Chroniškas nuovargis, apsvaigimas ir kiti požymiai, kad jums trūksta vieno svarbaus mineralo  ()

Kalis yra vienas svarbiausių mikroelementų žmogaus kūne. Tai yra elektrolitas ir mineralas, kuris skatina mūsų organizmo veiklą, pavyzdžiui, raumenų susitraukimą, prisideda prie judėjimo proceso.

Kalis padeda augti raumenims ir gamintis baltymams. Jis skaido angliavandenius, padeda reguliuoti širdies plakimą, raumenų augimą, gerina virškinimą ir normalizuoja rūgščių bei šarmų pusiausvyrą (pH) organizme.

Nenuostabu, kad menkiausiais kalio kiekio pakitimas organizme gali sutrikdyti raumenų, nervų ir širdies veiklą. Dėl to gresia daugybė sveikatos sutrikimų.

Paprastai šio mikroelemento ima trūkti valgant maistą, kuriame yra per daug druskos ir per mažai produktų, turinčių kalio, tokių, kaip lapinės daržovės, bananai ar riešutai.

Apie kalio trūkumą organizmas mus bando visaip įspėti. Štai 7 požymiai, kad gaunate nepakankamai šio mineralo:

1. Chroniškas nuovargis

Nuovargį gali sukelti daugybė priežasčių. Tačiau jeigu net ir gerai išsimiegoję 7-8 valandas vis tiek jaučiatės labai pavargę, galbūt jums trūksta kalio?

Kalis reguliuoja energijos pernešimą ir naudojimą organizme. Kai jo trūksta, apima mieguistumas.

2. Hipertenzija

Kalis yra svarbus kraujagyslėms, nes jis padeda jas atpalaiduoti. Natris yra atsakingas už skysčių sulaikymą. Mums reikia šių abiejų elementų, jeigu norime, kad mūsų organizme būtų išlaikyta skysčių pusiausvyra ir geras elektros laidumas.

Jeigu pusiausvyra yra pažeista, gali prasidėti hipertenzija, nes organizme kaupsis per daug skysčių. Dėl šios priežasties gali pradėti tinti kūnas. Insultas ir širdies bei kraujagyslių ligos dažnai prasideda dėl aukšto kraujo spaudimo. Taip pat aukštas kraujospūdis veikia ir mūsų nervų sistemą, libido bei inkstus.

3. Mėšlungis ir raumenų spazmai, taip pat raumenų nusilpimas

Kai judame, raumenys naudoja kalį. Kuo daugiau judame, tuo daugiau kalio prarandame. O jeigu pritrūksta kalio, ima kamuoti mėšlungis ir raumenų spazmai.

4. Širdies aritmija

Vienas iš galingiausių raumenų mūsų organizme yra širdis. Jeigu ji nepakankamai pailsi, tuomet jos veikla gali sušlubuoti. Kalis mums reikalingas, kad išsaugotume sveiką širdį. Kai jo trūksta, greitai atsiranda tokios bėdos, kaip prieširdžių virpėjimas ar aritmija. Dėl kalio trūkumo gresia širdies priepuoliai, kraujo sutirštėjimas ir širdies funkcijos nepakankamumas.

5. Apsvaigimas

Mažas kalio kiekis paveikia ir mūsų kraujo pratekėjimą. Todėl kai kalio trūksta, gali imti svaigti galva. Tokiu atveju derėtų apsilankyti pas gydytoją.

6. Vidurių užkietėjimas

Kalio stygius gali sulėtinti virškinamojo trakto veiklą ir todėl ilgainiui užkietėti viduriai.

7. Tirpulys ir dilgčiojimas

Elektros impulsai padeda mūsų nervams komunikuoti. Kalis ir kiti elektrolitai palengvina šį procesą. Jeigu kalio trūksta, gali apimti tirpimo ir dilgčiojimo pojūtis.

Ką daryti?

Visų pirma venkite perdirbto maisto. Jame gausu druskos. Verčiau praturtinkite savo mitybą maistu, kuriame gausu kalio. Suaugusiam žmogui pre dieną reikėtų suvarto 4700 mg kalio.

Geriausi kalio šaltiniai yra šie: lapiniai kopūstai, papajos, grybai, avokadai, raudonos ir baltosios pupelės, mangai, smidrai, bananai, topinambai, džiovintos slyvos, razinos, burokėliai, runkeliai špinatai, lęšiai, pistacijų riešutai, apelsinai, morkos, mėlynės, greipfrutai, kriaušės ir pomidorai.

Parengta pagal „Daily Health Post“

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(21)
(1)
(20)

Komentarai ()

Susijusios žymos: