5 pokyčiai, kuriuos pritaikę jau po savaitės tilpsite į mažesnio dydžio drabužius - jokių drastiškų priemonių  ()

Riebalai dega tik tuomet, kai pasiekiate gilaus miego stadiją, – to nebus, jei miegate po 5–6 valandas.

Apie tai LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ pasakojo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Jis pateikia 5 žingsnių programą – pritaikę šiuos principus jau po savaitės įtilpsite į vienu dydžiu mažesnius drabužius.

„Sulieknėti svajoja daugelis. Ir tai ne tik moterų, bet ir vyrų problema. Žmonės griebiasi drastiškų priemonių, tam tikrą laiką gyvena pagal itin griežtą režimą, o paskui palūžta ir grįžta prie senų įpročių. O su įpročiais grįžta ir visi kilogramai, neretai net su kaupu“, – pasakoja A. Unikauskas.

Pasak gydytojo, siekiant užsibrėžto tikslo reikia žengti 5 paprastus žingsnius. Pirmiausia būtina atkreipti dėmesį į miegą: „Niekam ne paslaptis, kad riebalai dega tik tuomet, kai pasiekiate gilaus miego stadiją. To nebus, jei miegate po 5–6 valandas. Per naktį reikia mažiausiai 8 valandų miego.“

Antras žingsnis svarbus ne tik lieknėjantiems – kiek įmanoma stenkitės sumažinti patiriamo streso kiekį. Gydytojas tikina, kad stresas aktyvuoja hormoną kortizolį, kuris blokuoja riebalų deginimą. „Norėdami sulieknėti susidarykite jums keliančių stresą veiksnių sąrašą ir bent savaitę stenkitės vengti šių dalykų. Venkite ir neigiamos informacijos“, – sako jis.

Anot mediko, nusprendusieji mesti svorį dažnai daro vieną klaidą – puola kasdien intensyviai treniruotis, net jei prieš tai gyvenime nėra to darę. A. Unikauskas tikina, kad trečias svarbus žingsnis – nepersistengti su intensyviomis treniruotėmis: „Puikiai tinka dviratis, bėgimas. Treniruotės turi būti trumpos, tačiau intensyvios ir apimti visą kūną. Ir – svarbiausia – treniruotis reikia tik kas antrą dieną.“

Labai svarbu ir tai, ką valgome. Šio – ketvirto – žingsnio negalima praleisti. Keletas dalykų, kurie kaipmat padeda atsikratyti nepageidaujamų kilogramų, yra šie:

  • jūros dumbliai, valgomi ryte, pagreitina medžiagų apykaitą, gerina virškinamojo trakto funkcijas,
  • kalis, kurio gausu lęšiuose, šviežiose daržovėse, saldžiosiose bulvėse, lašišoje, džiovintuose abrikosuose; jis sumažins insulino poreikį, sugrąžins energiją,
  • daržovės, kuriose gausu įvairių naudingų elementų,
  • maistinės mielės, kaip B grupės vitaminų šaltinis.

Paskutinis, bet pats svarbiausias žingsnis – protarpinis badavimas. „Tai gali kelti siaubą, bet tai nėra badavimas, tiesiog duodame organizmui laiko pailsėti, išsikuopti. Mes tą galime padaryti kasdien duodami organizmui ilgesnį laiko tarpą, kai nevalgome, – tai 14–16 valandų. Taip pat tarp valgymų neužkandžiaukite“, – tikina A. Unikauskas. Pasak jo, tai padeda sureguliuoti kūno svorį ir atsikratyti nereikalingų kilogramų.

Pabandę taikyti šiuos paprastus 5 principus, vos per savaitę sumažinsite savo kūno formas vienu dydžiu. „Nustokite skaičiuoti kilogramus, žiūrėkite, kaip keičiasi jūsų kūno formos ir savijauta“, – kalba gydytojas A. Unikauskas.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt

(13)
(7)
(6)

Komentarai ()