiga. o ne kosmetine vienkartine procedura tam kartui kaip dabar. arba bent jau aukstesniam lygyje dirbtu - gimus kudikiui koki nors kokteili kraujan ipurskia ir istirpina ta apendicita su tonzilem visuotinai atestuota-automatizuota-platinama nemokamai. dabar pjausto-gydo-reabilitacijos - kruvos laiko resursu ir islaidu, kurie tik dideja nes biurokratija ispucia dirbtinai proceduras... o tu tik uz viska privalomai mokek... o naturali atranka sustabdyta - vadinas problema nebeisnyks - o musu "sauniosios" medicinos pagalba ir pastangomis bus visam laikui ir tik dides!!! tu cia laikai kazkokia pazanga ar medicinos pasiekimu? ta prasme cia tikrai turim kuo didziuotis? realiu pasiekimu medicinoje nedaug. gal kokie raupai galutinai isnaikinti - ir viskas...
immortallt 2018-07-22 23:30
Taip, būtų išnykę, bet nebūtų ir tavęs. Išnyks ir vėžys bei kitos sveikatos problemos. Ir marai išnyktų, jei medicina nebūtų įsikišę.
daynewss 2018-07-23 14:03
Esu girdėjęs: a) tonzilės - pirmas filtras bakterijomas patekti į plaučius. b) kirmelinė atauga (apendiksas) yra tarsi gerųjų žarnyno bakterijų rezervuaras. Esant viduriavimui pašalinama žarnyno mikroflora, o iš apendikso ji atsistato. Nežinau ar tai tiesa, bet b variantas man atrodo logiškas. Tiesa, nesoidomėjau kokios bakterijos toje žarnyno vietoje gyvena. Manau, kad jei nebūtų reikalinga, tai per daug evoliucijos metų būtų sunykę, kaip mūsų protėvių uodegos, kurių likę 4-5 slanksteliai.
Kirtiklis 2018-07-23 19:41
Teksto suvokimo problemos, ar visiškas aplinkos suvokimo bėdos kamuoja. Ir tik tiek sugebėjai išvempti? Tai va kai turėsi dantų problemų - neik pas dantistą ( a.k.a beždžionių išmyslą) nes visviena dantys iškris senatvėje. Ai, pala , tu gi nori garantijos sulaukt senatvės. Tai va , duodu garantija - apendicitas, insultas, plaučių uždegimas, įvairūs vęžiai, kasos uždegimas ir t.t tave garantuotai pribaigs. Tai mesk tą "beždžionių mediciną" ir niekur nesikreipk, nes kaip pats minėjai prisidėsi prie evoliucijos ir tavo ankstyva mirtis padės žmonijai. Ai, pala, kažkaip liktais nenori mirt greit, kaip pats sakei "naturalios atrankos būdu", kažkaip nevilioja, nori garantijų, santavės, o ne gerint evoliucija savo gyvybės kaina dėl ateities žmonių.
AAA000 2018-07-23 23:12
b) taip ir veikia, bet sita maisto perdirbimo sistema reikalinga tik konkreciai augaliniam maistui virskint. o mes evoliucionavom protiskai, nes pradejom vartot labiau koncentruota maista - mesa. susitrauke virskinimo sistema i kompaktiskesne, mazai reikalingi organai nunyko ir atsirado vietos smegenims. o tas apendiksas supuliuoja nuo tu tavo suminetu "geruju bakteriju" pertekliaus, nes jis kaip organas - nebeveiksnus. tu "geruju bakteriju" pilna ir paciam zarnyne. jos neissiplauna. tiesiog kai pastoviai ryji kokias nors nesamones, pvz per daug rugsciai arba per daug suriai - tu bakteriju kolonijos sunyksta ir sutrinka virskinimas. kad ten kokio jogurto su "gerom bakterijom" ivarai - tai iejo ir vel isejo... ir nesvarbu pateko ten kelios i apendiksa ar ne... jas vistiek sunaikins prastas terpes balansas zarnyne ir mitybos iprociai. nepriklausomai - bus ta "saugykla" ar ne... uzsikrest "gerom bakterijom" isvis tereikia tik viena karta. po gimimo kazkada tas ivyksta, kai kudikis purvuose pasliauzioja ar maisto su jom pavalgo. visos kitos papildomos "injekcijos" - cia reklama mulkiams..